Mercedes-Benz S 65 AMG: Nejdražší verze S je tu!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/11/mess21_527ca4d69dbd71.jpg)
Mercedes a jeho divize AMG představili nejdražší model nové S-klass – S 65 AMG. V nabídce je již S 63 AMG, které má pod kapotou vidlicový osmiválec 5,5 l o výkonu 585 koní a točivém momentu 900 Nm. Myslím si, že by nikomu nepřišlo divné, kdyby S 63 AMG byla vrcholovým modelem, ale Mercedesu to nestačí, a právě proto Mercedes představuje ještě S 65 AMG. Pod kapotou S 65 AMG nalezneme šestilitrový vidlicový biturbo dvanáctiválec, který má výkon 463 kW (630 k) a točivý moment 1 000 Nm. Oproti předchůdci výkon narostl o 13 kW.
S 65 AMG zrychlí na stovku za 4,3 vteřiny, což je pouze o 0,1 vteřiny rychleji než S 63 AMG. Myslím si ale, že S 65 AMG si nekupujete, protože chcete rychlejší auto než S 63 AMG, ale protože chcete ještě vyjímečnější auto, než je osmiválcová verze. V případě pohonu 4Matic je naopak S 63 AMG 0,3 vteřiny rychlejší. Pro S 65 AMG se pohon všech kol nenabízí. Tento malý rozdíl v zrychlení je samozřejmě dán tím, že S 65 AMG je těžší než S 63 AMG. Maximální rychlost je bohužel standardních 250 km/hod.
Dvojitě přeplňovaný dvanáctiválec spolupracuje se sedmistupňovým automatem Speedshift Plus 7G-Tronic, který nahradil pětistupňový automat z minulé generace. Řidič může volit mezi třemi jizdními režimy – Controlled Efficiency, Sport a Manual. Mercedes tvrdí, že S 65 AMG sežere pouze 11,9 litru benzinu na 100 kilometrů, což je o 2,4 litru méně než u předchozí generace, ale myslím si, že ten, kdo je při smyslech, ví, že tyto hodnoty jsou naprosto nesmyslné.
Design navazuje na osmiválcové S 63 AMG. Oproti základní třídě S tu jsou nové nárazníky, vpředu se objevují výraznější otvory, vzadu zase dvě dvojité chromované koncovky výfuku. Celek doplňují chromované detaily, samozřejmostí je nápis V12 Biturbo na boku. Již v základní výbavě je podvozek Magic Body Control vyladěný divizí AMG. Ten pomocí kamery sleduje povrch vozovky před autem a nastavuje podle potřeby tlumiče. Brzdy jsou v základu kompozitové, karbon-keramické jsou za příplatek. S 65 AMG se prodává jedině s prodlouženým podvozkem. S 65 AMG se představí v Los Angeles a Tokiu a prodej začne v březnu 2014. V Německu auto přijde na 232.050 eur, což je cca 6,24 mil. Kč.
Dominik Vlk
Facebook