Test Renault Trafic 2.0 dCi 120: Když potřebujete opravdu hodně místa


Renault Trafic vyrábí francouzská automobilka již přes 40 let. Aktuální provedení je na trhu od roku 2014 a prošlo rovnou dvěma modernizacemi. První změny se odehrály v roce 2019. V tomto roce Trafic dostal LED světlomety a dvoulitrový naftový motor, který si rozebereme podrobně později. Právě provedení po prvním faceliftu jsem měl možnost vyzkoušet. Renault však představil v závěru minulého roku další modernizaci, která je rozsáhlejší. Nejnovější provedení Traficu se tak chlubí přepracovanou přídí, novou grafikou LED světlometů a především zcela novým interiérem. Mimochodem, věděli jste, že tato generace Renaultu Trafic se vyráběla také jako Opel/Vauxhall Vivaro a Fiat Talento a stále vyrábí i jako Nissan NV300 a Mitsubishi Express? Renault Trafic Furgon se nabízí v několika verzích – L1H1, L2H1 a L2H2. Vybírat lze ještě mezi klasickou kabinou a dvoukabinou. V nabídce je navíc ještě „osobní“ verze Trafic Combi Van, která se nabízí ve verzích L1 a L2.
Testované provedení Traficu má pod kapotou vždy dvoulitrový naftový čtyřválec, který má 120, 145 či 170 koní. Nejslabší motorizace je spojena s manuální šestistupňovou převodovkou, zatímco zbývající dvě verze mohou mít i automatickou dvouspojkovou převodovku. Výhodou nejslabšího dvoulitru je to, že nemá systém start-stop, na který si někteří lidé v Traficu stěžují. Maximální rychlost testované varianty je 165 km/hod.
Jak Trafic jezdí? Přestože je třeba počítat s tím, že se prostě jedná o velkou dodávku, tak jezdit s tímto Renaultem je více než příjemné. Co to znamená? Že je nutné myslet na rozměry vozu, do začátek najíždět rozumnou rychlostí a na předjíždění si nechat více času. Na druhou stranu si ovšem můžete užívat vysoký posez, ze kterého máte skvělý rozhled, stabilní a jistý podvozek a příjemné řízení. Na poměry dodávek samozřejmě. Samotný naftový čtyřválec má i v nejslabší verzi dostatek výkonu pro plynulou jízdu, není se tedy třeba obávat, že budete brzdou provozu a příjemným potěšením je kombinovaná spotřeba okolo 8 l na 100 km. V kombinaci s velkou nádrží o objemu 80 litrů má tedy Trafic velmi slušný dojezd na jednu nádrž.
Interiér v testovaném voze kromě spousty nákladu odvezete 5 lidí – dva lidé se pohodlně posadí vpředu do samostatných křesel s loketní opěrkou a další tři se pak o něco méně pohodlně mohou usadit na prostornou lavici v druhé řadě. U testovaného kousku mi trochu vadilo, že přístup k druhé řadě sedadel je možný pouze ze strany od spolujezdce. Vnitřek je pochopitelně vyroben z tvrdých a levných plastů, ale ergonomie ovládání je velmi dobrá. Výbava testovaného vozu není nejbohatší, ale řidič má vše potřebné – autorádio s Bluetooth, již zmíněné LED světlomety, tempomat a omezovač rychlosti, centrální zamykání, manuální klimatizaci či parkovací kameru ve zpětném zrcátku. Příjemným překvapením pro mě bylo, že ani celý den za volantem Traficu nebyl žádný problém – auto je slušně odhlučněné a celkově se v něm jede i delší čas skutečně příjemně. Noční jízdu pak dělají pohodlnou LED světlomety, které jsou podle automobilky o 35 % silnější než předchozí halogenové žárovky v případě potkávacích světel a o 50 % v případě dálkových světel.
Facelift, který byl představen v závěru loňského roku, pak ještě vylepší cestování v Traficu, protože interiér nově bude vycházet z nejnovějších osobních Renaultů a nabídne například i multimediální systém Easy Link, nebo řadu jízdních asistentů včetně adaptivního tempomatu.
Renault Trafic je příjemně fungující dodávka a její využití vidím nejen u podnikatelů, ale i u větších rodin, které potřebují skutečně hodně prostoru. Bez problému si totiž dokážu představit, že bych s Traficem jezdil každý den místo klasického osobního auta. Co se ceny týče, tak Trafic Furgon začíná na 585 000 Kč a Trafic Combi Van na 746 900 Kč. To nejsou vůbec špatné ceny!
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 997 ccm |
Max. výkon | 88 kW |
Max. točivý moment | 320 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 7.0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 165 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | – |
Převodovka | |
manuální šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 999 mm |
Šířka | 1 956 mm |
Výška | 1 967 mm |
Rozvor | 3 098 mm |
Objem nádrže | 80 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 869 kg |