GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa

Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa

By Dominik Vlk
13.4.2021
665
0
Sdílet:

Renault Trafic vyrábí francouzská automobilka již přes 40 let. Aktuální provedení je na trhu od roku 2014 a prošlo rovnou dvěma modernizacemi. První změny se odehrály v roce 2019. V tomto roce Trafic dostal LED světlomety a dvoulitrový naftový motor, který si rozebereme podrobně později. Právě provedení po prvním faceliftu jsem měl možnost vyzkoušet. Renault však představil v závěru minulého roku další modernizaci, která je rozsáhlejší. Nejnovější provedení Traficu se tak chlubí přepracovanou přídí, novou grafikou LED světlometů a především zcela novým interiérem. Mimochodem, věděli jste, že tato generace Renaultu Trafic se vyráběla také jako Opel/Vauxhall Vivaro a Fiat Talento a stále vyrábí i jako Nissan NV300 a Mitsubishi Express? Renault Trafic Furgon se nabízí v několika verzích – L1H1, L2H1 a L2H2. Vybírat lze ještě mezi klasickou kabinou a dvoukabinou. V nabídce je navíc ještě „osobní“ verze Trafic Combi Van, která se nabízí ve verzích L1 a L2.

Testované provedení Traficu má pod kapotou vždy dvoulitrový naftový čtyřválec, který má 120, 145 či 170 koní. Nejslabší motorizace je spojena s manuální šestistupňovou převodovkou, zatímco zbývající dvě verze mohou mít i automatickou dvouspojkovou převodovku. Výhodou nejslabšího dvoulitru je to, že nemá systém start-stop, na který si někteří lidé v Traficu stěžují. Maximální rychlost testované varianty je 165 km/hod.

Jak Trafic jezdí? Přestože je třeba počítat s tím, že se prostě jedná o velkou dodávku, tak jezdit s tímto Renaultem je více než příjemné. Co to znamená? Že je nutné myslet na rozměry vozu, do začátek najíždět rozumnou rychlostí a na předjíždění si nechat více času. Na druhou stranu si ovšem můžete užívat vysoký posez, ze kterého máte skvělý rozhled, stabilní a jistý podvozek a příjemné řízení. Na poměry dodávek samozřejmě. Samotný naftový čtyřválec má i v nejslabší verzi dostatek výkonu pro plynulou jízdu, není se tedy třeba obávat, že budete brzdou provozu a příjemným potěšením je kombinovaná spotřeba okolo 8 l na 100 km. V kombinaci s velkou nádrží o objemu 80 litrů má tedy Trafic velmi slušný dojezd na jednu nádrž.

Interiér v testovaném voze kromě spousty nákladu odvezete 5 lidí – dva lidé se pohodlně posadí vpředu do samostatných křesel s loketní opěrkou a další tři se pak o něco méně pohodlně mohou usadit na prostornou lavici v druhé řadě. U testovaného kousku mi trochu vadilo, že přístup k druhé řadě sedadel je možný pouze ze strany od spolujezdce. Vnitřek je pochopitelně vyroben z tvrdých a levných plastů, ale ergonomie ovládání je velmi dobrá. Výbava testovaného vozu není nejbohatší, ale řidič má vše potřebné – autorádio s Bluetooth, již zmíněné LED světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, centrální zamykání, manuální klimatizaci či parkovací kameru ve zpětném zrcátku. Příjemným překvapením pro mě bylo, že ani celý den za volantem Traficu nebyl žádný problém – auto je slušně odhlučněné a celkově se v něm jede i delší čas skutečně příjemně. Noční jízdu pak dělají pohodlnou LED světlomety, které jsou podle automobilky o 35 % silnější než předchozí halogenové žárovky v případě potkávacích světel a o 50 % v případě dálkových světel.

Facelift, který byl představen v závěru loňského roku, pak ještě vylepší cestování v Traficu, protože interiér nově bude vycházet z nejnovějších osobních Renaultů a nabídne například i multimediální systém Easy Link, nebo řadu jízdních asistentů včetně adaptivního tempomatu.

Renault Trafic je příjemně fungující dodávka a její využití vidím nejen u podnikatelů, ale i u větších rodin, které potřebují skutečně hodně prostoru. Bez problému si totiž dokážu představit, že bych s Traficem jezdil každý den místo klasického osobního auta. Co se ceny týče, tak Trafic Furgon začíná na 585 000 Kč a Trafic Combi Van na 746 900 Kč. To nejsou vůbec špatné ceny!

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 997 ccm
Max. výkon 88 kW
Max. točivý moment 320 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město –
Mimo město –
Kombinace 7.0
Výkony
Max. rychlost 165 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod –
Převodovka
manuální šestistupňová
Rozměry a objemy
Délka 4 999 mm
Šířka 1 956 mm
Výška 1 967 mm
Rozvor 3 098 mm
Objem nádrže 80 l
Pohotovostní hmotnost 1 869 kg
Previous Article

Citroën ukázal unikátní C5 X

Next Article

António Félix da Costa přinesl DS Automobiles ...

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také