Test Mitsubishi ASX 2.0 SMART MIVEC LPG: Poslední šance na koupi


Mitsubishi ASX se po úspěšné jedenáctileté kariéře chystá do důchodu. Jako nové si ho u prodejce ještě koupíte, ale vybírat už musíte pouze ze skladových vozů. Měli byste pro něj rychle spěchat? To vám prozradí následující řádky…
Nejmenší SUV v nabídce japonské automobilky nabízí po posledním faceliftu stále velmi pěkný design exteriéru. Obzvláště pokud má auto červený metalický lak Red Diamond či modrý perleťový lak Sporty Blue, který má testovaný vůz. Moje konkrétní ASX je ještě dále vyšperkováno paketem Sport za 22 990 Kč, který přidává odlišné kryty předního a zadního nárazníku, prahové lišty či hliníkové pedály.
O pohon ASX se stará jediný motor – dvoulitrový atmosférický čtyřválec, jehož maximální výkon je 150 koní a maximální točivý moment je pak 195 Nm. Motor lze párovat s manuální pětistupňovou převodovkou, či bezestupňovým automatem CVT. Pokud zvolíte druhou možnost, tak vaše ASX může mít i pohon všech kol.
Pro všechny konfigurace ASX nabízí české zastoupení Mitsubishi přestavbu na LPG za 37 900 Kč, kterou je vybaven i testovací kus. Dodavatelem přestavby je společnost Landi Renzo a úprava se provádí v českém autorizovaném servisu. Přesto se nijak nezkracuje záruka od výrobce, která tedy zůstává 5 let nebo 100 000 km. Nádrž na LPG má objem 53 litrů a je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, což umožňuje zachovat původní rozměry zavazadlového prostoru (akorát pochopitelně nelze LPG kombinovat se sadou pro zvětšení objemu zavazadlového prostoru). Výhodou plynového vozu jsou nižší náklady nebo větší celkový dojezd vozu. Nevýhodou pak je především zákaz vjedu do podzemních garáží. Mitsubishi uvádí, že návratnost investice je po rozumných 35 000 km.
Dvoulitrový čtyřválec v modrém testovaném ASX spolupracuje s bezestupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Tato verze slibuje zrychlení z 0 na 100 km/hod za 12,2 sekund a maximální rychlost je 190 km/hod. Atmosférický dvoulitr má tak akorát výkonu na pohodovou jízdu s rodině zaměřeným vozem a převodovka CVT pak umožňuje klidnou jízdu bez cukání, když ale dáte plyn rovnou až na podlahu, tak autu až nepříjemně dlouho trvá než zabere. Pokud ale přidáváte postupně, tak je zrychlení bez čekání a příjemně se dávkuje. Podvozek nabízí slušné pohodlí a relativně dobrou ovladatelnost v zatáčkách.
Zatímco exteriér stále vypadá svěže, tak uvnitř vozu už poznáte, že tohle auto je už na trhu nějaký ten rok. Dnešním pohledem má interiér ASX nudný analogový design a průměrné materiály. Výhodou této „staré“ koncepce ovšem je, že všechny prvky mají své fyzické tlačítko a auto také působí neuvěřitelně bytelně. Vlastně mi vadilo jen podivné přepínání palubního počítače (tlačítko je vlevo za volantem) a dálkový ovladač od vozu, kterému chybí možnost „zavřít“ ostrý klíč. Já osobně bych také chtěl nejvyšší výbavu Intens, která má větší 8palcovou obrazovku, automatickou klimatizaci či bezklíčkové odemykání a startování. Na asistenty jako je adaptivní tempomat či adaptivní vedení v pruhu pochopitelně v ASX zapomeňte. Na druhou stranu vůz ale nabízí vše podstatné jako LED světlomety (dokonce jsou v základu), tempomat či parkovací senzory. Zajímavým paradoxem pak je, že můj vůz sice má menší displej, ale na rozdíl od toho většího má kromě CarPlay i svojí vestavěnou navigaci TomTom. Co se prostornosti týče, tak do ASX se pohodlně vejde čtveřice cestujících a dostatek zavazadel. Interiér je vzdušný, chytře vymyšlený a má dostatek odkládacích míst.
Mitusbishi ASX je aktuálně v nejlepší možné formě. Pokud hledáte nové, mechanicky spolehlivé a relativně jednoduché auto, tak neváhejte a kupujte. Takto „postaru“ udělaná auta budou na evropském trhu co nevidět minulostí. Navíc ASX je za skvělé peníze – základní cena je 449 000 Kč a ta úplně nejvybavenější verze s pohonem všech kol a automatickou převodovkou stojí 649 850 Kč. Pokud se ptáte, zda má tohle Mitsubishi nějaké chyby, kromě těch, které vycházejí z toho, že je to už starší auto, tak jediné, co mi skutečně vadilo, je pomalá reakce pohonného ústrojí, když jsem dal plný plyn a průměrné materiály uvnitř vozu.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 998 ccm |
Max. výkon | 110 kW |
Max. točivý moment | 195 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 7.9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 190 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 12.2 s |
Převodovka | |
CVT | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 365 mm |
Šířka | 1 810 mm |
Výška | 1 640 mm |
Rozvor | 2 670 mm |
Objem nádrže | 60 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 545 kg |