Karel Pešek a nový stroj
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2013/04/karel1.jpg)
Konečně je tu nová sezona a Kája poprvé usedl na svůj nový stroj BMW 1000RR v novém týmu BMW Motorrad Czech Republic IVR. V pátek absolvoval volné trénování, kdy si postupně zvykal na novou motorku, najel asi 21kol, bohužel celá pátek pršelo, takže se jezdilo na vodě. V sobotu už nám vysvitlo sluníčko, takže se na mokrých gumách jel pouze první volný trénink. Poté už následovaly dvě kvalifikace a na konec dne ještě první závod. V první kvalifikaci Kája objel 4 měřená kola a zajel úžasné páté místo s časem 2.09.7, ve druhé kvalifikaci se ještě zlepšil v čase na 2.08.5 a celkově byl šestý, z tohoto místa také startoval.
Bohužel celý tým BMW nestihl přijet včas na start, a tak všichni odjížděli do zahřívacího kola z boxu a poté se postavili na své pozice, což byla chyba, protože měli startovat z posledních pozic, ale nikomu to nebylo řečeno, proto poté dostali penalizaci. Nicméně Kája odstartoval nejlépe, jak mohl, na prvním místě projížděl už v první zatáčce. Začal postupně ujíždět a první místo si udržel asi do poloviny závodu, poté byl předjet a jezdil nějakou dobu druhý a pak se propadl na čtvrtou pozici. Boj nevzdal a v posledním kole předjel svého týmového kolegu a skončil tak třetím místě se zajetým skvělým časem 2.06.3, poté s připočtem vteřin za penalizaci z toho bylo sedmé místo. O penalizaci se Karel společně s celým týmem dozvěděl až po závodě. Byl samozřejmě nejdříve zklamaný, ale poté převládla radost ze zajetého času a celkového úžasného výkonu v jeho prvním závodě na úplně nové motorce.
Karel Pešek:
S výsledky jsem velmi spokojený,ale jsem i překvapený, protože jsem nečekal, že Kája hned pojede tak dobře, jelikož na tom seděl v pátek úplně poprvé po zimní přípravě a poprvé na nové motorce a ještě k tomu se jelo na vodě všechny tři tréninky. V sobotu se jelo už převážně na suchu a hlavně kvalifikace už byly na suchu. Dopadly dobře, s časem jsem byl spokojený, no a co potom předvedl v samotném závodě…první místo v první zatáčce a vlastně poté celou půlku závodu jsem opravdu nečekal a zajel také velmi dobrý čas. Jen škoda, že jim dali tu penalizaci, protože třetí místo by bylo skvělé.
Karel Pešel jun.
První svezení na nové motorce pro mě bylo velmi obtížné, pomalu jsem si zvykal na motorku, protože jsem jel hned na vodě a byla i velká zima. Do sobotního volného ranního tréninku bylo už polosucho, tak jsem se mohl konečně pořádně svézt. Zjistil sem, že má motorka znatelně víc koní, než jsem čekal. Zajel jsem hned slušný čas, s čímž jsem ani nepočítal. V první kvalifikaci jsem se stále zžíval s motorkou. Celý trénink jsem v podstatě jezdil sám a postupně jsem zrychloval a cítil jsem se každé kolo lépe a lépe. Do druhé kvalifikace jsme udělali změnu v podvozku, což bylo mnohem lepší. V předposledních kolech, kdy jsem jel sám, jsem zajel svoje nejrychlejší kolo a do posledního kola jsem chtěl ještě zrychlit, ale zbrzdili mě pomalejší jezdci. Na závod jsem se těšil, start se mi velmi dobře povedl, i když jsem se ho bál. Od začátku jsem se ujal vedení a udělal jsem si trochu náskok, ale pak jsem bohužel musel zvolnit tempo, jelikož mi ztvrdly ruce, protože nejsem ještě rozježděný, začal jsem ztrácet a dojeli mě jezdci za mnou. Jakmile mě předjeli, tak už jsem si udržoval tempo s nimi, protože oni také trošku zvolnili. První dva trochu cukli, tak jsem si připravoval na poslední kolo jezdce předemnou, připravil jsem si lepší výjezd z esíčka do kopce a můj útok vyšel. S časem, co jsem zajel v závodě, jsem velmi spokojený. Motorka fungovala na výbornou. Škoda jen té penalizace, mohl jsem být třetí, ale zítra nás čeká druhý závod a můj výsledek bych chtěl zopakovat. Děkuji týmu za odvedenou práci.
Nedělní den byl už slunečný a bez přeháněk, což bylo pro závody ideální. Karel zajel ve warm upu pouze jedno měřené kolo, ale i tak se umístil na výborné 2.pozici. Ve druhém závodě Kája neodstartoval příliš dobře,vyjel na 9.místě, ale pak se kolo od kola posouval vpřed až na 4. místo, před sebou měl skupinu tří jezdců, která před ním měla náskok, ten Kája ale sjel během dvou kol, jelikož jel téměř o dvě sekundy rychlejší čas na kolo a zajel si tak skvělý čas 2.05 a dostal se na 3. místo, poté se ale bohužel dostal do kontaktu s jezdcem před ním, předjížděl ho a už byl téměř celou motorkou před ním, když mu to nečekaně a nepochopitelně tento jezdec zavřel. Kája tedy havaroval, ale naštěstí je v pořádku, jen motorka je bohužel dost poničená.
Karel Pešek:
Warm up se mi líbil, byl dobře zajetý, šlo vidět, že si Kája odpočinul ze soboty na neděli. Do závodu jsem měl obavy ze startu, které se mi také potvrdily. Karlovi se to třikrát zvedlo a propadl se na 13 místo. Hodně mě překvapil svou stíhací jízdou, což jsem nečekal po tak náročném víkendu. Bohužel doplatil na to, že nepočítal s tvrdostí Marka Szkopka, ale závody jsou tvrdé a s tím se musí počítat. Na závěr chci poděkovat Viktoru Nossovi, že si Karla vybral do svého týmu a také celému týmu, dále panu Heinikovi za přípravu Karla, jde vidět, že to vše jde dobrým směrem.
Karel Pešek jun:
Po warm upu jsem si věřil do závodu, protože jsem objel jen jedno měřené a skončil jsem druhý. Do závodu jsem šel s tím, že chci bojovat o první místa, akorát jsem měl obavy ze startu, který se samozřejmě nepovedl, několikrát se mi to zvedlo a propadl jsem se na 13. místo. Potom začla stíhací jízda, kdy jsem v každém kole někoho předjel a zajížděl stabilně rychlé časy na kolo 2.05-2.06 a dotáhl jsem se až na vedoucí tříčlennou skupinu, kde jsem chtěl předjet Marka Szkopka po jeho chybě, když byl dlouhý, hned jsem toho využil a dostal se pod něj, ale on to vzal moc na vnitřek a zavřel mě o půl motorky a já už jsem s tím nemohl nic dělat, takže jsem spadl. Bohužel motorka byla opravdu dost zničená, nedalo se na ní pokračovat. Ale se zajetým časem jsem velmi spokojen a i s prací celého týmu, také vše pracovalo na jedničku. Chci poděkovat Michalu Drobnému, který mi pomáhá si zvyknout na BMW a je velmi ochotný.