Test Škoda Octavia Laurin & Klement 2.0 TDI 4×4 DSG (2017): Rozloučení


Chcete Octavii, ale zároveň se chcete odlišit? A nebo naopak chcete prémiovost schovanou v obyčejném autě? Řešením je již od první generace Octavie provedení Laurin & Klement. Jak jinak se tedy rozloučit s odcházející generací Octavie, než testem vrcholné verze. A navíc se jedná o poslední Octavii Laurin & Klement, jelikož nová generace Octavie se v luxusním balení nabízet už nebude. Na rozloučenou s trojkovou Octavií a výbavou Laurin & Klement jsem si vypůjčil z Auto ESA Octavii Laurin & Klement ve variantě liftback v krásné modré metalíze.
Třetí generace Škody Octavia byla představena v prosinci 2012. Osobně za největší novinku této generace považuji řadu jízdních asistentů. Octavia se dočkala adaptivního tempomatu, hlídání jízdního pruhu či čtení dopravních značek. Na začátku roku 2017 pak Škoda představila facelift, okolo kterého se strhla velká diskuze kvůli děleným předním světlometům. Ty mohly být vůbec vybaveny full LED technologií. Verzi Laurin & Klement poznáte bezpečně podle chromových detailů či emblému na levém i pravém boku.
Nejvyšší výbava Octavie byla nabízena s několika motory. Pod kapotou testovaného vozu je naftový čtyřválec 2.0 TDI ve verzi o výkonu 135 kW a točivém momentu 380 Nm. Stejná motorizace byla k mání i pro verzi RS a Scout. Dieselový motor spolupracuje s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a výkon je hnán na všechna čtyři kola skrze pohon s elektronicky řízenou lamelovou spojkou. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 7,2 sekundy a maximální rychlost je 226 km/h.
Testovaná motorizace je ideální společník na každodenní ježdění, jelikož má více než dostatek výkonu za každé situace, průběh výkonu je dobře dávkovatelný, spotřeba je přijatelná a motor je dobře odhlučněn. Šestistupňové DSG řadí rychle, logicky a bez cukání. Na dálnici bych však uvítal o jednu rychlost více. Podvozek umí být díky adaptivním tlumičům velmi pohodlný, ale také poměrně tvrdý a stabilní. Stačí si zvolit správný režim. Řízení je trochu přeposilované a bez větší zpětné vazby, ale je přesné a auto reaguje velmi pohotově na povely volantem. Brzdy jsou pak dobře dávkovatelné a výkonné.
Interiér trojkové Octavie vypadá i 8 let po představení vozu velmi pěkně. Poté, co z něho zmizel ošklivý čtyřramenný volant, který automobilka do vozu montovala na začátku výroby, k němu nemám vlastně žádné výhrady. Proč? Protože zpracování a použité materiály jsou na velmi dobré úrovni, rozložení ovládacích prvků je skoro dokonalé, prostoru je téměř nekonečno a stále se jedná tak trochu o analogové auto. I když má řadu moderních vychytávek, tak na podstatné funkce je v Octavii stále fyzické tlačítko. To ale neznamená, že Octavia L&K neumí nabídnout zajímavou výbavu. Moje testované auto sice není úplně v plné výbavě, ale přesto nabízí pěkné hnědé kožené sedačky, multimediální systém s navigací, podporou CarPlay a přehledným prostředním, adaptivním tempomat, bezklíčkové odemykání a startování či LED světlomety.
Škoda Octavia Laurin & Klement třetí generace je auto, které stále drží tempo s novými vozy, ale má ještě tradiční interiér. Čtyřoká maska zprvu nebyla přijata příliš pozitivně, ale s odstupem času si myslím, že to vlastně byl dobrý krok od designérů automobilky. Zbytek exteriéru je konzervativní, takže i nyní vypadá hezky a pravděpodobně ještě dlouho se bude jednat o důstojné vozidlo. Verze Laurin & Klement se odlišuje zajímavými detaily, hezkými sedadly a bohatou výbavou ve standardu. Za mě je to nejzajímavější Octavie, kterou si nyní jako ojetou můžete pořídit za přijatelné peníze. Konkrétní testovaný kousek z roku 2017 má najeto 97 tisíc kilometrů a autobazar za něj chce 489 000 Kč. To je docela fajn nabídka.
Děkujeme společnosti Auto ESA za zapůjčení vozu.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 968 ccm |
Max. výkon | 135 kW |
Max. točivý moment | 380 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 5.9 |
Mimo město | 4.7 |
Kombinace | 5.1 |
Výkony | |
Max. rychlost | 226 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.2 s |
Převodovka | |
šestistupňový automat | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 689 mm |
Šířka | 1 814 mm |
Výška | 1 448 mm |
Rozvor | 2 680 mm |
Objem nádrže | 55 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 572 kg |