Video: Takto vypadají crash testy nových aut, které mají 0 hvězdiček
Za posledních zhruba 25 let se bezpečnost aut velmi zlepšila a to zejména díky legislativě, která začala bezpečnost vymáhat. Dnes již máte velkou šanci přežít i opravdu děsivě vypadající nehodu. A to přesto, že se spekuluje, že automobilky vyrábí auta tak, aby byla opravdu bezpečná pouze v crash testech. Mimo Evropu a Severní Ameriku je však situace jiná.
Na rozvojových trzích v Asii a v Jižní Americe je na prvním místě cena. Na bezpečnost se přitom příliš nehledí. Například v Indii nemusí mít nové auto ani jeden airbag. Není tedy divu, že i světové značky pro takový trh vyrábí méně bezpečná auta.
Organizace Global NCAP otestovala následující auta prodávaná právě na indickém trhu: Renault Kvid, Hyundai Eon a Suzuki Celerio. Jak dopadla? Za ochranu dospělých cestujících, kteří sedí vpředu, si ani jedno auto nevysloužilo lepší hodnocení než 0 hvězdiček. A je třeba dodat, že se nejedná o jediná auta pro indický trh s takto mizerným hodnocením.