Test Toyota Corolla Sedan 1.8 Hybrid: Pohodlný a úsporný kliďas

Možná si pamatujete, že pod názvem Toyota Corolla se na našem trhu ještě nedávno prodával pouze sedan. Hatchback a kombi neslo název Auris. Pro novou generaci se rozhodla japonská automobilka názvy po letech opět sjednotit a na našem trhu jsou aktuálně k mání rovnou tři vozy s názvem Corolla. Jedná se o klasický sedan, ale také hatchback a kombi, kterému automobilka říká Touring Sports. Vzhledově jsou si vozy velmi podobné, ale design klasického sedanu je přece jen o něco usedlejší. O všech třech verzích ale lze říct, že se jedná o vzhledově opravdu povedená vozidla. A mimochodem, Auris hatchback zůstal v nabídce také. Dostal akorát název Auris Classic a dá se koupit za velmi zajímavé peníze.
Nás ovšem pochopitelně zajímá nová Corolla, a tak se tedy pojďme podívat, co si můžete objednat za motor pod kapotu nové Toyoty. Nabídka motorů se mírně liší podle karosářské verze. Zatímco pod kapotu hatchbacku i kombi si můžete objednat identické motory, tak sedan nabízí něco trochu jiného. Konkrétně první dvě zmíněné varianty jsou k mání s čtyřválcem 1.2 Turbo o výkonu 116 koní, který lze mít s manuálem i automatem, a dvěma hybridními motory, což je pro Toyotu celkem netypické. Lze vybírat mezi motorem 1.8 Hybrid, který má výkon 122 koní, a 184koňovým motorem 2.0 Hybrid. Pro sedan je pak v nabídce čtyřválec 1.6 Valvematic o výkonu 132 koní, který lze mít opět s manuálem i automatem, a slabší hybridní verze 1.8 Hybrid, která má i v sedanu 122 koní. Všechny hybridní verze pochopitelně spolupracují s automatickou převodovkou e‐CVT.
My jsme měli možnost vyzkoušet provedení sedan s hybridním pohonem. Pod kapotou tedy máme již zmíněný 1,8litrový čtyřválec a elektromotor. Automobilka uvádí, že maximální výkon hybridního systému je 122 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere naší verzi poměrně dlouhých 11 sekund a maximálně se Corolla Sedan Hybrid rozjede na 180 km/h. Auto tedy rozhodně není určené pro řidiče, kteří rádi jezdí rychleji, ale ono to vlastně ničemu nevadí, protože pro takové lidi stejně hybrid nedává smysl. Hybridní pohon totiž funguje nejlépe při klidné a plynulé jízdě, na kterou má Corolla výkonu dost. Nejpohodovější je jízda ve městě, kde se nejvíce projeví přednosti hybridu a to sice tichý provoz, naprostá plynulost a velmi nízká spotřeba. Naopak nejhůře se auto cítí na dálnici, kde se jednak dočkáte vyšší spotřeby a pak si také užijete například při stoupání do kopce zvuk „vysavače“. Ten vzniká kvůli tomu, že motor se pro vydání maximálního výkonu musí vytočit do vysokých otáček, ve kterých zůstává.
Týden testování jsme končili s průměrnou spotřebou 5,2 l na 100 km, což je velmi dobrá hodnota, protože jsme jezdili celkem dost i mimo město. Corolla Sedan není plug-in hybrid, takže o nabíjení baterie se stará auto samo. Ujedete díky tomu čistě na elektřinu jen pár kilometrů ve městě, ale výslednou spotřebu to dokáže hezky snížit a odpadává otravné nabíjení. Nová Toyota nás překvapila velmi pohodlným naladěním podvozku, ale zároveň dobrou stabilitou v zatáčkách. Naladění je zkrátka ideální na každodenní ježdění s hybridem. Příjemné je i řízení, které je přesné a reaguje rychle. Problém není ani s bržděním, se kterým bývá u hybridů občas potíž kvůli rekuperaci.
Interiér Toyoty Corolla vypadá luxusně a moderně. Máte z něho velmi podobný pocit jako když sedíte v luxusnějším Lexusu. Až na úplné výjimky je totiž vše z hezkých materiálů a všechny ovladače mají příjemný chod. Nechybí samozřejmě multimediální systém s 8palcovým dotykovým displejem, který je umístěn příjemně vysoko a má po stranách tlačítkové předvolby. Samotný systém se ovládá celkem dobře, ale mohl by mít lepší grafiku a opravdu nepovedená je pak navigace. A bohužel stále chybí i podpora Apple CarPlay a Android Auto. Jak už bývá zvykem u dnešních aut, uvnitř jsou rovnou dva displeje. Druhý je samozřejmě v kapličce přístrojů a má 7 palců. Tento displej zastává především funkci palubního počítače. Na výběr je z několika grafických zobrazení. Displej v kapličce přístrojů doplňují analogové budíky, mezi kterými je pro hybrid velmi netypický otáčkoměr.
Co se týče praktičnosti a pohodlí – Corolla má velmi pohodlné sedačky, vpředu i vzadu se usadíte pohodlně, řidič si za volantem najde dobrou pozici, zavazadlový prostor má slušných 471 litrů a jedinou výtkou je tak méně odkládacích prostor. Corolla může být vybavena i armádou moderních vychytávek. Jsou tu samozřejmosti jako bezklíčkové odemykání, LED světlomety, automatická klimatizace, vyhřívaná sedadla, ale také head-up displej, adaptivní tempomat, čtení dopravních značek či asistent hlídající opuštění jízdního pruhu se zásahy do řízení. Všechny moderní hračky fungují spolehlivě. Až na čtení dopravních značek, které sice celkem dobře čte samotné značky, ale není propojeno s navigací, takže často neukazuje nic nebo starou značku.
Nová Toyota Corolla Sedan Hybrid se pyšní skvělým hybridním pohonem, komfortním podvozkem a celkově velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Interiér na nás dělá až prémiový dojem. Škoda, že auto nemá lepší navigaci, podporu Apple CarPlay a Android Auto, víc odkládacích prostor a lépe vyřešené čtení dopravních značek. Varianta sedan stojí na našem trhu nejméně 499 900 Kč. Za tyto peníze dostanete konvenční motor a manuální převodovku. Hybridní verze stojí nejméně 569 900 Kč a hybrid v námi testovaná výbavě pak vyjde na 714 900 Kč.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 798 ccm |
Výkon hybridního systému | 90 kW |
Točivý moment spalovacího motoru | 142 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | – |
Kombinace |
3,4-3,8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 180 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11.0 s |
Převodovka | |
e-CVT |
|
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 630 mm |
Šířka | 1 780 mm |
Výška | 1 435 mm |
Rozvor | 2 700 mm |
Objem nádrže | 43 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 310 kg |