Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

Velké SUV DS 7 Crossback bylo prvním samostatným modelem značky po oddělení DS Automobiles od mateřského Citroënu. Na tuzemský trh vstoupila francouzská automobilka s prvním modelem v závěru roku 2018. Od té doby již uplynulo celkem dost času, takže se není čemu divit, že aktuálně už DS Automobiles nabízí modernizované provedení svého SUV. To mimo jiné přišlo o slovo Crossback z názvu, takže nově se už jmenuje jednoduše DS 7.
Změna názvu ale rozhodně není jediná novinka. Právě naopak. DS 7 prošla vcelku rozsáhlou modernizací. Zvenku si můžete všimnout zcela nové přídě. Její dominantou je především nová ostřeji řezaná maska a zajímavě řešené LED světlomety, které navíc lépe svítí. Nová jsou rovněž zadní světla, která vypadají rovněž moc pěkně. Jen je škoda, že brzdové světlo v rámci zadních lamp je tak malé. Z víka kufru pochopitelně zmizel také nápis Crossback, nově se na tomto místě nachází nápis DS Automobiles. Za zmínku také stojí, že detaily v exteriéru jako je mřížka chladiče, rámeček masky, přední spoiler, logo DS či lišty se liší dle výbavy vozu. Já mám v testu sportovněji zaměřenou výbavu Performance Line, takže tyto detaily jsou především v černé barvě.
Od uvedení na trh se poměrně dost proměnila i nabídka motorů. Pryč je dvoulitrový turbodiesel či benzínová jedna-šestka. Aktuálně se o pohon DS 7 se může starat naftová jedna-pětka a jeden ze tří plug-in hybridů. Já se zaměřím na prostřední testovanou variantu, která má 300 koní. V nabídce je ale i slabší 225koňová verze a nová silnější 360koňová varianta naladěná oddělením DS Performance. Základem všech tří plug-in hybridů je benzínový čtyřválec a jeden či dva elektromotory. V případě zkoušeného provedení platí, že spalovací motor má 200 koní, přední elektromotor 110 koní a zadní 113 koní. Díky dvěma elektromotorům je DS 7 také čtyřkolkou. Převodovka je pochopitelně automatická a má 8 rychlostních stupňů. Výsledný kumulovaný výkon je již zmíněných 300 koní. Tento výkon zaručuje vozu mimochodem velmi solidní dynamiku – zrychlení z 0 na 100 km/hod zabere DS 7 pouhých 5,9 sekund a jede až 235 km/hod.
Čistě na elektřinu ujede francouzské SUV podle automobilky až 63 kilometrů. A to díky akumulátoru o kapacitě 14,2 kWh, který se při použití wallboxu znovunabije za 2 hodiny. Jízda v elektrickém režimu.
DS 7 má čtyři jízdní režimy. Sportovní režim dává smysl pouze ve chvíli, kdy si chcete vyzkoušet jak vás zatlačí 300 koní do sedačky. Hybridní režim sám kombinuje elektromotory a spalovací motor. Režim 4×4 se pak hodí při zhoršených jízdních podmínkách. Výkon spalovacího motoru i elektromotorů je totiž trvale přenášen na všechna čtyři kola. Posledním a dost možná nejzajímavějším režimem je ten elektrický. Na jedno nabití se mi po městě podařilo najet běžným stylem jízdy obvykle 40 až 45 kilometrů. Jízda v čistě elektrickém režimu je velmi příjemná i díky tomu, že elektromotory mají sami o sobě velmi slušný výkon.
Nejvíce DS 7 sedí pohodová jízda, během které je přepínání a kombinování elektromotorů a spalovacího motoru plynulé a bez cukání. Když pojedete ostřeji, tak začnete pociťovat jistou nesladěnost elektromotorů, spalovacího motoru a automatické převodovky. Pohodové tempo vyhovuje také podvozku, který při svižnějším průjezdu zatáčkou začne být nervózní. Naopak filtrovat nerovnosti umí opravdu dobře a to i díky tomu, že aktivně sleduje povrch před vozidlem.
V interiéru je největší změnou nový multimediální systém DS Iris s 12palcovou obrazovkou, který je oproti předchozímu systému obrovské zlepšení. Samozřejmostí je řada jízdních a bezpečnostních asistentů – tím nejzajímavějším je aktivní udržování v jízdním pruhu, které ve spolupráci s adaptivním tempomatem zajistí, že DS 7 zvládne jet na dálnici téměř samo. Z opravdu bohaté výbavy musím ještě zmínit špičkový audio systém FOCAL Electra se 14 reproduktory. Co se týče praktičnosti, tak na předních i zadních sedačkách je dostatek prostoru a zavazadlový prostor má slušných 555 litrů.
I když je DS 7 na trhu už nějaký ten rok, tak po aktuální velké modernizaci je to stále vynikající SUV, které nabízí především krásný avantgardní design, komfort, bohatou výbavu a slušný plug-in hybridní pohon. Nejlevněji novou DS 7 seženete s naftovým čtyřválcem, tato varianta má cenovku rovný 1 milion korun. Testované plug-in hybridní verze pak začíná na 1 350 000 Kč a zkoušená výbava ještě o 135 tisíc Kč více.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 598 ccm |
Max. výkon soustavy | 221 kW |
Max. točivý moment soustavy | 520 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinovaná | 1,2 |
Výkony | |
Max. rychlost | 235 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 5.9 s |
Převodovka | |
automatická osmistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 593 mm |
Šířka | 1 621 mm |
Výška | 1 625 mm |
Rozvor | 2 738 mm |
Objem nádrže | 43 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 825 kg |