VW Golf VII GTI Eibach: výkon až 284 koní
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/09/Eibach-VW-Golf-VII-GTI_0.jpg)
Pokud někdo znáte Eibach, tak víte, že je to podvozkový specialista a obvykle ladí pouze podvozek, ale nyní udělal vyjímku a nový Golf GTI vylepšil kompletně. Nejprve se podívejme na podvozek, který by měl být to nejlepší na upraveném Golfu.
Na výběr je z několika nových komponentů, kterým vládnou buď samostatné nové pružiny, snižující vůz o 25 mm vpředu a 20 mm vzadu a dodávající mu pochopitelně tužší charakteristiku. Lepší ale bude v tomto případě sáhnout po celé sadě pružin a tlumičů, které budou lépe sladěny, jinak ale dělají totéž – jak v případě snížení, tak v případě změny charakteristiky odpružení.
Skončit u tohoto, pro Eibach nesporně nejtypičtějšího dua, ale pochopitelně nemusíte. K dispozici je také sada nových stabilizátorů pro obě nápravy, která sestává z adekvátně „nakroucených” trubek o rozměrech 28×4 mm vpředu a 25×4,7 mm vzadu. Eibach v případě jejich použití slibuje více jistoty a také potlačenou tendenci vozu k nedotáčivosti a naopak zvýrazněnou ochotu k přetáčivosti. Jak to bude ale bude fungovat s nevypínatelným ESP, je mi záhadou. Ještě abyste si připadali pořádně fajersky, tak si můžete rozchod kol zvětšit o 24 mm.
Kdyby se jednalo o normální úpravu jakou Eibach dělá, tak je toto konec, ale jak jsme si již řekli, Golf je předělaný kompletně. Eibach mírně upravil i vzhled Golfu GTI, který si můžete prohlédnout na fotce. Na voze nalezneme kola Hammerite CW2 o rozměrech 8,5×19″ s ET45, které obouvají pneumatiky ContiSportContact 5P o rozměrech 225/35 R19.
To nejzajímavější se netypicky pro upravené auto od Eibachu odehrálo pod kapotou. Na Golfu GTI Eibach ale nechal vyřádit firmy HJS a Wetterau, které motor osadily novým výfukovým potrubím, katalyzátorem s vyšší průchodností a novým řídícím software motoru. Toto vše se postaralo o navýšení výkonu ze standardních 160 kW (220 koní) až na 209 kW (284 koní). Zrychlení a maximálku bohužel Eibach nesdělil.
A kolik Eibachu zaplatíte za úpravy? Za samotné pružiny vám Eibach vyúčtuje 219 Eur (všechny ceny jsou s německou DPH), pružiny s tlumiči přijdou na 897 Eur a stabilizátory na 460 Eur. Podložky stojí jako obvykle 107 Eur, kompletní úprava motoru pak 2 115,2 Eur. Cena sady kol a pneumatiky není známa, ale bude patrně ze všeho nejdražší.
O nejdražším a nejrychlejším Golfu R si můžete předčíst zde.
Zdroj: Autoforum