24h Le Mans 2012: Jan Charouz a tým ADR-Delta spatřili cíl závodu
Jan Charouz a tým ADR-Delta spatřili cíl závodu 24h Le Mans 2012
Jan Charouz se letos postavil na start nejslavnějšího vytrvalostního závodu 24h Le Mans již pošesté. Společně s Johnem Martinem a Torem Gravesem startující v týmu ADR-Delta dokončili závod na šestém místě ve třídě LMP2. Český jezdec si navíc připsal nejrychlejší čas ve své třídě.
V půl jedenácté večer bohužel vylétl mimo trať John Martin a jeho prototyp musel být mechaniky zatlačen do garáže. Martin ztratil mnoho času ještě před půlnocí, než vůz na dvanáctém místě v klasifikaci třídy LMP2 předal českému závodníkovi. Charouz dokázal ztrátu před druhou hodinnou ranní dotáhnout na deváté místo. Tor Graves postupoval taktéž vzhůru a svůj stint končil na sedmém místě.
Za volant se v půl páté ráno dostal opět John Martin. V nedělních ranních hodinách převzal vůz Oreca-Nissan Jan Charouz, který zajížděl jedno rychlé kolo za druhým. Ve výsledku zajel český jezdec kolo v čase 3:38,803 min, které se nakonec stalo nejrychlejším kolem třídy LMP2 v závodě 24h Le Mans 2012. Tor Graves nadále držel páté místo ve třídě LMP2.
Po jedenácté hodině dopolední usedl do vozu John Martin, který neudržel páté místo a propadl se o jednu pozici dolů. Vstříc svým posledním okruhům se vydal před půl druhou také Jan Charouz. Český jezdec udržoval šesté místo ve třídě a třinácté absolutně. Pozici udržel také Tor Graves, který závod za tým ADR-Delta dojížděl a spatřil po patnácté hodině šachovnicový prapor.
Tým ADR-Delta s jezdeckou sestavou ve složení Jan Charouz, John Martin, Tor Graves dokázal dokončit osmdesátý ročník závodu 24h Le Mans na šestém místě ve třídě LMP2. V hodnocení světového šampionátu vytrvalostních závodů skončila britská stáj na čtvrtém místě a zásluhou Jana Charouze si připsala na své konto nejrychlejší čas závodu.
Jan Charouz: „Samozřejmě jsem moc šťastný, že jsme dojeli až do cíle závodu. Je mi ale líto, že nejsme výše. Jeli jsme opravdu rychle, ale nevyhnuly se nám problémy s výlety mimo trať, technické potíže a několik defektů. Z nejrychlejšího času v závodě třídy LMP2 mám velkou radost. Jet závod Le Mans je obrovský zážitek. Navíc se mi jej podařilo opět dokončit, a to již pošesté za sebou.“
John Martin: „Mám nový oblíbený okruh a oblíbený podnik. Závod na čtyřiadvacet hodin v Le Mans jsem si opravdu užíval. Dlouhé stinty a střídání denního světla s jízdou v noci je úžasné. Jízda při východu slunce je něco, na co asi nikdy nezapomenu.“
Tor Graves: „Závod v Le Mans má obrovskou tradici a startem v letošním ročníku jsem si splnil jeden z mých snů. Jsem potěšen, že jsem s vozem Oreca-Nissan mohl přejet přes cílovou čáru. Chopil jsem se příležitosti a vzal si do ruky thajskou vlajku po projetí cíle. Letos to bylo sbírání obrovských zkušeností pro příští rok.“
Alan Docking, šéf týmu ADR-Delta: „Celý tým pracoval velmi dobře. Bohužel jsme měli několik malých problémů, které nám neumožnily bojovat o pódiové umístění. S rychlostní jsem spokojený. Hodně cenné je pro nás získání pole position a nejrychlejšího kola v závodě.“
Antonín Charouz: „Jsem rád, že Honza v Le Mans ukázal, že v prototypech patří mezi nejrychlejší jezdce. Nabídka startu v Le Mans přišla na poslední chvíli, ale určitě nelituji toho, že jsme ji využili, i když posádka měla na víc. Děkuji všem partnerům a celému týmu za vydařený víkend.“
Galerie Le Mans 2012
Výsledky
Nr. Team Drivers Car Class Ty Laps Total Time Gap Kph Best Lap Lap Time
1 1 Audi Sport Team Joest Fässler / Lotterer / Tréluyer Audi R18 e-tron quattro LMP1 M 378 24:01’16.128 318 3’25.706 238.5
2 2 Audi Sport Team Joest Capello / Kristensen / McNish Audi R18 e-tron quattro LMP1 M 377 24:01’16.256 1 Laps 1 Laps 355 3’24.276 240.2
3 4 Audi Sport North America Bonanomi / Jarvis / Rockenfeller Audi R18 Ultra LMP1 M 375 24:01’16.936 3 Laps 2 Laps 330 3’25.514 238.7
