GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

By Dominik Vlk
20.4.2024
263
0
Sdílet:

Nejnovější generace Hondy CR-V se na českém trhu nabízí ve dvou elektrifikovaných variantách. Po plug-in hybridním provedení jsem vyzkoušel i tradiční hybrid. Jak funguje a za kolik jezdí? Pojďme se na to podívat.

Dovolím si rovnou přeskočit k technice motoru, neboť vnější design, který obvykle řeším jako první, jsem už popisoval v minulém testu plug-in hybridní varianty (test zde) a hybrid vypadá identicky.

Základem hybridní motorizace je (stejně jako v případě plug-in hybridu) dvoulitrový čtyřválec s Atkinsonovým cyklem a přímým vstřikováním paliva, který poskytuje výkon 109 kW a točivý moment 189 Nm. Stejně výkonný je i elektromotor, který tedy má 135 kW a 335 Nm. Právě tyto hodnoty jsou pro vůz podstatné, protože se o jeho pohon stará primárně elektromotor, zatímco benzínový motor slouží hlavně k dodávání energie. Celý hybridní systém už můžete znát z jiných modelů Hondy, ale pro CR-V prošel řadou vylepšení včetně toho, že získal nový nízký převodový poměr a elektromotor umí také nyní točit vyšší otáčky.

Výsledkem toho všeho je, že Honda CR-V je dost možná tím vůbec nejlépe jezdícím hybridním vozem, který si můžete koupit. Jízda s tímto SUV je totiž mimořádně plynulá, příjemná a bezproblémová. Honda velmi ochotně a citlivě celý hybridní systém ovládá a řidič přitom má velmi podobný pocit jako při řízení elektromobilu. Zajímavostí pak je, že na rozdíl od plug-in hybridního provedení má hybrid možnost pohonu všech kol, který je ovšem řešen tradičně kardanem. Co se dynamiky týče, hybridní CR-V zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 187 km/h. Automobilka uvádí průměrnou spotřebu 6,7 l na 100 km. Já jezdil za 7,5 l na 100 km, ale věřím, že s trochou úsilí by se dalo dosáhnout i uváděné spotřeby. Tak jako tak je to skvělý výsledek!

Na rozdíl od plug-in hybridního provedení to hybridní nemá adaptivní tlumiče. Přesto CR-V zůstává komfortní, dobře ovladatelné a celkově velmi příjemně jezdící. Pochválit musím i přesné řízení a vynikající brzdy, které lze do jisté míry šetřit používáním rekuperace, jež má nastavitelnou intenzitu.

Interiér je pochopitelně stejný jako u plug-in hybridního modelu. Pyšní se tedy skvělou prostorností, příkladným zpracováním, dobrou ergonomií a perfektní výbavou. Zajímavostí je, že kromě adaptivních tlumičů je také systém Honda Parking Pilot vyhrazen pouze pro plug-in hybridní provedení. Drobnou nevýhodou hybridního vozu je překvapivě mírně menší zavazadlový prostor, který má 579 litrů (PHEV má 617 litrů).

Honda CR-V v hybridní verzi, označované automobilkou jako e:HEV, je skvěle fungující rodinné SUV, kterému vlastně není moc co vytknout. Opravdu perfektní práci odvádí Honda především co se týče fungování hybridního systému a celkového naladění vozu. Radost z vozu mi pouze trošku zkazil pohled do ceníku. Za hybridní CR-V totiž dáte minimálně 1 119 900 Kč a ve verzi s pohonem všech kol a vrcholné výbavě pak 1 249 900 Kč, což není málo. Nicméně je třeba říct, že za svoje peníze dostanete vážně dobré auto. A pokud se ptáte, zda bych si vybral hybrid, či plug-in hybrid, tak já mám osobně jasno – vzal bych hybrid, protože nabízí velmi podobnou dynamiku a úsporu na palivu a není nutné ho dobíjet.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 993 ccm
Max. výkon soustavy 184 koní
Max. točivý moment soustavy  335 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město  
Mimo město  
Kombinace 6,7
Výkony
Max. rychlost 187 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 9,5 s
Převodovka
automatická
Rozměry a objemy
Délka 4 706 mm
Šířka 1 942 mm
Výška 1 673 mm
Rozvor 2 701 mm
Objem nádrže 57 l
Pohotovostní hmotnost 1 817 kg
Previous Article

Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

Next Article

Opel představuje novou generaci SUV Grandland

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také