GripTV

Main Menu

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

logo

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport
NovinkyTestyTOP
Home›Novinky›Test Škoda Octavia Laurin & Klement 2.0 TDI 4×4 DSG (2017): Rozloučení

Test Škoda Octavia Laurin & Klement 2.0 TDI 4×4 DSG (2017): Rozloučení

By Dominik Vlk
3.8.2020
506
0
Sdílet:

Chcete Octavii, ale zároveň se chcete odlišit? A nebo naopak chcete prémiovost schovanou v obyčejném autě? Řešením je již od první generace Octavie provedení Laurin & Klement. Jak jinak se tedy rozloučit s odcházející generací Octavie, než testem vrcholné verze. A navíc se jedná o poslední Octavii Laurin & Klement, jelikož nová generace Octavie se v luxusním balení nabízet už nebude. Na rozloučenou s trojkovou Octavií a výbavou Laurin & Klement jsem si vypůjčil z Auto ESA Octavii Laurin & Klement ve variantě liftback v krásné modré metalíze.

Třetí generace Škody Octavia byla představena v prosinci 2012. Osobně za největší novinku této generace považuji řadu jízdních asistentů. Octavia se dočkala adaptivního tempomatu, hlídání jízdního pruhu či čtení dopravních značek. Na začátku roku 2017 pak Škoda představila facelift, okolo kterého se strhla velká diskuze kvůli děleným předním světlometům. Ty mohly být vůbec vybaveny full LED technologií. Verzi Laurin & Klement poznáte bezpečně podle chromových detailů či emblému na levém i pravém boku.

Nejvyšší výbava Octavie byla nabízena s několika motory. Pod kapotou testovaného vozu je naftový čtyřválec 2.0 TDI ve verzi o výkonu 135 kW a točivém momentu 380 Nm. Stejná motorizace byla k mání i pro verzi RS a Scout. Dieselový motor spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a výkon je hnán na všechna čtyři kola skrze pohon s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,2 sekundy a maximální rychlost je 226 km/h.

Testovaná motorizace je ideální společník na každodenní ježdění, jelikož má více než dostatek výkonu za každé situace, průběh výkonu je dobře dávkovatelný, spotřeba je přijatelná a motor je dobře odhlučněn. Šestistupňové DSG řadí rychle, logicky a bez cukání. Na dálnici bych však uvítal o jednu rychlost více. Podvozek umí být díky adaptivním tlumičům velmi pohodlný, ale také poměrně tvrdý a stabilní. Stačí si zvolit správný režim. Řízení je trochu přeposilované a bez větší zpětné vazby, ale je přesné a auto reaguje velmi pohotově na povely volantem. Brzdy jsou pak dobře dávkovatelné a výkonné.

Interiér trojkové Octavie vypadá i 8 let po představení vozu velmi pěkně. Poté, co z něho zmizel ošklivý čtyřramenný volant, který automobilka do vozu montovala na začátku výroby, k němu nemám vlastně žádné výhrady. Proč? Protože zpracování a použité materiály jsou na velmi dobré úrovni, rozložení ovládacích prvků je skoro dokonalé, prostoru je téměř nekonečno a stále se jedná tak trochu o analogové auto. I když má řadu moderních vychytávek, tak na podstatné funkce je v Octavii stále fyzické tlačítko. To ale neznamená, že Octavia L&K neumí nabídnout zajímavou výbavu. Moje testované auto sice není úplně v plné výbavě, ale přesto nabízí pěkné hnědé kožené sedačky, multimediální systém s navigací, podporou CarPlay a přehledným prostředním, adaptivním tempomat, bezklíčkové odemykání a startování či LED světlomety.

Škoda Octavia Laurin & Klement třetí generace je auto, které stále drží tempo s novými vozy, ale má ještě tradiční interiér. Čtyřoká maska zprvu nebyla přijata příliš pozitivně, ale s odstupem času si myslím, že to vlastně byl dobrý krok od designérů automobilky. Zbytek exteriéru je konzervativní, takže i nyní vypadá hezky a pravděpodobně ještě dlouho se bude jednat o důstojné vozidlo. Verze Laurin & Klement se odlišuje zajímavými detaily, hezkými sedadly a bohatou výbavou ve standardu. Za mě je to nejzajímavější Octavie, kterou si nyní jako ojetou můžete pořídit za přijatelné peníze. Konkrétní testovaný kousek z roku 2017 má najeto 97 tisíc kilometrů a autobazar za něj chce 489 000 Kč. To je docela fajn nabídka.

Děkujeme společnosti Auto ESA za zapůjčení vozu.

Technické údaje 
 
Motor
Zdvihový objem 1 968 ccm
Max. výkon 135 kW
Max. točivý moment 380 Nm
Spotřeba (l na 100 km)
Město 5.9
Mimo město 4.7
Kombinace 5.1
Výkony
Max. rychlost 226 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 7.2 s
Převodovka
šestistupňový automat
Rozměry a objemy
Délka 4 689 mm
Šířka 1 814 mm
Výška 1 448 mm
Rozvor 2 680 mm
Objem nádrže 55 l
Pohotovostní hmotnost 1 572 kg
Previous Article

Toyota RAV4 Hybrid přichází v nové verzi ...

Next Article

Virtuální prohlídky vozů šetří klientům čas

0
Sdílení
  • 0
  • +

Dominik Vlk

Nejnovější články

  • 31.12.2024

    Test BMW X1 xDrive25e (2024): Zábavný univerzál

  • 15.12.2024

    První jízda s novou Škodou Elroq: Budoucí bestseller mezi EV?

  • 12.5.2024

    Test DS 7 E-Tense 300 EAT8 4×4 (2024)

  • 7.5.2024

    Ford v Česku rozšiřuje nabídku svého nejprodávanějšího pick-upu Ranger novým modelem Wildtrak X

  • 3.5.2024

    Renault představil model Symbioz

  • 1.5.2024

    Celoroční pneumatiky jsou čím dál oblíbenější. Plnohodnotnou náhradou vůči letním a zimním ale nejsou

  • 30.4.2024

    CUPRA ukázala modernizovaný Formentor a Leon

  • 30.4.2024

    Range Rover Eletric již prochází náročnými testy

  • 25.4.2024

    Mitsubishi odhaluje nové ASX

  • 25.4.2024

    Nový Opel Combo vstupuje na český trh

  • 24.4.2024

    Opel představuje novou generaci SUV Grandland

  • 20.4.2024

    Test Honda CR-V e:HEV AWD (2024)

  • 18.4.2024

    Citroën představuje nový vůz C3 Aircross

  • 18.4.2024

    Mazda CX-80 je nová vlajková loď značky

  • 10.4.2024

    Opel představil nové SUV Frontera

KONTAKT NA GRIPTV

redakce@griptv.cz

GripTV s.r.o.
Jasná I 1513/10
Praha 4 – Braník
147 00

 

Hlavní obsah

  • Start
  • Testy
  • Novinky
  • Motorsport

Sledujte také