Nové pravidla pro WRC a další změny
Blíží se prosincová schůze Světové rady motosportu a tak se začínají objevovat návrhy na změny pro příští rok. Změnit by se měla pravidla MS a přejmenovat jednotlivé třídy.
- Po dvou letech by se mělo upustit od kvalifikací, v ME se však počítá s kvalifikací na všech závodech a to včetně asfaltu. Startovní pořadí do první etapy by se tak určovalo podle postavení v šampionátu.
- Zredukovat by se měl i formát závodů. Začínalo by se ve čtvrtek večer slavnostním startem, v pátek by pak přišly na řadu rychlostní zkoušky a v neděli po obědě Power stage, která by měla být poslední rychlostní zkouškou závodu.
- Podle návrhu by tovární týmy nemusely určovat pilota na celou sezonu, ve WRC 2 a WRC 3 by pak jezdci nemuseli mít přidělena startovní čísla na celou sezonu. Naopak by od příšti sezony měli startovat v dvouminutových intervalech.
- Z pěti na sedm minut by se měla navýšit penalizace za Rally2
Dále by měly být projednány změny na přejmenování jednotlivých tříd. Hold pánové na vyšších místech nemají co na práci a tak podle mého vymýšlejí blbosti. Sotva světlo světla spatřily nové vozy třídy R5 už je vše jinak! Od nového roku by se tedy měla kategorie R5 přejmenovat na R1. A podobně jsou na tom další třídy, ,,erčtyřky“ pojedou poslední sezonu jak v ME tak ve WRC ale ani jim se nevyhne přejmenování na R2. Nejsilnější dvojkolky zůstávají – tedy R3. Vozů z třídy R2 se stanou R4 a R1 se přejmenují na R5. Ale zase další problém, co s auty které obsahují název kategorie v názvu?
Sám jsem zvědavý jak to všechno dopadne ..
zdroj: rallyonline.pl