Test Renault Trafic Spaceclass (2022)
Když máte velkou rodinu, nebo potřebujete často převážet větší počet osob a chcete je vozit v hezkém a vybaveném voze, který je ovšem za rozumné peníze, tak máte překvapivě málo možností. Jednou z nich je Renault Trafic ve verzi Spaceclass, která je dostupná rovnou ve dvou délkách – L1 (délka 5 080 mm) a L2 (5 480 mm). Právě na toto nejluxusnější provedení Traficu se dnes zaměřím.
Aktuální provedení Renaultu Trafic je na trhu od roku 2014 a rozhodně se prozatím nechystá do důchodu. Prošlo ostatně už dvěma modernizacemi. První změny se odehrála v roce 2019. V tomto roce Trafic dostal LED světlomety a dvoulitrový naftový motor. V roce 2020 pak následovala rozsáhlejší modernizace zahrnující přepracovanou příď, novou grafikou LED světlometů a především zcela novým interiérem.
Pod kapotou Traficu Spacelass pracuje vždy dvoulitrový naftový čtyřválec, který je k dispozici ve dvou výkonových variantách. Slabší verze má 150 koní a 350 Nm a silnější 170 koní a 380 Nm. První uvedenou verzi je možné mít s šestistupňovým manuálem i automatem EDC o stejném počtu rychlostí. Silnější verze je k mání výhradně s automatickou skříní. Pohon všech kol bohužel Renault pro Trafica nenabízí.
O pohon zkoušeného exempláře se stará silnější 170koňová verze, která propůjčuje Traficu dostatečnou dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/hod je otázkou 10,6 sekund a maximální rychlost je 186 km/hod. Naftový motor je za studena poměrně dost slyšet, ale po zahřátí se chod motoru výrazně zlepší a svým projevem posádku nijak neobtěžuje. Spolupráce dieselového čtyřválce a automatu EDC je naprosto příkladná – Trafic řadí plynule, bez cukání a naprosto logicky.
Při jízdě je samozřejmě potřeba počítat s tím, že se jedná o velkou dodávku. Je tedy nutné myslet na rozměry vozu při parkování nebo si do začátek najíždět rozumnou rychlostí. Na druhou stranu si ovšem můžete užívat vysoký posez, ze kterého máte skvělý rozhled, stabilní podvozek a příjemné řízení. Akorát při jízdě vyšší rychlostí vás trochu bude otravovat zvýšený hluk.
Poslední modernizace přinesla také klíčové funkce pro bezpečnost a pohodlí řidiče a posádky (zejména na dlouhých cestách). Nově je totiž Trafic vybaven adaptivním tempomatem, sledováním mrtvého úhlu, čtením dopravních značek, asistentem hlídající nechtěné opuštění jízdního pruhu, automatickým zapínáním a vypínání dálkových světel, sledováním únavy řidiče nebo bočními parkovacími senzory.
Naprosto zásadních změn se pak v rámci posledního faceliftu dočkal interiér, který se nově velmi podobá osobním modelům značky Renault. Pryč je tedy konečně zastaralý a ošklivý vnitřek a místo něho je tu moderní, pěkný a ergonomicky dotažený interiér. Nejdůležitějším prvkem nového vnitřku je multimediální systém Easy Link s 8palcovou obrazovkou, kterému nechybí podpora Apple CarPlay. Z další výbavy pak musím vypíchnout (mimo již zmíněné jízdní asistenty) full LED světlomety, bezklíčkové odemykání a startování, bezdrátové dobíjení pro telefon či 230V zásuvku na bocích v druhé řadě.
A pak je tu samozřejmě to neuvěřitelné množství prostoru. Ať už potřebujete převézt velký počet lidí, nebo hodně nákladu, tak Trafic si se vším naprosto bravurně poradí.
Co říct závěrem? Renault Trafic Spaceclass je perfektní pro všechny, kteří potřebují pěkný a vybavený vůz, jenž převeze vše na co si vzpomenete. Zásadní chyby tento skvělý parťák pro rodinu i byznys nemá. Akorát ho vzhledem k „vysokým“ emisím není lehké sehnat…
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 997 ccm |
Max. výkon hybridního ústrojí | 125 kW |
Max. točivý moment spalovacího motoru | 380 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 7,1 |
Výkony | |
Max. rychlost | 186 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 10,6 s |
Převodovka | |
automatická | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 5 480 mm |
Šířka | 1 956 mm |
Výška | 1 974 mm |
Rozvor | 3 498 mm |
Objem nádrže | 80 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 944 kg |