Nový Ford Mustang oficiálně!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/12/fomu11_52a0410772c2d.jpg)
Ford konečně představil šestou generaci Mustangu, který se bude prodávat po celém světě ve skoro stejných konfiguracích a to díky globální marketingové strategie „One Ford“. Proč skoro se dozvíte ihned, jak se dostaneme k motorizacím. I šestá generace bude v nabídce ve dvou karosářských verzích: první je kupé, které Ford kvůli splývavé zádi říká fastback a druhou je kabriolet s plátěnou střechou. Hodnocení vzhledu nechám na Vás. Za sebe můžu říct, že vzhled se podle mě posunul k lepšímu a Mustang se mi líbí.
Pojďme se podívat na to nejzajímavější a to, jaké motory nalezneme pod kapotou nového Mustangu. Začal bych špatnou zprávou – Ford opravdu namontoval pod kapotu čtyřválec EcoBoost o objemu 2,3 l. Dlouhozdvihový čtyřválec EcoBoost s přímým vstřikováním a turbodmychadlem twin-scroll má výkon 309 koní (227 kW) a točivý moment 414 Nm. Jelikož z čtyřválce by lidi v USA trefilo, tak i přes globální strategii je v USA základní pohonou jednotkou důstojnější šestiválec 3,7 l s výkonem 304 koní (224 kW) a točivým momentem 366 Nm. Dobrou zprávou naopak je, že pořádný motor zůstal v nabídce. Pětilitrový osmiválec řady Coyote má nové hlavy válců, sání a i větší průměr ventilů. Osmiválec produkuje 426 koní (313 kW) a 529 Nm. Manuální i automatické převodovky prošly úpravami a automat získal navíc pádla na volantu. V základu je šestistupňový manuál, který dodává Getrag. Dynamické údaje a ani údaje o spotřebě bohužel zatím neznáme.
Nový je i podvozek, včetně předního i zadního zavěšení. Vpředu nalezneme pomocný rám kvůli zvýšené tuhosti a vzpěry McPherson. Mustangu zůstal rozvor 2 720 mm, naopak rozchod zadních kol vzrostl z 1 577 na 1 649 mm. Brzdové kotouče mají průměr 320 mm. Vpředu nalezneme dvoupístkové třmeny a vzadu jednopístkové. Za příplatek jsou k dispozici i větší 353/330 mm a vrcholem jsou 381 mm kotouče od Bremba. Ty přední mají v prvním případě čtyři a v druhém dokonce šest pístků. Vybírat lze z velké nabídky kol o velikosti osmnáct až dvacet palců.
Uvnitř nalezneme měkčené plasy se kterými se Ford odvolává na inspiraci v letectví. Interiér by také měl poskytovat oproti minulé generaci více prostoru. Moderní asistenty reprezentuje především hlídač mrtvého úhlu a adaptivní tempomat. Řidič bude mít k dispozici i specialní aplikaci, která mu umožní dokumentovat časy ve sprintech a také nastavení míry funkčnosti stabilizaci skrze rozhrání Selectable Drive Mode. Vylepšena je i standardní výbava, která nově zahrnuje osmipalcový dotykový displej, launch control a mnoho dalšího. Přiobjednat si můžete kožené sedačky, bezklíčkový vstup, systémy Sync, MyKey a audio Saker Pro. Golfistům můžeme říct, že dva bagy se do kufru v klidu vejdou. Pro ostatní řekněme, že kufr má objem 384 l v případě kupé a 324 l v případě kabrioletu. Prodej bude zahájen v den 50. výročí Mustangu, tedy 17. duben. Ceny jsou ještě neznáme, ale lze odhadovat, že kolem milionu korun bude v Evropě začínat čtyřválcová verze.
Fotogalerie
Video
Dominik Vlk
Facebook