GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
AutonovinkyNovinky
Home›Auto-moto›Autonovinky›Čtvrtá generace modelu Škoda Superb bude dostupná i jako liftback

Čtvrtá generace modelu Škoda Superb bude dostupná i jako liftback

By Dominik Vlk
7.9.2023
90
0
Sdílet:

Škoda Auto se chystá uvést na trh čtvrtou generaci modelu Škoda Superb, své vlajkové lodi portfolia vozů se spalovacími motory, která kromě oblíbené verze kombi nabídne i elegantní karosářskou verzi liftback. Nová generace této tradiční karosářské verze narostla do délky i do výšky a zároveň je ještě aerodynamičtější. Výrazný design charakteristický pro značku Škoda prošel rovněž dalším vývojem. Superb má nyní přepracovanou osmihrannou masku chladiče a modernizované kliky dveří. Široká nabídka motorizací nového modelu Superb nyní obsahuje i mild-hybridní pohon. Interiér je zcela inovovaný. Novinkou je head-up displej a centrální displej infotainmentu, který narostl do velikosti 13 palců. Volič převodovky je nyní umístěný na sloupku řízení a středová konzola je díky tomu prostornější. Pod centrálním displejem infotainmentu jsou nové multifunkční ovladače (Smart Dials). Tato otočná a stlačitelná tlačítka, každé s malým digitálním displejem, umožňují rychlý a jednoduchý přístup k mnoha funkcím vozu. Interiér je ve znamení udržitelných materiálů: textilie jsou vyrobeny ze 100% recyklovaného polyesteru.

Highlight_Skoda_Superb_Covered_MB_8af7d473
Skoda_Superb_Covered_MB-13_e8bbc454

Premiéra mild-hybridního pohonu
Čtvrtá generace liftbacku Superb je poprvé dostupná s mild-hybridní technologií. V základním modelu s motorizací 1,5 TSI / 110 kW (150 k) je čtyřválcový benzinový motor doplněný 48voltovým startér-generátorem poháněným řemenem a 48voltovou Li-Ion baterií. To umožňuje rekuperaci elektrické energie během brzdění. Takto získaná energie se ukládá do baterie a lze ji využít k výkonovému posílení spalovacího motoru nebo k plachtění vozidla s úplně vypnutým motorem. Kromě motorizace 1,5 TSI nabízí Škoda dva agregáty 2,0 TSI s výkony 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Stejně jako nejsilnější diesel, 2,0 TDI s výkonem 142 kW (193 k), je i vrcholný benzinový agregát standardně dodáván s pohonem všech kol. Velkorysou nabídku motorů uzavírá 2,0 TDI s výkonem 110 kW (150 k). Poprvé u značky Škoda jsou všechny motory modelu Superb standardně spojeny s automatickou převodovkou DSG. Všechny motorizace splňují emisní normu Euro 6d.

Ještě vice prostoru a vylepšená aerodynamika
Oproti předchůdci narostla nová Škoda Superb v karosářské verzi liftback do délky o 43 milimetrů na 4 912 milimetrů a do výšky o dvanáct milimetrů na 1 481 milimetrů. Díky tomu je o jedenáct milimetrů více místa pro hlavu vpředu a o šest milimetrů více pro cestující vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvýšil o 20 litrů na 645 litrů. Šířka vozu (1 834 mm) a rozvor (2 841 mm) zůstaly nezměněny. Optimalizované přívody vzduchu a detailně propracovaná kabina, záď a vnější zpětná zrcátka zlepšily aerodynamiku. Součinitel odporu vzduchu cx je nyní pouhých 0,24. Designový jazyk čtvrté generace modelu Superb se vyznačuje mnoha výraznými tvary charakteristickými pro značku Škoda.

Zcela nový koncept a různé varianty interiéru
Přepracovaný interiér modelu Superb má nyní volně stojící centrální displej s úhlopříčkou až 13 palců. Doplňuje ho head-up displej, který se v interiéru této vlajkové lodi portfolia spalovacích motorů objevuje poprvé, a nové multifunkční ovladače (Smart Dials). Jedná se o tři otočná a stlačitelná tlačítka pod displejem infotainmentu, každé s digitálním displejem o průměru 32 milimetrů. Multifunkční panel s otočnými ovladači (Smart Dials) poskytuje rychlý a snadný přístup k mnoha funkcím vozu. Přepracovaná středová konzola má čistý, prostornější a uspořádaný vzhled, volič převodovky je nyní umístěn přímo na sloupku řízení. Tradiční výbavové stupně Ambition a Style nově nahrazuje výbavový stupeň Selection, který je dále doplněn o výbavové stupně Sportline a Laurin&Klement. Každý z těchto výbavových stupňů se vyznačuje specifickým designem interiéru v moderním pojetí s důrazem na udržitelnost materiálů.

Previous Article

Test Škoda Karoq 1.0 TSI (2023)

Next Article

Test Nissan X-Trail e-Power 2WD (2023)

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také