Pilot Lacko z tiskovky ujížděl do porodnice, narodil se mu syn
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/05/lacko.jpg)
Z tiskovky spěchal rovnou do porodnice! Pilot severočeské truckracingové stáje MKR Technology Adam Lacko měl hodně nabité pondělí. V dopoledních hodinách absolvoval nejprve se svým týmem naplánovanou tiskovou konferenci k nové sezóně Mistrovství Evropy závodních tahačů, která odstartuje už tento víkend v italském Misanu, a hned na to se poprvé stal otcem. Porod své ženy Kateřiny ale jako talentovaný pilot stihnul a stejně jako při závodech šlo doslova o vteřinky.
„S přihlédnutím k datu se zase potvrdilo, že třináctka je naše číslo. Kačce začaly porodní bolesti už ráno, takže jsem si od ní z porodnice jen odskočil. Z tiskovky jsem se ale vrátil tak tak na poslední chvíli. Právě, když ženu vezli na sál. Oba jsou ale v pořádku a máme krásného syna,“ oddechl si šťastný otec Adam Lacko, jehož syn Nicolas měl míry předurčující statného chlapa – 53 cm a 3,8 kg.
Fakt, že Adam Lacko porod stihl jen potvrzuje, že jako pilot je na sezónu plně nachystaný stejně jako jeho tým MKR Technology. „Bude to těžká sezóna, ale jsme připraveni. Naši inženýři a mechanici odvedli výbornou práci,“ řekl Adam Lacko při setkání s novináři v pražském hotelu Ambassador, když mezi hlavní soupeře považuje jezdce na MANech a českou Buggyru. „Výborně ale dokáže jet i na Ivecu Gerd Körber. Adeptů, kteří letos mohou překvapit, bude jistě dost. Letos se navíc i velkým konkurentem stane bývalý kolega Markus Oestreich,“ podotkl Lacko.
Letošní evropský šampionát čítá deset podniků. První závody v italském Misanu seriál zahájí už v nadcházejícím víkendu. Severočeská stáj MKR Technology letos do boje o titul nasadí na místo tří jen dva závodní speciály. „Jde o strategické rozhodnutí. Pracujeme s určitým rozpočtem, který je omezený, a protože po dvou triumfech mezi konstruktéry chceme také individuální titul, rozhodli jsme se více zaměřit na vývoj dvou aut místo tří. Zatím máme pocit, že se to vyplatilo, ale to skutečně poznáme až při konfrontaci se soupeři,“ uvedla jednatelka týmu MKR Technology Klára Kress.
Do bojů už příští víkend naskočí Adam Lacko spolu se švýcarským kolegou Markusem Bösigerem. Oba chtějí se svým týmem dobýt svět truckracingu. Individuální titul je hlavní cíl sezóny. Že to nebude jednoduché, ví všichni už z předchozího roku. „Už loni jsme byli přesvědčeni, že máme před soupeři náskok a pak jsme MANům koukali na výfuk. Celý tým ale ukázal obrovské srdce a vynalézavost, díky čemuž jsme se největším konkurentům mohli brzy vyrovnat,“ připomněl Adam Lacko.
Severočeské tahače budou po třech letech zcela jiné. Nové trucky dostanou také zcela nový design. Týmu se vše daří stále držet pořádně pod pokličkou. Dokonce i testování probíhalo v utajení a s využitím maskovacích prvků. Speciály konstruktéra Maria Kresse letos ještě k vidění nebyly. Poprvé budou odhaleny až v Misanu, takže i na první závody pojednou ukryté pod plachtou. „Tahače jsou jako celek velmi zajímavé. Chceme konkurenci pořádně překvapit. Všichni věříme, že se nám to povede,“ těší se do Misana Adam Lacko, který jako novopečený otec ze své nové role strach nemá: „Už nejsem taková horká hlava, jako kdysi. Po dvou třetích místech bych se do třetice chtěl posunout ještě výš.“