Nové Audi TT oficiálně: Stovka v nejrychlejší verzi za 4,7 vteřiny
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2014/03/1682517920595907675.jpg)
Nová generace Audi TT je konečně tady. Dorazila rovnou i verze TTS, ale o té až zachvíli. Již na první pohled je jasné, že žádná revoluce bohužel nedorazila, „nové“ TT kopíruje siluetu minulé generace, takže pokud chcete hledat novinky na vzhledu, musíte hledat „detaily“. Prvním větší změnou je nová šestiúhelníková přední maska, která je vážně velká. Upraveny mají být také blatníky, ve kterých se budou nacházet také větší kola. Přední světla jsou velmi zajímavá vzhledem, technicky se jedná o klasické LED světla. Zadní světla využívají také LED technologie, ovšem již zdaleka nevypadají tak dobře jako ty přední. A to je asi tak vše, co Audi změnilo. Počkat, nesmíme zapomenout na ozdobenou boční linii zvanou Tornádo, která se táhne od předních až po zadní světlomety. Mimochodem, koncernové vozy mají opravdu dost společného, prohlédněte si pečlivě ženevský koncept Škodovky a najdete tam podobnou ozdobnou linii.
U podvozku Audi udělalo mnohem větší změny – vůz je postaven na modulární platformě MQB. Čekali byste, že je nové TT větší než předchůdce? Špatně, přes trend zvětšování vozů se TT naopak změnšilo a to dvacet milimetrů na délce a osm milimetrů na šířce. Navzdory měnším vnějším rozměrům jsou ty vnitřní větší, jelikož rozvor mezi nápravy byl zvětšen o 37 milimetrů. Kromě většího prostoru pro cestující také o 13 litrů narostl i kufr, který nyní má 305 l. Na voze nalezneme adaptivní tlumiče nebo elektromechanické řízení s variabilním posilovačem. Střecha, kapota, blatníky, dveře či víko kufru jsou vyrobeny z hliníku, zatímco na podlahu byla použita vysokopevnostní ocel. Tyto úspory mají za následek o 50 kg nižší hmotnost oproti předchozí generaci. Základní model váží pouze 1 230 kg. Hmotnost vozu byla také ideálně rozložena 50:50.
Pod kapotou si budete moct vybrat ze dvou benzínových a jednoho naftového čtyřválce. První benzínovou možností je motor 2,0 TFSI o výkonu 230 koní, který zvládne sprint na stovku za 5,3 vteřiny (s automatem, manuál za 5,4) a rozjede se až na 250 km/hod. Druhou možností je stejný motor ve verzi TTS, kde má výkon 310 koní a 380 Nm točivého momentu a také pohon všech kol quattro. V této verzi je TT na stovce za 4,7 vteřiny (ve spojení s launch controlem a automatem). Hodnoty s manuálem nejsou k dispozici. Kromě pohonu všech kol má TTS také podvozek o 10 milimetrů blíže k zemi, větší kola v základu a vylepšené brzdy, které s ohledem na nové hliníkové třmeny šetří dalších 5 kg. Uvnitř nalezneme přepracovaný interiér, kterému dominuje nový 12,3palcový TFT displej napájený procesorem Nvidia Tegra 30. Za přílatek je možné mít sportovní sedadla a 12reproduktorový systém Bang & Olufsen. O zahájení prodeje zatím nic nevíme. Naživo je TT k vidění v Ženevě.
Dominik Vlk
Facebook