Cesta Míši Sacherové k novému drift vozu – Toyotě Soarer
Krásnou ženu a dokonalou drifterku Míšu Sacherovou na Gripu milujeme. Nyní nám její tatínek popsal cestu k Míši novému drift vozu – Toyotě Soarer, alias Leuxusu SC.
Cesta k tomuto vozu nebyla úplně prvoplánovaná a přímá. Už brzy po Míšiných začátcích s BMW E30, se jí začal čím dál tím častěji, resp. s každým dalším ujetým kilometrem či závodem dostavovat pocit, že se vytrácí výkon. Auto už nestačilo na dlouhé okruhy, a tak jsme začali přemýšlet jak „třícu“ posilnit. Motory z chovu „M“ jsme po důkladném rozvážení a různých diskuzích zavrhli, jelikož mají svůj výkonový limit. Jako nejschůdnější řešení jsme se rozhodli implementovat „foukaný“ motor japonského původu, u kterého se dá jít s výkonem schůdněji nahoru.
Nejvíce našim představám odpovídaly motory JZ nebo RB, takže to znamenalo sehnat dárce. Nejjednodušší řešení bylo hledat v Anglii, kde je výběr vozů osazených těmito motory celkem slušný. Nakonec jsme usoudili, že nejlepší volba bude velké kupé Toyota Soarer, známé též jako Lexus SC. V těch se totiž objevoval motor 1 JZ-GTE, který jsme chtěli. Jak jsme poznávali více a více těchto vozů, tak jak se říká přeskočila jiskra (Míša říká, že jen půl jiskry, jelikož druhá půlka patří E30 ) a do vozu jsme se zamilovali.
Plány byly tedy přehodnoceny a rozhodlo se, že „tříca“, zatím zůstane v původní podobě a že se postaví od základu nový „drift car“. Sice panovaly obavy, že s „pravákem“ to bude problém, ale ukliďňoval nás fakt, že už se jedno auto s pravostranným řízením u nás objevilo a to Skyline R33 Tomáše Součka. V ten moment se ovšem stalo, že jsme u nás objevili Lexus SC, který měl volant na té správné straně, takže bylo definitivně rozhodnuto – staví se Lexus! Je to sice auto se kterým bude trochu těžší driftovat, protože je to takový mastodont, ale jak Míša říká, prioritou není bedna, ale hlavně si dobře zajezdit, pobavit všechny fanoušky a přátele driftu.
Nicméně, vraťme se zpět k vozu. Lexus byl vybaven pouze třílitrovým atmosferickým motorem 2 JZ-GE o výkonu zhruba 220 koní, což je málo. Nabízeli se tedy dvě varianty – buď „oturbit“ stávající motor nebo sehnat motor 1 JZ-GTE, který by se následně jednoduchým způsobem vyladil na požadovaný výkon. První varianta padla vzhledem k nákladnosti na „oturbení“.
Opět jsme začli úsilovně hledat a zanedlouho, naštěstí, byl nalezen jeden originální motor 1 JZ-GTE z japonského Soarera a to ihned u našich západních sousedů. Motor 1 JZ-GTE je řadový šestiválec o objemu 2,5 litru se dvěma paralerně uspořádanými turby CT 12A, výkonu 280 koní a točivém momentu 363 Nm.
V nejbližší době nás čeká demontování motoru z auta a zahájení úprav. Jak bude přestavba pokračovat vás budeme informovat v dalších článcích zde na GripTV. Přestavbu můžete také sledovat na Míši Facebooku.
Bohuslav Sacher a Dominik Vlk