4 12 Rebellion Racing Prost / Jani / Heidfeld Lola B12/60 Coupe – Toyota LMP1 M 367 24:01’18.989 11 Laps 8 Laps 345 3’29.664 234.0
5 3 Audi Sport Team Joest Dumas / Duval / Gené Audi R18 Ultra LMP1 M 366 24:01’17.170 12 Laps 1 Laps 269 3’24.189 240.3
6 22 JRM Brabham / Chandhok / Dumbreck HPD ARX 03a – Honda LMP1 M 357 24:04’35.578 21 Laps 9 Laps 281 3’33.242 230.1
7 44 Starworks Motorsports Potolicchio / Dalziel / Kimber-Smith HPD ARX 03b – Honda LMP2 D 354 24:02’38.417 24 Laps 3 Laps 337 3’41.024 222.0
8 46 Thiriet By TDS Racing Beche / Thiriet / Tinseau Oreca 03 – Nissan LMP2 D 353 24:01’26.973 25 Laps 1 Laps 294 3’40.728 222.3
9 49 Pecom Racing Perez Companc / Ayari / Kaffer Oreca 03 – Nissan LMP2 D 352 24:01’29.749 26 Laps 1 Laps 263 3’39.641 223.4
10 26 Signatech Nissan Panciatici / Ragues / Rusinov Oreca 03 – Nissan LMP2 D 351 24:04’43.093 27 Laps 1 Laps 299 3’41.860 221.2
11 13 Rebellion Racing Belicchi / Primat / Bleekemolen Lola B12/60 Coupe – Toyota LMP1 M 350 24:04’36.816 28 Laps 1 Laps 336 3’32.151 231.3
12 41 Greaves Motorsport Zugel / Gonzalez / Julian Zytek Z11SN – Nissan LMP2 D 348 24:02’13.904 30 Laps 2 Laps 331 3’41.316 221.7
13 25 ADR-Delta Martin / Charouz / Graves Oreca 03 – Nissan LMP2 D 346 24:04’44.996 32 Laps 2 Laps 253 3’38.803 224.2
14 35 Oak Racing Heinemeier Hansson / Leinders / Martin Morgan – Nissan LMP2 D 341 24:04’46.477 37 Laps 5 Laps 248 3’40.654 222.4
15 42 Greaves Motorsport Ordońez / Brundle / Brundle Zytek Z11SN – Nissan LMP2 D 340 24:01’55.649 38 Laps 1 Laps 315 3’40.896 222.1
16 23 Signatech Nissan Mailleux / Lombard / Tresson Oreca 03 – Nissan LMP2 D 340 24:04’43.118 38 Laps 2’47.469 246 3’41.119 221.9
17 51 AF Corse Fisichella / Bruni / Vilander Ferrari 458 Italia LMGTE Pro M 336 24:04’51.579 42 Laps 4 Laps 123 3’56.953 207.1
18 59 Luxury Racing Makowiecki / Melo / Farnbacher Ferrari 458 Italia LMGTE Pro M 333 24:01’42.635 45 Laps 3 Laps 279 3’56.024 207.9
19 97 Aston Martin Racing Fernandez / Mücke / Turner Aston Martin Vantage V8 LMGTE Pro M 332 24:01’59.049 46 Laps 1 Laps 276 3’54.928 208.8
20 50 Larbre Competition Bornhauser / Canal / Lamy Chevrolet Corvette C6 ZR1 LMGTE Am M 329 24:05’37.413 49 Laps 3 Laps 313 3’58.534 205.7
21 67 Imsa Performance Matmut Armindo / Narac / Pons Porsche 911 RSR (997) LMGTE Am M 328 24:05’11.893 50 Laps 1 Laps 281 3’58.579 205.7
22 71 AF Corse Bertolini / Beretta / Cioci Ferrari 458 Italia LMGTE Pro M 326 24:01’19.501 52 Laps 2 Laps 306 3’57.163 206.9
23 73 Corvette Racing Taylor / Garcia / Magnussen Chevrolet Corvette C6 ZR1 LMGTE Pro M 326 24:04’30.411 52 Laps 3’10.910 308 3’56.216 207.7
24 45 Boutsen Ginion Racing Briere / Petersen / Nakano Oreca 03 – Nissan LMP2 D 325 24:01’53.828 53 Laps 1 Laps 273 3’40.491 222.5
25 57 Krohn Racing Krohn / Jönsson / Rugolo Ferrari 458 Italia LMGTE Am D 323 24:04’00.903 55 Laps 2 Laps 275 4’00.608 203.9
26 40 Race Performance Frey / Hirschi / Meichtry Oreca 03 – Judd LMP2 D 320 24:04’37.832 58 Laps 3 Laps 279 3’42.165 220.8
27 79 Flying Lizard Motorsports Neiman / Pilet / Pumpelly Porsche 911 RSR (997) LMGTE Am M 313 24:02’56.092 65 Laps 7 Laps 225 3’56.596 207.4
28 70 Larbre Competition Belloc / Bourret / Gibon Chevrolet Corvette C6 ZR1 LMGTE Am M 309 24:04’59.073 69 Laps 4 Laps 266 4’00.679 203.9
29 43 Extreme Limit Aric Rosier / Thirion / Haezebrouck Norma MP 2000 – Judd LMP2 D 308 24:04’26.394 70 Laps 1 Laps 155 3’50.571 212.8
30 21 Strakka Racing Leventis / Watts / Kane HPD ARX 03a – Honda LMP1 M 303 24:01’47.873 75 Laps 5 Laps 267 3’31.529 232.0
31 61 AF Corse-Waltrip Kauffman / Aguas / Vickers Ferrari 458 Italia LMGTE Am M 294 24:06’07.267 84 Laps 9 Laps 237 3’58.821 205.4
32 83 JMB Racing Rodrigues / Ferte / Illiano Ferrari 458 Italia LMGTE Am M 292 24:01’20.206 86 Laps 2 Laps 246 4’02.213 202.6
33 55 JWA-Avila Camathias / Palttala / Daniels Porsche 911 RSR (997) LMGTE Am P 290 24:06’03.393 88 Laps 2 Laps 244 4’04.333 200.8