GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
MotorsportNovinky
Home›Motorsport›Legendární Walter Röhrl se objevil na Olympia Rally ’72 Revival hned ve dvou historických Opelech

Legendární Walter Röhrl se objevil na Olympia Rally ’72 Revival hned ve dvou historických Opelech

By Dominik Vlk
13.8.2022
164
0
Sdílet:

V neděli 7. srpna odstartovala z německého Kielu největší rally historiků: Olympia Rally ’72 Revival. Akce, která je součástí doprovodných akcí oslav výročí XX. Olympijských her 1972 v Mnichově a Kielu, se účastní téměř 200 týmů z 9 zemí. Na trať odstartovalo na 250 historických vozů, z toho byla řada rallyových speciálů, za jejichž volanty se často objevily opravdové legendy. Jednou z nich byl i fenomenální Walter Röhrl, který si nemohl nechat ujít tuto příležitost. 

Walther Röhrl, který své první vavříny sbíral právě s vozy značky Opel, vystřídal v etapě z Kolína nad Rýnem do Speyeru hned dva Opely – a připomněl tak letošní 160. výročí existence firmy Opel. Ráno Walther odstartoval s vozem Opel Kadett GT/E Coupé, po polední přestávce v Pferdsfeldu přesedl do Ascony 400 ročníku 1982. Právě s Asconou 400 získal Röhrl největší úspěchy, včetně vítězství v Rally Monte Carlo 1982.

Na trase a v jednotlivých etapových destinacích mohli diváci obdivovat i další modely logem blesku na kapotě. Vzhledem k názvu rally nemohl chybět vůz Opel Olympia, konkrétně model Olympia 1100 SR z roku 1967 s motorem o výkonu 44 kW/60 k. A také neméně legendární Kadett Rallye, který v 70. letech pilotovalo švédské rallyové eso Anders Kulläng. 

Na trati rally se ale objevila i horká současnost značky Opel, protože automobilka zapůjčila pořadatelům zcela novou plug-in hybridní Astru. Nejnovější generace bestselleru kompaktní třídy přitahuje pozornost díky originální masce Opel Vizor, uvnitř zaujme digitalizovaným přístrojovým štítem Pure Panel a špičkovými technologiemi. Elektrifikovaný Opel má systémový výkon 133 kW/180 k a pohonná jednotka se chlubí točivým momentem až 360 Nm. V čistě elektrickém režimu dokáže pětidveřový kompakt ujet až 60 km bez lokálních emisí (dle normy WLTP).

Previous Article

Test Škoda Fabia 1.0 TSI DSG (2022)

Next Article

Škoda spouští aktualizaci softwaru pro model Enyaq

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také