SUV Porsche Macan je tu!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/11/poma21_528c6b6a321911.jpg)
Ano, není to správné Porsche, ale díky modelům Macan a Cayenne máme i skvělou novou 911, takže minimálně respektovat a nenadávat na ně je slušnost. Navíc si myslím, že Macan by alespoň ve verzi Turbo mohl jezdit proklatě dobře. Macan je dlouhý 4 699 mm, široký 1 923 mm a vysoký 1 624 mm a je tedy o 146 mm kratší, 16 mm užší a 82 mm nižší než Cayenne. Macan použil základy Audi Q5, proti kterému je Porsche o 70 mm delší, 25 mm širší a o 31 mm nižší. Zepředu Macan neznalci nepoznají od většího Cayennu. Vzadu je situace jiná, světla a celá záď je nezaměnitelná s větším Caynnem a osobně se mi líbí více než záď Cayennu. Koncová světla používají diody s 3D efektem. Vnitřek je také klasické Porsche a ničím nepřekvapí.
V počátku prodeje budou v prodeji pouze tři verze, u kterých lze připlatit Sport Chrono, se kterým je u každé verze o trochu lepší zrychlení. První bude Macan S s třílitrovým vidlicovým šestiválcem biturbo o výkonu 250 kW, který se na stovku dostane za 5,4 vteřiny (5,2 s paketem Sport Chrono) a rozjede se až na 254 km/hod. Druhou možností je Macan Turbo poháněný zcela novou 3,6litrovou V6 biturbo s 294 kW. Macan Turbo na stovku vystřelí za 4,8 vteřiny (4,6 vteřiny s paketem Sport Chrono) a rozjede se až na 266 km/hod. Třetí možností a nejhorší je dieselová verze Macan S Diesel, která má pod kapotou třílitrový šestiválec s výkonem 190 kW. Diesel na stovku zrychlí za 6,3 vteřiny (6,1 s paketem Sport Chrono) a pojede až 230 km/hod.
Všechny verze mají ve standardu pohon všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou spojkou a automatickou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou PDK. Zadní kola jsou poháněna vždy, ta přední se připojí v případě potřeby. Kombinovaná spotřeba by u Macanu S měla být 8,7 l/100 km, Macan Turbo má údajně sežrat pouze o 0,2 l na sto kilometrů více a diesel má prý jezdit pouze za 6,1 l/100 km. Ale již teď Vám mohu říct, že tyto hodnoty nejsou reálné. V budoucnu příjdou ještě čtyřválcové modely – základní benzinový motor a dvoulitrový turbodiesel.
Macan by se neměl ztratit ani v terénu, jelikož všechny verze disponují off-road funkcí, kdy se systémy auta přizpůsobí pro jízdu v terénu. Samozřejmostí je možnost si přiobjednat adaptivní podvozek, v jehož případě je možné světlou výšku Macanu zvýšit o 40 mm až na 230 mm. Připlatit lze i Porsche Torque Vectoring Plus, který mění distribuci točivého momentu mezi zadními koly. České ceny ještě neznáme, ale na německém trhu budou Macan S a Macan S Diesel začínat na 57 930 eur včetně DPH (cca 1,56 mil. korun). Macan Turbo pak bude začínat na 79 826 eur včetně DPH (2,16 mil. korun). Prodej bude zahájen dne 5. dubna 2014.
Dominik Vlk
Facebook