Test Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid GR Sport: Skvělý univerzál


Toyota se rozhodla pro nejnovější generaci svých zástupců v segmentu C použít opět jednotný název Corolla, pod kterým se tak prodává sedan, hatchback i kombi. Skoncovat se japonská automobilka rozhodla také s nudným designem. Pokud si navíc vyberete verzi kombi, které Toyota říká Touring Sports, tak si můžete svůj vůz vyšperkovat nejen o sportovně vyhlížející variantu GR Sport (k mání i pro sedan a hatchback), ale také o dobrodružně střiženou verzi Trek. Tyto dvě speciální verze jsou něco jako modely Monte Carlo a Scoutline u škodovky.
Právě sportovně vyhlížejícím paketem je vybaveno mnou testované kombi, které tak má velmi agresivní a pohledný vzhled. Ten podtrhuje pěkná viditelná dvojitá koncovka výfuku, která je u hybridu opravdu neobvyklá. Corolla ve výbavě GR Sport tak poutá poměrně velkou pozornost a závodu chtiví řidiči měli často chuť se mnou porovnávat síly.
Jenže to byl pro mě trochu problém. Přestože mám pod kapotou nejsilnější motor se 184 koňmi, tak tomuto dvoulitrovému čtyřválci a elektromotoru zabere rozpohybovat japonské kombi na stovku 8,1 sekundy, což sice stačí na normální dynamickou jízdu, ale souboj ve zrychlení s řidiči Golfů GTI zkrátka prohrajete. Corolla GR Sport sportovně prostě jen vypadá. To ovšem neznamená, že testovaná Corolla nejezdí příjemně. Dynamickou jízdu sice trochu kazí bezestupňová převodovka e‐CVT, ale jinak jezdí tato Toyota vážně hezky.
Podvozek, který je v případě testovaného vozu navíc vybaven adaptivním variabilní zavěšením, pěkně sedí a zároveň dobře tlumí nerovnosti a k dobrému rozložení hmotnosti zase přispívá to, že baterie hybridního pohonu je uložena v zadní části vozu. Stěžovat si nelze ani na řízení, které je bez zpětné vazby, ale pohotově reaguje a bezproblémové jsou pro dynamickou jízdu i brzdy, což u hybridu fakt nečekáte. Třešničkou na dortu je pak velmi rozumná spotřeba, což je zásluha dobře fungujícího hybridního pohonu, který dokáže jet několik málo kilometrů ve městě čistě na elektřinu. I pokud se nebudete nijak omezovat, tak budete jezdit za zhruba 8 litrů na sto. Jestliže budete jezdit plynule a využívat co nejvíce výhody hybridního pohonu, tak není problém jezdit za 5,5 litru na sto. Mimochodem, sportovní verze GR Sport je vždy hybrid, ale sáhnout můžete nejen po vrcholném dvoulitru, ale i po slabší jednaosmičce hybrid.
Verze GR Sport se odlišuje nejen zvenku, ale také uvnitř. Všimnout si můžete všudypřítomného červeného prošití či sportovních sedaček, za které by se nemusela stydět ani Supra. Interiér této Toyoty bude vyhovovat těm, kteří mají rádi na důležité funkce fyzická tlačítka. Ta kolem 8palcového dotykového displeje jsou sice docela malá, ale buďme za ně i tak rádi. Celá řada značek od fyzických tlačítek již zcela upustila. Mimochodem, multimediální systém konečně podporuje Apple CarPlay a Android Auto. Samotný systém pak patří mezi průměr. Pro Toyotu je to však velké zlepšení – není to ještě tak dávno, kdy jejich systémy byly naprosto příšerné. Velký skok udělala japonská automobilka také co se týče použitých materiálů a zpracování. Trávit čas v nové Corolle je tak prostě radost. Nechybí ani řada moderních vychytávek – například adaptivní tempomat, LED světlomety či čtení dopravních značek, které ale nespolupracuje s mapovými podklady, takže sice přečte spolehlivě značky, ale už často neví kdy dané omezení končí či jednoduše nic neukazuje, protože zrovna kolem žádné značky neprojíždíte. Radost Corolla Touring Sports udělá i rodinám – interiér je skutečně prostorný a zavazadlový prostor má objem hodně slušných 581 litrů.
Víte, co mi nejvíce testovaná Toyota připomíná? Volkswagen Golf Variant R-Line. A to je sakra dobrá vizitka, protože Golf patří dlouhodobě k nejlepším vozům pro každodenní použití. Podobně jako u Volkswagenu je opravdu těžké najít něco, co by dělala Corolla špatně. Jako bonus navíc dostanete auto, které nemá každý, je vybavené spolehlivou hybridní technologií a má předpoklad najet mnoho kilometrů bez závad. Ptáte se, kolik si máte připravit peněz na tuto Corollu? U Toyoty je ten ceník docela jednoduchý, takže vám s klidem můžu říct, že 827 900 Kč.
Foto: Jaroslav Tomášek
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 987 ccm |
Max. kombinovaný výkon hybridního ústrojí | 135 kW |
Max. točivý moment spalovacího motoru | 190 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace | 3,7-3,9 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.1 s |
Převodovka | |
automatická bezestupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 650 mm |
Šířka | 1 790 mm |
Výška | 1 435 mm |
Rozvor | 2 700 mm |
Objem zavazadlového prostoru | 581 l |
Pohotovostní hmotnost | 1370-1560 kg |