Se sezónou se loučil i studentský závodní tým TU Brno Racing
Formule Dragon 2 ukončila v září na okruhu v italském Varanu svou letošní sezonu. V posledních týdnech se k týmu připojili noví členové z několika fakult Vysokého učení technického v Brně. Tito studenti již v současné době pracují na návrhu třetí evoluce svého závodního vozu z rodu Dragonů.
V září loňského roku začaly práce na formuli Dragon 2. Na základě zkušeností s prvním vozem bylo provedeno mnoho úprav, velkou změnou prošly především komponenty zavěšení. U všech závodních automobilů je velmi důležitým parametrem hmotnost, takže bylo této oblasti věnováno velké úsilí. Podařilo se uspořit okolo patnácti kilogramů oproti loňskému vozu, celková hmotnost i s plnou nádrží se tedy zastavila těsně nad hranicí 200 kg. Studentům bylo umožněno využít motorovou brzdu Ústavu automobilního a dopravního inženýrství, takže přes zimu pracovali také na vyladění motoru. Pravidla Formule Student omezují průměr hrdla pro vstup vzduchu do motoru tzv. restriktorem, což ovlivňuje výkon motoru. Vhodným naladěním se studentům podařilo dostat maximální výkon na hodnotu 42 kW. To je pouze o něco méně, než má původní, restriktorem neomezený motocykl Husaberg FE 570, z něhož motor pochází. Dobrou představu o rychlosti každého vozidla dává jeho poměr výkonu a hmotnosti. U Dragona 2 je to přibližně 200 kW/1000 kg. Touto hodnotou studentská formule z Brna překonává například současné Porsche 911 Carrera.
Svůj první závod absolvoval Dragon 2 v červnu na slavném britském okruhu Silverstone. Po celou dobu panovalo deštivé počasí, které ovlivňovalo většinu dynamických disciplín. Bylo to vůbec první setkání této formule s mokrou tratí. Přesto se pilot Jan Ševčík postaral o šestnácté místo v disciplíně SkidPad, což je trať ve tvaru osmičky, kde rozhoduje ovladatelnost vozu. Vytrvalostní závod Endurance bohužel Dragon 2 nedokončil, zastavila ho porucha na předním zavěšení. V ostatních dynamických i statických (prezentace Business, Cost a Design) disciplínách se tým pohyboval v polovině startovního pole. V konečném součtu to stačilo na 44. místo z necelé stovky startujících.
Přibližně za měsíc čekal studenty závod v Maďarsku. Tuto dobu využili na opravy, úpravy a testování vozu a také byla lehce obměněna jezdecká sestava, někteří absolventi z řad týmu již totiž měli své nové pracovní povinnosti. Na rozdíl od Silverstonu přivítalo tým v Györu tropické počasí s teplotami okolo 34°C. Ve statických disciplínách si TU Brno Racing oproti anglickému závodu polepšil o téměř 30 bodů. Ostré závodní testy však byly ve znamení problémů se spojkou, které následně způsobily zadření motoru před startem do vytrvalostního závodu. Ještě před tím se ovšem podařilo výborně zajet měřené kolo s pevným startem, tzv. Autocross, kde brněnští studenti dosáhli na 16. místo. Výše zmíněná porucha motoru se stala při zahřívání motoru před startem Endurance, s pořadateli se však podařilo domluvit odložení startu o dvě hodiny. Pod vedením technického vedoucího Michala Janouška se v této krátké době stihl vyměnit celý motor za náhradní, a nic tak nebránilo odstartování do 22 km dlouhého závodu. Dobře rozjetý Endurance nakonec pokazila drobná prasklina na sacím traktu, která formuli zastavila v posledním kole před střídáním pilotů. Celkově to pro tým TU Brno Racing znamenalo zisk 25. místa.