Zveřejňovat či nezveřejňovat chyby na závodech?
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/05/Foto-Chris.jpg)
Zcela nedávno zde kolovalo video z rally – volného podniku, které fanoušek rally umístil na YouTube. Video zachycující nebezpečnou situaci, kdy na uzavřené trati a v průběhu závodů jede civilní vozidlo. Nechci se ve svém příspěvku pouštět do vynášení soudů zda- to bylo či nebylo selhání pořadatele nebo neuposlechnutí pořadatelů řidičem civilního vozidla. Spíše jsem přemýšlel o tom, zda je dobře, že takové video koluje na sociálních sítích a zda-li je dobře taková videa zveřejňovat.
Žijeme v době, kdy se po loňských tragédiích řada rádoby objektivních médií a věnovala abnormální vysílací čas popisu tragédií, a redaktoři, kteří rozumějí absolutně všemu, podávali divákům jen a jen ty nejzaručenější a nejobjektivnější závěry příčin tragédií.
Ilustrační foto
V kontextu těchto události, masáží médií a v mnoha případech až hyenismu je dobře takové video zveřejňovat nebo je lepší toto video poskytnou pořadatelům? Možný diletantismus pořadatelů je potřeba pranýřovat, stejně jako neukázněnost diváků, nebo jezdců. Na druhou stranu, je zde riziko naservírování podkladů pro reportáže objektivních médií, které mohou nadále živit hlasy zakazující rally. Osobně bych upřednostnil video poskytnout organizátorům závodu.
Proto bych rád apeloval na naše členy té velké závodnické rodiny, aby zvažovali, co zveřejní, zda-li ten jejich záběr kamerou nebo fotoaparátem bude v kontextu současného dění k prospěchu věci. Naši fanoušci, fotografové a kameramani jsou členové té naší obrovské rodiny. Dávají nám obrovskou podporu, zachycují nezapomenutelné zážitky našeho snažení a mnohdy je ani nevidíme. Sdílejí s námi vedra, déšť a máme je stále v naší blízkosti. Těšíme se na jejich fotografie, záběry a reportáže.
Na druhou stranu bohužel žijeme v době, kdy se každá rodina musí chránit a předcházet útokům.
Jaký názor na to máte Vy?
Zapojte se do diskuze pod článek a napište nám, co si o tom myslíte.
Text: Pavel Vrba
Foto: new.skoda-auto.com