Dodge Challenger 2015: Nově v nabídce 8 verzí
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/04/10764209991811251695-2.jpg)
Kromě Chargeru Dodge představil v New Yorku i vylepšený Challenger, který je na trhu již od roku 2008 a tak modernizaci opravdu potřeboval. Facelift se nese v duchu menších vylepšení, největší novinkou je široká nabídka verzí – SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6,4 HEMI Scat Pack a 392 HEMI Scat Pack Shaker. Všechny modely se mohou chlubit modernizovaným vzhledem, který má připomínat ikonický Challenger z roku 1971. Úprav se také dočkal podvozek, interiér a nová je také osmistupňová automatická převodovka TorqueFlite. Nejsilnější varianty mají pod kapotou osmiválec HEMI o objemu 6,4 l, který má 492 koní a 644 Nm. Ve spojení s automatem se dostane Challenger s tímto motorem na stovku za 4,5 vteřiny a rozjede se až na 293 km/hod. Obě varianty HEMI, a sice Scat Pack a Scat Pack Shaker, jsou vybaveny dvacetipalcovými hliníkovými koly a brzdami od Bremba. Další verze s přídomkem R/T (tedy R/T, R/T Plus, R/T Shaker a R/T Plus Shaker) dostaly osmiválec HEMI o objemu 5,7 l, který dává 380 koní a 556 Nm. Verze SXT a SXT Plus pohání šestiválcový motor Pentastarem o objemu 3,6 litru, který má 309 koní. Nejsilnější varianta SRT se v New Yorku nepředstavila.
Další novinkou pro Challenger je zástavba elektrického posilovače řízení, který nabízí tři stupně nastavení. Facelift také přiváží upravený podvozek Super Track Pak a systém nastavování dynamiky vozidla s režimem Sport, který umožňuje nastavit účinek posilovače, citlivost plynu a chování automatu do nejostřejší podoby. V nabídce je novinkou také couvací kamera, adaptivní tempomat, varování před nebezpečím kolize včetně asistentu pro vyparkovávání z řady a také monitoring mrtvého úhlu.
Dominik Vlk
Facebook