Ferrari 458 Speciale oficiálně
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2013/09/fe458sp10_523030ea68da5.jpg)
Ferrari zveřejnilo odlehčenou a nadupanější verzi 458 Italia, která nese jméno 458 Speciale! Nová verze má dosud nejvýkonější přeplňovaný osmiválec, který kdy Ferrari vyrobilo! Z přesného objemu 4497 cm3 dává přímovstřikový vidlicový agregát 445 kW (605 k). Motor dostal modifikované písty, zvýšenou kompresi na 14:1., přepracovanou geometrii, zvýšený zdvih ventilů a nová je i kliková hřídel. Výfukové potrubí je z hliníkové slitiny a díky tomu má hmotnost o 8 Kg lehčí. Motor má točivý moment 540 Nm a přenáší jej sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Převodovka dostala nový software, který zrychluje přeřazení.
Nové Ferrari 458 Speciale s hmotností 1290 Kg dokáže vystřelit na stovku za hezkých 3 vteřiny a „letí“ až 325 km/hod. Rozhodně ale nelze počítat s nesmyslnou kombinovanou spotřebou jakou Ferrari udává a ta je 11,8 l/100 km. Na voze nalezneme aerodynamiku s pohyblivými prvky na přídi, bocích i zádi, která vylepší jizdní vlastnosti. Koeficient odporu vzduchu zůstal na hodnotě 0,35, zvětšil se však přítlak. Na 458 Speciale už nenalezneme odvázání v podobě tří koncovek výfuků jako u 458 Italia, nalezneme pouze dvě. Kvůli úspoře hmotnosti je zadní sklo z plastu, o čem bych radši být Ferrari mlčel. Ferrari Vám jasně přikáže, že barva vovzu bude rudá s modrobílými pruhy. Jiná v nabídce není.
S ostrou verzí 458 by měl díky systémům jako je například Side Slip Angle Control jet jako dobrý řidič každý lempl, co má na Ferrari. Vyspělá elektronika hlídá aktuální rychlost i úhel natočení volantu a přizpůsobuje mu nastavení celého auta včetně kontroly trakce a třetí generace diferenciálu E-Diff. Samotná trakční kontrola se dá úplně vypnout, k dispozici je i závodní mód, který zabezpečuje přilnavost při výjezdu ze zatáček. ABS, EBD a ESC snad netřeba obsáhleji zmiňovat.
Bohatý klient, který bude svůj vůz využívat hlavně při track days, si může připlatit za GPS telemetrii, sebraná data jsou přístupná kromě iPadu a laptopu také přímo přes multimediální obrazovku v autě. Dále 458 Speciale dostalo lepší brzdy od Bremba, které jsou použíté i v LaFerrari. Při optimálních podmínkách je vůz schopen ze 100 km/h zastavit na pouhých 31 metrech. Byly také vylepšeny magnetické tlumiče s dvojitými cívkami, které dostaly nový procesor i softwarové vybavení.Pásy pro posádku dodal Sabelt, uvnitř jinak dominují karbonové prvky a čalounění Alcantarou, které doplňuje hliník.