Ford Focus prošel faceliftem: Maska alá Aston Martin pomohla vzhledu vozu
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2014/02/fofo22_53073debe80131.jpg)
Ford se snaží faceliftem Focusu, který se ukáže na autosalonu v Ženevě, vyladit nedostatky současného Focusu. Podařilo se mu to? Dosud prodávaný Focus měl velmi agresivní vzhled, možný až příliš, což se Fordu povedlo vylepšit – maska alá Aston Martin je uhlazenější a Focusu to díky ní opravdu sluší. Vzadu nalezneme přepracovaná světla a nové víko kufru – i to přispělo k lepšímu vnějšímu vzhledu. Takže vnejšek se povedl vyladit, ale co vnitřek? Dosud jsme uvnitř nalezli na palubní desce zhruba 2 347 356 tlačítek, které s faceliftem zmizeli a nahradil jej osmipalcový displej. Takže to vypadá, že i vnitřek se Fordu povedl vyladit.
A co dalšího facelift přinesl? Armádu elektronických asistentů. Uveďme – Systém Active City Stop, který dokáže zabránit kolizím automatickým aktivováním brzd. Nově tento prvek bude fungovat až do 50 km/h. V zadním nárazníku pak přibyla další dvojice ultrazvukových senzorů, které udělají podélné i příčné automatické parkování bezpečnějším. Senzory také dokážou při couvání z parkovacího místa zjistit, zda na silnici nejede automobil (do vzdálenosti 40 m). Tento manévr také Focus zvládne i automaticky.
Kromě elektronických asistentů omlazený Focus dostal dva nové motory. Pvním je turbomotor 1.5 EcoBoost o výkonech 110 a 132 kW, který nahradí přeplňované 1,6. Tento turbomotor bude k dispozici s manuální nebo automatickou šestistupňovou převodovkou. Druhým novým motorem je vznětový čtyřválec 1.5 TDCi o výkonu 70 a 88 kW. Tento motor bude ve slabším naladění výhradně s šestistupňovým manuálem, k silnější verzi bude možné objednat i automatickou dvouspojkovou převodovku PowerShift. Vznětový čtyřválec přichází ještě ve verzi 1.5 TDCi ECOnetic s výkonem 77 kW. Zbytek motorů zůstává bezezměn. Pouze ještě turbodiesel 2.0 TDCi dostal o 8 kW více výkonu. Jak se líbí facelift Focusu vám?
Dominik Vlk
Facebook