Rally Mexiko po 5 RZ: Ostberg v čele, Mikkelsen out a další problémy Hyundaie
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/03/38.jpg)
V Mexiku se dějí věci! Ostberg v čele, Mikkelsen out a další problémy Hyundaie. Po včerejší městské zkoušce v historické části města Guanajuato se Mexická Rally přesunula do hor s vysoko nadmořskou výškou.
SMOLAŘ ATKINSON
Asi největším smolařem letošního ročníku je Australan Chris Atkinson. Velmi tvrdě pracoval na tom, aby mohl startovat s továrním vozem a když už se konečně dočkal tak je to jedna velká noční můra. Jeho i20 WRC se zastavila už včera krátce po startu superspeciálky a resetem vozu ztratil téměř pul minuty. Dneska už od první rychlostní zkoušky jede v přejezdovém režimu, protože po zapnutí ALS vůz okamžitě kolabuje. Atkinson tak už v první dnešní zkoušce ztratil 40 vteřin. Chrise neopustily problémy ani na druhé a nejdelší zkoušce dnešního dne, 44,3 km dlouhém testu El Chocolate, tentokrát se jednalo o brzdy, které díky nedostatku kyslíku prostě přestaly brzdit. Ve čtvrté zkoušce Las Minas pozměnu urval zavěšení, do cíle však dojel a na přejezdu k poslední dvoukilometrové vložce první sekce dal pravé zadní kolo provizorně dohromady.
,,Stalo se to někde v dlouhé levé zatáčce.“ popisuje Atkinson problém se zavěšením ,,Citil jsem něco divného a myslel jsem si, že mam defekt. Nejsem si vědom, že bych něco trefil, ale myslím si, že rameno je zlomené.“
Atkinson ztratil téměř minutu ve srovnání s týmovým kolegou Thierrym Neuvillem. Na vedoucího muže soutěže Madse Ostberga už ztrácí přes čtyři minuty.
MIKKELSEN OUT
Andreas Mikkelsen se při debutu na Rally Mexiko ukázal jen krátce, norský pilot odstoupil v půlce třetí zkoušky s rozbitým zavěšením svého Pola R WRC. Mikkelsen byl rychlý v jedné z pomalých pasáží a trefil skálu. Tým však potvrdil, že by měl Mikkelsen nastoupit v rámci Rally 2.
Problémy potkaly také Roberta Kubicu. 14 kilometrů před cíle třetí vložky začalo zlobit řazení jeho Fordu Fiesta WRC. Kubica díky zranění ruky řadí pádlem pod volantem ale hydraulický systém selhal. Na vině je vysoká teplota. Mikko Hirvonen zase prorazil pneumatiku na jeho Fiestě WRC asi 5 km před cílem první vložky, Fin ale moc neztratil, když manko na Ogiera narostlo jen na 3,2 vteřiny.
V roli čistící čety se dnes představili Jari – Matti Latvala a Sebastien Ogier, tedy duo s VW Polo R WRC. Latvalu i Ogiera trápily volné kameny ve stopě a tvorba stopy pro zbytek pole. Třetí na trati byl Mads Ostberg který toho dokonale využil ve svůj prospěch. Po 3 RZ se dostal do čela které už neopustil a jeho aktuální náskok činí 3,2 vteřiny. Domácí matador Benito Guerra poškodil tyč řízení a jeho volant se pohybuje v kokpitu. Vedocí jezdec WRC2 Ott Tanak odstoupil krátce po startu, když byl mimo trať a utrhl levé přední kolo své Fiesty R5. Odstoupil i Nicolas Fuchs se zlomeným zavěšením ramene.
NEPŘÍTEL JMÉNEM PRACH
Prach byl velký problém snad pro všechny posádky vyjma Latvaly. Organizátoři zvýšili rozestup mezi vozy ze standardních dvou na tři minuty ale ani to nepomohlo. Díky mnoha kilometrům v lesích a nulového větru se prach stále držel nad tratí. Nejvíce na to doplatil už zmiňovaný Andreas Mikkelsen ,,Narazili jsme na skálu. Nebylo nic vidět, bylo tam moc prachu a já sem viděl sotva na kapotu auta. Opravdu ten prach je tady velký problém.“ řekl Mikkelsen
Rally Mexiko 2014: po RZ5
1. Ostberg M. – Andersson J. (Citroën DS3 WRC)
2. Ogier S. – Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC) +3,2
3. Hirvonen M. – Lehtinen J. (Ford Fiesta RS WRC) +11,2
4. Latvala J. – Anttila M. (Volkswagen Polo R WRC) +19,1
5. Meeke K. – Nagle P. (Citroën DS3 WRC) +24,9
6. Kubica R. – Szczepaniak M. (Ford Fiesta RS WRC) +1:00,5
7. Evans E. – Barritt D. (Ford Fiesta RS WRC) +1:14,3
8. Prokop M. – Tománek J. (FORD FIESTA RS WRC) +1:33,6
9. Neuville T. – Gilsoul N. (Hyundai i20 WRC) +1:36,1
10. Guerra B. – Rozada B. (Ford Fiesta RS WRC) +2:35,8