První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

Byť prodeje elektromobilů zatím tvoří u škodovky jen menší část celkové produkce, je vidět, že v Mladé Boleslavi se tento směr bere vážně. Enyaq se ostatně stal v Evropě velmi žádaným. Nyní česká automobilka přichází na trh s menším a cenově dostupnějším Elroqem, kterého jsem měl možnost poprvé vyzkoušet na slunné Mallorce. Elroq svou velikostí a charakterem cílí na zákazníky, kteří by dříve uvažovali o Škodě Karoq, ale nyní chtějí přejít na elektrický pohon.
Nová Škoda Elroq se stává prvním modelem značky, který prezentuje designový jazyk Modern Solid. Vpředu vozu tak už nenajdete tradiční kruhové logo, ale nápis Škoda. Přední části dominuje černý lesklý panel namísto klasické masky – vypadá to překvapivě dobře a navíc tak automobilka velmi chytře ukryla důležité senzory jako je radar či kamera. Zadní část si uchovává tradiční škodovácké linie. Celkově Elroq působí vyváženě a originálně.
Škoda nabídne Elroq postupně ve třech verzích – 50 (125 kW výkon a 55 kWh baterie, 60 (150 kW výkon a 63 kWh baterie) a 85 (210 kW výkon a 82 kWh baterie), přičemž vrcholná varianta 85 bude k mání i s pohonem všech kol (85x). Už základní Elroq 50 umí teoreticky dojet až 375 km, což bohatě stačí na městský a příměstský provoz. Pro ty, kteří jezdí často delší trasy, jsou tu verze 60 a hlavně 85, se kterou jsem se svezl v rámci mezinárodní prezentace. U osmdesátpětky je reálný dojezd okolo 350-450 km (WLTP dojezd je až 581 km), což už je opravdu dost. Navíc Elroq 85 podporuje rychlé nabíjení o výkonu až 175 kW, což znamená doplnění baterie z 10 na 80 % za méně než půl hodiny.
Podvozek je příjemně komfortní, takže sem tam rozbitější silnice nebo retardéry nepředstavují problém. V zatáčkách je Elroq, podobně jako Enyaq, klidný a stabilní, byť není stvořen primárně pro sportovní svezení. S pohonem zadních kol umí potěšit překvapivě malým poloměrem otáčení. Brzdy mají příjemný nástup a rekuperace umí být poměrně výrazná, ale její intenzita se samozřejmě dá nastavit. Co mě mrzí, že škodovka nenabízí vyloženě jednopedálové řízení a že při dojíždění přestane v nízké rychlosti rekuperovat a musíte tak vždy dobrzdit brzdou.
Uvnitř si připadáte skoro jako v Enyaqu. Palubní deska, ovládací prvky a většina materiálů jsou shodné. Těšit se můžete na moderní infotainment s rychlou odezvou a konečně i jednodušší cestu, jak vypnout asistenční systémy. Samozřejmostí je podpora Apple CarPlay a Android Auto.
Zavazadelník nabízí 470 litrů, což je sice méně než u Enyaqu, ale v kontextu třídy stále více než solidní hodnota. Navíc tu nechybí chytrá řešení Simply Clever, která jsme si u škodovky oblíbili – novinkou je tentokrát síťka v kufru, která je určená na nabíjecí kabel.
Základní Elroq 50 startuje na 799 000 Kč. A to s poměrně bohatou výbavou, do níž patří třeba automatická klimatizace, kožený volant, parkovací kamera či sada asistenčních systémů. Pokud chcete delší dojezd, výkon a bohatší výbavu, dostanete se přes milion, ale i tak Elroq slibuje lepší poměr cena/výkon než mnozí konkurenti. Za příplatek si můžete dopřát špičkovou techniku včetně Matrix LED světel, head-up displeje s rozšířenou realitou, adaptivní podvozek nebo dálkového ovládání parkování přes mobilní aplikaci.
Škoda Elroq má velké předpoklady stát se v krátké době bestsellerem mezi elektromobily. Prostor, komfort, dojezdové možnosti a chytrá řešení dělají z Elroqu perfektního univerzála. Ano, Enyaq zůstává větším a prostornějším bratrem, ale pokud nechcete či nepotřebujete tak velké auto, Elroq je ideální volba. A já už se těším, až ho pořádně vyzkouším i v domácích podmínkách.