GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTiskové zprávy
Home›Novinky›IP RACING SHOP vyrazí do nové sezóny s novým vozem

IP RACING SHOP vyrazí do nové sezóny s novým vozem

By Patrick Semlbauer
15.2.2013
997
0
Sdílet:

Na sklonku loňské motoristické sezóny oznámil brněnský tým IP Racing Shop motoristickému světu změnu ve svém vozovém parku. Všem dobře známé žluté Clio RS bylo pro sezónu 2013 nahrazeno GINETTOU G50 GT4.

Ginetta GT50

Auto, které u nás zatím působí spíše trochu exoticky, o čemž mj. vypovídá samotný název GINETTA, což v překladu znamená „lasička“, má již dávno své pevné místo v britském a nizozemském šampionátu GT vozů,  a stejně tak i v celé řadě nejrůznějších italských, francouzských a německých sériích.

„Je to krásné  a neskutečně zajímavé auto. Na závody s ním se již všichni velice těšíme,“ říká na úvod Milan Valášek, jezdec a šéf týmu v jedné osobě.

„Čeká nás spousta tvrdé práce a v prvním roce se budeme spíš učit než závodit. Věřím však, že toto auto má velký potenciál a tomu jsme také uzpůsobili náš letošní závodní program,“ dodává Valášek.

A skutečně již první pohled do týmového závodního kalendáře prozrazuje, že na partu kolem Milana Valáška čeká pořádně našlapaný program, jehož nosným bodem bude MMČR DIVIZE 4 do 3.500 ccm a tím také šampionát FIA CEZ, jehož kalendář je stejně jako loni shodný s naším domácím mistrovstvím.

„DIVIZE 4 bude jasnou prioritou. Dle nových řádů budeme muset auto dovážit na předepsaných 1.100 kg, ale i tak věřím, že budeme konkurenceschopní,“ říká k výčtu týmových aktivit Milan Valášek.

Tým by se chtěl v letošním roce zaměřit také na vytrvalostní závody, a proto do svého kalendáře zařadil vytrvalostní závody na Hungaroringu a v Barceloně. Jedná se o prestižní vytrvalostní závody série, kterou pořádá nizozemská společnost Creventic. Zatímco 12ti hodinový závod na Hungaroringu bude na začátku dubna (5.-6.) celou sezónu otevírat, tak 24hodinovka na Circuit de Catalunya se odehraje až v závěrečné části sezóny (6.-8. září).

„Vytrvalostní závody vždy dobře prověří jak jezdce, tak techniku a Ginetta se v této oblasti již velice dobře etablovala,“ říká šéfmechanik týmu Karel Popela.

V plánu jsou také některé 6ti hodinové vytrvalostní závody v Itálii a tři hodinové „sprinty“ v rakouské Race Trophy Austria Superpokal. Co se termínů týče, tak o konkrétních závodech v Itálii se ještě nerozhodlo. V rakouském Superpokalu to pak budou závody na Red Bull Ringu, na Lausitzringu a na Salzburgringu.

Asi největší otazník tak zatím zůstává nad složením jezdeckého obsazení: „Aktuálně probíhá celá řada jednání, zatím však nemohu prozradit nic konkrétního,“ odpovídá Valášek na dotaz, kdo jej doplní za volantem horkokrevné britské krásky.

 

 

 

Kalendář MMČR / FIA CEZ – 2013             Kalendář dalších akcí týmu – 2013

28.04. Hungaroring                                                 06.04. 12h Hungaroring
12.05. Red Bull Ring                                                 12.05. Red Bull Ring – Austria Superpokal
23.06. Poznaň                                                            02.06. Lausitzring – Austria Superpokal
11.08. Most                                                                  07.07. Salzburgring – Austria Superpokal
25.08. Slovakia Ring                                                08.09. 24h Barcelona
15.09. Brno
06.10. Brno – Epilog

Ginetta GT50_1

GINETTA G50 GT4 v číslech a faktech

Motor: Ford 3,5 V6 300 PS – 1.stage 340 PS
Carbonový systém sání

Specifikace:
Hewland 6-ti stupňová sekvenční in-line převodovka s integrovaným chladičem oleje
Öhlins nastavitelné tlumiče
Přední brzdy – 6 / kotouč 375 mm
Zadní brzdy – 4 / kotouč 330 mm
Kola 10“
ATB diferenciál
AERO přední nárazník
Zadní křídlo z carbonu
Motec ECU data
Hmotnost – 1.030 kg / pro závody MMČR 1.100 kg
Vyhřívané čelní sklo
Nádrž 107 litrů

TagsGinetta G50 GT4IP Racing ShopMilan Valášek
Previous Article

Lukáš Kostka ukončil spolupráci s Pavlem Valouškem

Next Article

Exklusivní rozhovor s Lukášem Peškem přímo z ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Patrick Semlbauer

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také