Test Lexus ES 300h: Auto, které si vás získá

Vyznat se v označení automobilů značky Lexus není nejjednodušší. I když jste celkem v obraze, tak vás jistě překvapí, že nový sedan, který chce zatopit německé trojce (BMW řady 5, Mercedes třídy E a Audi A6), se jmenuje ES. A vaše zaskočení je na místě. Lexus sice vyrábí model ES necelých 30 let a nejnovější generace je v řadě již sedmé vydání. Proč ho tedy neznáte? V Evropě totiž nabízel Lexus místo ES model GS. Až nejnovější generace tuto zvyklost mění. Jsme si docela jistí, že si nový model rychle zapamatujete, jelikož se jedná o opravdu krásné auto. Oproti předchůdci je novinka nižší, širší a aerodynamicky uhlazenější. Automobilka v propagačních materiálech říká, že silueta ES připomíná sportovní kupé, což je skutečně pravda. Je to také pořádný kus auta – na délku má 4 975 mm a na šířku 1 865 mm.
Jak už to tak u Lexusu bývá, nabídka motorů je jednoduchá. V případě modelu ES je k dispozici pouze jedno hybridní ústrojí. Pod kapotou ES tedy můžete mít pouze 2,5litrový čtyřválec s elektromotorem. Systémový výkon tohoto ústrojí je podle automobilky 218 koní. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 8,7 vteřin a maximálně se nám podařilo rozjet na zhruba 190 km/h (udávaná maximální rychlost je ještě nižší).
I když tedy námi testované ES ve výbavě F Sport Top vypadá dravě a sportovně, tak na dynamickou jízdu ES opravdu není určeno. A to i vzhledem k tomu, že hybridní pohon spolupracuje s elektronicky řízenou převodovkou s plynule měnitelným převodem. Pokud se ovšem přestanete snažit jezdit rychle, tak auto začne skvěle fungovat. V ten moment zjistíte, že auto má skvělý podvozek, který je stabilní a zároveň komfortní, řízení reaguje na vaše povely okamžitě, všechno je dokonale plynulé a tiché. Lexus ES je jizdně opravdu zajímavé auto, akorát se nesmíte snažit jezdit rychle, protože to nezvládá a navíc se při snažení o rychlou jízdu chová nepřirozeně.
Všechny Lexusy si energii obstarávají sami (například z rekuperace), takže vy pouze tankujete benzín. Na elektřinu tedy jedete především při rozjezdech či při popojíždění v koloně. V kuse dokáže jet na elektřinu Lexus maximálně pár kilometrů a výhradně po městě. Lexus ale hybridy skutečně umí – přechod mezi elektromotorem a spalovacím motorem je téměř neznatelný a hlavně tento systém skutečně funguje, jelikož s tímto velkým sedanem můžete v klidu jezdit za 6 litrů na 100 kilometrů. Pro Pražany je pak obrovským benefitem to, že s hybridním ES můžete parkovat na modrých i fialových zónách kdekoliv v Praze zcela zdarma.
V interiéru nového ES je radost sedět. Za volantem si najdete skvělou pozici a všechno vám perfektně padne do ruky. Váš zrak jistě zaujme obří obrazovka multimediálního systému. Ta sice vypadá opravdu efektně, ale ovládání systému vyžaduje hodně zvyku a například navigace je naprosto příšerná. Rozchodit se nám nepodařilo ani Apple CarPlay, i když podle webových stránek společnosti Apple je nové ES mezi podporovanými vozy.
Za naprosto geniální považujeme zpracování kapličky přístrojů, které se skládá z displeje a mechanického kolečka, které se umí posouvat. To vypadá opravdu efektně a pokud se vám zdá, že už jste to někde viděli, tak se nepletete – stejné „budíky“ má sportovní LC. Automobilka tento fantastický detail ovšem převzala včetně červené signalizace pro přeřazení ve sportovním režimu, které ale příliš nedává smysl ve vozidle s bezestupňovým automatem.
Všude kolem vás jsou perfektní materiály, které jsou dokonale vyrobené, takže kolem vás nikde nic nemlátí. V autě je navíc opravdu ticho, jelikož je Lexus vybaven systémem aktivního odhlučnění kabiny. I když je vidět, že auto je asijského původu a určeno především pro americký trh, jelikož některá tlačítka byste v evropském voze nenašli. Audiofilové budou zbožňovat audiosystém Mark Levinson se 17 reproduktory, který patří k tomu nejlepšímu, co můžete v autě mít. Lexus ES nabízí i spoustu další výbavy – head-up displej, vyhřívaný volant, bezklíčkové odemykání a startování, adaptivní tempomat či asistent semiautonomní jízdy. Špatné to není ani s prostorem uvnitř vozu – do Leuxsu ES se bez problémů vejde čtveřice dospělých. Zavazadlový prostor pak má 454 litrů, což upřímně není nejvíce.
Lexus ES 300h je perfektní alternativa k německé trojce a protože my máme rádi auta, která nepotkáme na každém rohu a umí nadchnout, tak bychom si vybrali právě Lexus. Má sice pár chybiček – třeba pouze jednu motorizaci, která by navíc mohla být výkonnější, podprůměrný multimediální systém či pár asijských podivných tlačítek v interiéru. Jenže my tyto nedostatky rádi odpustíme, jelikož ES si nás získalo. V současné době je také za hodně zajímavé peníze, jelikož Lexus si přichystal zaváděcí ceník. Lexus ES tak může být váš už za 999 000 Kč bez DPH.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 487 ccm |
Max. výkon soustavy | 218 koní |
Max. točivý moment spalovacího motoru | 221 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | – |
Mimo město | 4.7 |
Kombinace | – |
Výkony | |
Max. rychlost | 160 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.7 s |
Převodovka | |
elektronicky řízená převodovka s plynule měnitelným převodem | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 975 mm |
Šířka | 1 865 mm |
Výška | 1 445 mm |
Rozvor | 2 870 mm |
Objem nádrže | 50 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 680 kg |