Cadillac Escalade čtvrté generace je tu!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/10/caes26_5253ba320bd8f.jpg)
Dlouho očekávaná novinka Cadillacu konečně dorazila. Čtvrtá generace obrovského Escaladu, který má styl je tu. Vyrábět se začne již na jaře a vypadá moc dobře. Někteří tvrdí, že od svých nedávno představených sourozenců od GMC a Chevroletu má jen pár odlišností, ale podle mě, Escalade má prostě svůj styl! Doménou Escaladu je prostor a luxus na palubě.
Nový model se bude varábět ihned ve dvou rozvorových verzích. Již v základu to přitom není žádný prcek. Na délku měří 5 180 milimetrů, je 1 889 milimetrů vysoký a 2 044 mm široký. Delší verze nese označení ESV a je o 508 milimetrů delší. S rozvorem náprav 3 302 milimetrů „základní“ verzi přerostla prodloužená o 355 mm. K čemu tak velké rozměry? To je přece jasné! Dovnitř se totiž vejde až 8 amerických lidí! 🙂
Budoucí majitel si bude moct vybrat mezi pohon pouze zadní nápravy a pohonem všech kol. Vůz dostal nový podvozek, který nese jméno Cadillac Magnetic Ride Control a podle automobilky je tento podvozek celosvětově nejlepší v regulaci. Na voze je i nová karosérie, která je ze 75% vyrobena z vysokopevnostní oceli. Escalade v plný „palbě“ se základním rozvorem má hmotnost „pouze“ 2 541 kg, což je dobré číslo na takové monstrum!
Změny vnějšku jsou spíše evoluční, ale mě osobně se automobil moc líbí! Charakteristické linie vozu byly nyní ještě více vyhraněny, na voze nalezneme nově samozřejmě i LED světlomety. Obrovským vnějším rozměrům odpovídá také nabídka kol o velikostech 20 a 22“. Uvnitř se ale oproti vnějšku odehrála rozhodně revoluce! A je to dobře! Pryč jsou tvrdé a nevzhledné plasty, nyní zde nalezneme kůži, dřevo a moderní technologie. Na středové konzoly, která je podobná jako v již nově představených Cadillacích, nalezneme obrovský dotykový displej multimediálního centra s úhlopříčkou 12,3“. Skrze něj jsou ovládány veškeré elektronické systémy. Volič převodovky je jako ve správné americe pod volantem.
Pod kapotou je nový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním paliva a systémem odpojování válců, které si američané velmi oblíbili. Objem motoru je 6,2 litru a výkon je velmi slušných 313 kW (420 koní). Agregát spolupracuje s automatickou šestistupňovou převodovkou Hydra-Matic 6L80. Velkou neznámou nám zatím zůstává cena a spotřeba auta.
Dominik Vlk
Facebook