Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

Nejnovější generace Hondy CR-V se na českém trhu nabízí ve dvou elektrifikovaných variantách. Po plug-in hybridním provedení jsem vyzkoušel i tradiční hybrid. Jak funguje a za kolik jezdí? Pojďme se na to podívat.
Dovolím si rovnou přeskočit k technice motoru, neboť vnější design, který obvykle řeším jako první, jsem už popisoval v minulém testu plug-in hybridní varianty (test zde) a hybrid vypadá identicky.
Základem hybridní motorizace je (stejně jako v případě plug-in hybridu) dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikováním paliva, který poskytuje výkon 109 kW a točivý moment 189 Nm. Stejně výkonný je i elektromotor, který tedy má 135 kW a 335 Nm. Právě tyto hodnoty jsou pro vůz podstatné, protože se o jeho pohon stará primárně elektromotor, zatímco benzínový motor slouží hlavně k dodávání energie. Celý hybridní systém už můžete znát z jiných modelů Hondy, ale pro CR-V prošel řadou vylepšení včetně toho, že získal nový nízký převodový poměr a elektromotor umí také nyní točit vyšší otáčky.
Výsledkem toho všeho je, že Honda CR-V je dost možná tím vůbec nejlépe jezdícím hybridním vozem, který si můžete koupit. Jízda s tímto SUV je totiž mimořádně plynulá, příjemná a bezproblémová. Honda velmi ochotně a citlivě celý hybridní systém ovládá a řidič přitom má velmi podobný pocit jako při řízení elektromobilu. Zajímavostí pak je, že na rozdíl od plug-in hybridního provedení má hybrid možnost pohonu všech kol, který je ovšem řešen tradičně kardanem. Co se dynamiky týče, hybridní CR-V zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 187 km/h. Automobilka uvádí průměrnou spotřebu 6,7 l na 100 km. Já jezdil za 7,5 l na 100 km, ale věřím, že s trochou úsilí by se dalo dosáhnout i uváděné spotřeby. Tak jako tak je to skvělý výsledek!
Na rozdíl od plug-in hybridního provedení to hybridní nemá adaptivní tlumiče. Přesto CR-V zůstává komfortní, dobře ovladatelné a celkově velmi příjemně jezdící. Pochválit musím i přesné řízení a vynikající brzdy, které lze do jisté míry šetřit používáním rekuperace, jež má nastavitelnou intenzitu.
Interiér je pochopitelně stejný jako u plug-in hybridního modelu. Pyšní se tedy skvělou prostorností, příkladným zpracováním, dobrou ergonomií a perfektní výbavou. Zajímavostí je, že kromě adaptivních tlumičů je také systém Honda Parking Pilot vyhrazen pouze pro plug-in hybridní provedení. Drobnou nevýhodou hybridního vozu je překvapivě mírně menší zavazadlový prostor, který má 579 litrů (PHEV má 617 litrů).
Honda CR-V v hybridní verzi, označované automobilkou jako e:HEV, je skvěle fungující rodinné SUV, kterému vlastně není moc co vytknout. Opravdu perfektní práci odvádí Honda především co se týče fungování hybridního systému a celkového naladění vozu. Radost z vozu mi pouze trošku zkazil pohled do ceníku. Za hybridní CR-V totiž dáte minimálně 1 119 900 Kč a ve verzi s pohonem všech kol a vrcholné výbavě pak 1 249 900 Kč, což není málo. Nicméně je třeba říct, že za svoje peníze dostanete vážně dobré auto. A pokud se ptáte, zda bych si vybral hybrid, či plug-in hybrid, tak já mám osobně jasno – vzal bych hybrid, protože nabízí velmi podobnou dynamiku a úsporu na palivu a není nutné ho dobíjet.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 993 ccm |
Max. výkon soustavy | 184 koní |
Max. točivý moment soustavy | 335 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 6,7 |
Výkony | |
Max. rychlost | 187 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 9,5 s |
Převodovka | |
automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 706 mm |
Šířka | 1 942 mm |
Výška | 1 673 mm |
Rozvor | 2 701 mm |
Objem nádrže | 57 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 817 kg |