Úspěšný víkend u Montáže Brož týmu!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/05/2014-05-24-17.37.jpg)
Jak jsme již informovali, o uplynulém víkendu měl Montáže Brož Racing Team velmi nabitý program. Juniorská část týmu (#40 Filip Salač) se vydala s týmovým kamionem do Španělska, kde na okruhu v Jerezu proběhl další závod Pre-moto3. Druhá část týmu s omezeným zázemím a vybavením se vydala do Maďarska na okruh Pannonia ring s #66 Jirkou Brožem, kde se konal další díl Alpe Adria Championship, jehož součástí je i tuzemské národní mistrovství.
Celkově byl uplynulý víkend pro tým úspěšný – dvě 14. místa Filipa Salače a tím i první body v Pre-moto3 a dvě třetí místa Jirky Brože v Alpe Adria Championship.
Nyní se kompletní tým opět setká ve španělském Aragonu, kde #95 Míra Popov absolvuje 27.-28.5. CEV testy, na které naváže testování v Barceloně 31.5. – 1.6. a 4.6. Po testech se tým opět přesune zpět do Aragonu, aby zde Míra absolvoval svůj první závodní víkend v CEV (6.-8.6.).
Filip Salač
Ve dnech 23. – 25. 5. 2014 tým absolvoval další závodní víkend při španělském mistrovství PRE MOTO 3 na okruhu Jerez.
Při pátečních třech trénincích se neustále pracovalo na nastavení motocyklu. Panovalo zde teplé, slunečné počasí a tím se celý víkend jezdilo na suchých pneumatikách. Startovní pole bylo opět nabité, kdy do první sobotní kvalifikace vyjelo 34. jezdců. Filip tento měřený trénink zajel na 21. místě, přičemž jsme v průběhu kvalifikace museli vyměnit řadící jednotku. Ve druhém měřeném tréninku skončil 19. s časem 1: 58.233, kdy Pole Position získal Marc Garcia s časem 1: 55.043. Tento čas ale nestačil a Filip si vyjel 21. pozici na startovním roštu.
Tentýž den odpoledne byl vyhlášen první závod, kde Filip skvěle odstartoval a do prvního kola vjížděl na 11. místě, v tom samém kole ale také Filip chyboval a vyjel na umělou trávu. Znovu se pak dostal do tempa, ale každé kolo byl viditelně znatelný hendikep Moriwaki motoru , kdy soupeři mají o 12 koní více, ztráty na rovinách musel dohánět na brzdy v zatáčkách, ale i tak to nestačilo a Filip dojel 18. kdy 3 kola před koncem byl závod předčasně ukončen z důvodu oleje na trati. Po závodě však byli 4 soupeři diskvalifikováni a připsali jsme si tak první 2 body za 14. místo.
O nedělním poledni byl odstartován druhý závod. Při zhasnutí startovní signalizace Filip opět dobře odjel, ale v první zatáčce musel zaklapnout a zařadil se na 18 pozici, poté zahájil stíhací jízdu, kdy celou dobu bojoval ve skupince jezdců o 9. – 17. místo. Závod dokončil znovu 14.
Tento víkend hodnotíme opět kladně, první 4 body jsou pro nás velmi cenné a Filipa nezbývá než pochválit, a doufat, že se nám podaří dostat motocykl na úroveň tohoto mistrovství. Tímto se samozřejmě nechceme na motocykl vymlouvat, ale je potřeba zmínit, že Filip se v závodě dostal na čas 1: 56.296 a to ho jezdecky posouvá zase o krok dál. Rádi bychom poděkovali teamu Jiřího Brože montáže Brož, za skvělou technickou podporu bez které bychom to jen stěží zvládli. Obzvlášť pak díky patří mechanikovi Tomášovi za skvěle odvedenou práci a profesionální přístup. Děkujeme také všem sponzorům a fanouškům, bez kterých bychom tenhle sport ani nemohli dělat.
Teď už se těšíme na další závod Moriwaki cup, který se jede za 14. dní v německém Oscherslebenu.
Filip:
Celý víkend jsme měli problémy s nastavením podvozku, ale myslím, že jsme z naší motorky vymáčkli maximum. Trať mi sedla, jen mě mrzí, že nemám stejné podmínky jako moji soupeři, a tak pořád ještě jezdím za první desítkou. Budu doufat, že už do dalšího závodu seženeme alespoň materiál, abych se konečně mohl přiblížit jezdcům v top 10. Mechanici měli opravdu plné ruce práce, za což bych jim chtěl poděkovat. Hlavně Tomovi, se kterým se mi výborně spolupracovalo. Děkuju celému teamu Brož za podporu, všem sponzorům a opět i mým fanouškům.
Jiří Brož
Po Hořickém závodě s moto3 se tým s #66 Jirkou Brožem vydal na Pannonia Ring, kde se Jirka vrátil za řídítka své Kawasaki ve třídě SuperSport. Od prvního tréninku nás provázely technické potíže, které jsme postupně řešili. Nejprve nám prasknul šroub napínáku řetězu a po opravě se v dalším tréninku rozlomil celý napínák. V obou případech se posunulo zadní kolo a spadl řetěz. Řetěz poškodil skříň motoru a hadici chlazení. Závady se nám podařilo vyřešit, i když to bylo velmi komplikované, vzhledem k tomu, že jsme do Maďarska jeli v omezené sestavě a zejména s omezeným zázemím. Týmový kamion, kde máme téměř vše k dispozici byl na cestě do Španělska s Filipem Salačem. Díky těmto problémům jsme v trénincích a kvalifikacích odjeli velmi málo kol a neměli jsme čas na hledání správného nastavení motocyklu. I přesto Jirka zajel kvalifikační čas, který ho zařadil na 6. místo startovního roštu. V sobotním i nedělním závodě technika již pracovala bez problémů a Jirka v obou závodech dojel na 3. místě. Návrat do závodů se po delší přestávce podařil i přes technické problémy, které nás provázely.
#66 Jiří Brož (majitel týmu a jezdec): „V pátečních trénincích jsme měli potíže s motocyklem, když jsem v podstatě odjel jen pár kol. V sobotní kvalifikaci se závada na zadním napínáku projevila znovu a po opravě jsem odjel opět pouze jedno měřené kolo, výsledkem bylo 6. místo na startu s hrozivou ztrátou na prvního.
V prvním závodě se však vše otočilo a po skvělém startu jsem jel na 4. místě a dojížděl 2 jezdce přede mnou. Oba jsem dojel a několikrát jsme se předjeli, ale v cíli z toho bylo „jen“ 3 místo.
Do druhého závodu jsme provedli několik změn a po startu jsem jel ve vedoucí pětici. Podařilo se mi držet tempo s vedoucí skupinou zhruba do poloviny závodu, ale potom přede mnou spadnul Michal Chalupa. Abych se vyhnul, musel jsem trochu zvolnit. Na čele se utrhl Igor Kaláb a já jsem nedokázal zrychlit natolik, abych ho mohl stíhat. Dojel jsem do cíle na třetím místě s velkým náskokem před čtvrtým jezdcem a byl to pro mě fantastický pocit, protože jsem se opět dokázal posadit na motocykl a opět nalezl rychlost z mládí J
Rád bych se za řídítka vrátil ještě jednou a to v domácím závodě MMČR v Mostě.
Díky týmu za skvělou práci a rovněž všem partnerům za podporu.“