Test Škoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 140 kW DSG 4×4 (2022)


Možná se to nezdá, ale Škoda Kodiaq se představila již téměř před 6 lety. Nelze se proto divit, že automobilka v loňském roce přišla s faceliftem, který je ale celkem decentní. Omlazený Kodiaq se chlubí novou kapotou, šestihrannou maskou chladiče se zdvojenými lamelami nebo užšími světlomety, které jsou standardně vybavené LED technologií. Nové jsou také oba nárazníky a vzadu jsou pak třeba nové světlomety. V nabídce jsou též nová kola z lehké slitiny včetně Aero kol, která snižují odpor vzduchu. Škodovka naopak s faceliftem z nabídka stáhla variantu Scout. K mání je pro změnu opět sportovní verze RS, která má tentokrát benzínový motor. I nadále v nabídce zůstává luxusní provedení L&K a dynamicky laděná verze Sportline.
Právě ve variantě Sportline je mnou zkoušený Kodiaq. Tento model se od klasické verze odlišuje černými doplňky, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek, rámeček s maskou chladiče a prvky ve spodní části předního nárazníku.
Zákazníci u nového Kodiaqu mohou vybírat z celkem pěti motorů, dvou naftových a tří benzínových, jejichž výkon se pohybuje od 150 koní do 245 koní. Benzínové jednotky zastupují motory 1.5 TSI (150 koní), 2.0 TSI (190 koní) a 2.0 TSI (245 koní). Dieselové agregáty pak mají následující zástupce – 2.0 TDI (150 koní) a 2.0 TDI (200 koní). Manuální převodovka je dostupná pouze pro základní benzínovou motorizaci 1.5 TSI, ostatní agregáty jsou standardně propojeny se sedmistupňovým DSG. Pohon 4×4 je pak standardním prvkem výbavy pro všechny motory s výkonem od 190 koní.
O pohon testovaného Kodiaqu se stará benzínový dvoulitr TSI s již zmíněným výkonem 190 koní a točivým momentem 320 Nm. Tento výkon zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 7,5 sekundy a maximální rychlost 216 km/hod. Čtyřválec se pyšní velmi kultivovaným chodem a příjemným dávkováním výkonu. Dvoulitr navíc propůjčuje Kodiaqu velmi slušnou agilitu. Počítat je třeba se spotřebou 9 až 11 litrů na 100 kilometrů.
Spolupráce motoru se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG je naprosto příkladná – jednotlivé rychlosti auto mění maximálně plynule a rychle. Zajímavostí převodovky je automatický režim plachtění, což znamená, že auto vyřazuje rychlost, když nešlapete na plynový pedál. Cílem tohoto opatření je samozřejmě snížit spotřebu.
O pohodlí se v testovaném voze stará příplatkový adaptivní podvozek DCC, který v komfortním režimu dělá z Kodiaqa ideálního parťáka na dlouhé cesty. Snad jen krátké příčné nerovnosti by podvozek mohl žehlit lépe. Pokud naopak přepnete podvozek do sportovního režimu, tak je až neuvěřitelné, kolik toho Kodiaq v zatáčkách vydrží. Pochvalu si zalouží i velmi přesné řízení a dobře naladěné brzdy.
V interiéru modernizované Škody Kodiaq proběhly pouze decentní změny. Všimnout si můžete nového volantu, odlišné grafiky virtuálního kokpitu či vylepšeného ambientního osvětlení. Kodiaq Sportline pak poznáte podle sportovních sedadel a karbonového dekoru. Nadále má interiér Škody Kodiaq poměrně velké množství fyzických tlačítek – zůstal i plnohodnotný ovládací panel klimatizace. Samozřejmostí je u Škody skvělé zpracování, slušné materiály a vynikající ergonomie. Pochválit musím bezchybně fungující multimediální systém, a to včetně bezdrátového Apple CarPlay. Výbava testovaného Kodiaqu je velmi štědrá – nechybí adaptivní tempomat, aktivní udržování v jízdním pruhu, vyhřívaný volant a sedačky nebo bezklíčkové odemykání a startování. A je nutné říct, že veškerá výbava funguje naprosto perfektně. Velkou předností Kodiaqu je také bohatý vnitřní prostor a až sedm míst. V pětimístné konfiguraci je pak k dispozici zavazadlový prostor o objemu neskutečných 835 litrů.
Modernizovaná Škoda Kodiaq je univerzální a promyšlené auto, které příjemně jezdí, má prostorný a kvalitní interiér a bohatou a dobře fungující výbavu. Facelift sice nepřinesl žádné zásadní změny, což ale vlastně ničemu nevadí, protože Kodiaq moc vylepšovat nepotřeboval. Základní cenovka Kodiaqu je 863 900 Kč. Za tyto peníze dostanete motor 1.5 TSI s manuální převodovkou a nejnižší výbavu Ambition, která ovšem obsahuje vše podstatné jako LED světlomety, bezdrátový SmartLink, dvouzónovou klimatizaci, tempomat či parkovací senzory. Zkoušený Kodiaq Sportline 2.0 TSI DSG 4×4 začíná na částce 1 153 900 Kč, za kterou dostanete pochopitelně nejen lepší výbavu, ale také třeba dynamičtější design.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 984 ccm |
Max. výkon | 140 kW |
Max. točivý moment | 320 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | |
Mimo město | |
Kombinace | 7,9 až 8,4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 216 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7,5 s |
Převodovka | |
sedmistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 697 mm |
Šířka | 1 882 mm |
Výška | 1 661 mm |
Rozvor | 2 790 mm |
Objem nádrže | 58 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 722–1 924 kg |