Test Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI: Náš favorit

Aktuální generace Opelu Insignia byla představena v roce 2017 a je nabízena ve dvou karosářských verzích – Grand Sport (liftback) a Sports Tourer (kombi). Vzhled vozu je velmi subjektivní záležitost, ale nám se Insignia líbí už od úniku prvních fotek. Zvláště námi testované provedení Sports Tourer vypadá vážně parádně. Za nás je to nejhezčí kombi na trhu od běžné značky. Hezčí je pouze prémiový Jaguar XF Sportbrake.
Pod kapotu Insignie si lze zvolit jeden z následujících motorů. Benzínové motory zastupuje motor 1.5 Turbo naladěný na 140 či 165 koní a 1.6 Turbo o výkonu rovných 200 koní. Pro příznivce naftových motorů jsou přichystány tyto jednotky – 1.6 CDTI dávající buď 110 nebo 136 koní, 2.0 CDTI poskytující 170 koní a vrcholný 2.0 CDTI BiTurbo o výkonu 210 koní. Poslední zmíněná motorizace je standardně spojena s pohonem 4×4 a automatickou převodovkou. Ostatní motory jsou vybaveny manuálem a pohonem předních kol, ale některé je možné dovybavit čtyřkolkou a automatem. Zájemci o Insignii vybírají ze tří výbav – Edition, Dynamic a Innovation. Pro příznivce polňaček je k dispozici verze Country Tourer a pro milovníky sportovnějšího svezení zase model GSi. Jak už bývá zvykem, každá výbava je k dispozici pouze s některými motory.
K nám do redakce dorazilo na vyzkoušení auto vybavené motorem 2.0 CDTI, pohonem předních kol a šestistupňovým manuálem. Námi testovaný naftový čtyřválec má 170 koní a 400 Nm. Tento výkon stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,9 vteřin a maximální rychlost 223 km/h, což jsou pro manažerské/rodinné kombi plně dostačující hodnoty. Dieselový čtyřválec má kultivovaný chod, dobře dávkovatelný výkon a spotřebu okolo 6.5 až 7.0 l na 100 km. Stěžovat si nelze ani na manuální převodovku a naladění brzd. Nejlepší na jizdních vlastnostech je ovšem jednoznačně podvozek. Neuvědomujeme si, kdy naposled jsme řídili auto s takto dobrým podvozkem. Podvozek Insignie na jednu stranu nabízí vynikající komfort, ale zároveň jistou stopu a dokonce trochu zábavy v zatáčkách. Insignie je tedy geniální volba pro řidiče hledající normální auto, které je radost řídit. Milým překvapením je pak i řízení, které je přesné a má i trošičku zpětné vazby.
Opelu se u nové Insignie nepovedl pouze vzhled exteriéru, ale i vnitřek je sakra povedený. Líbí se nám orientace palubní desky na řidiče, fantastické přední sedačky, prostornost, praktičnost a budíky, které poskytují na dnešní poměry opravdu velké množství údajů o autě. Opel Insignia bude také velmi bytelně postaven, protože i po zhruba 30 tisících novinářských kilometrech je v autě ticho a až na povrzávající sedačku řidiče nic nevydává zvuky. Už méně se nám líbí některé plasty uvnitř, multimediální systém a především to, jak funguje systém start/stop. Naprostá většina dnešních aut s manuální převodovkou pustí zpět motor v momentě, kdy sešlápnete spojku. Některé auta dokonce spouští motor zpět v momentě, kdy se rozjede vozidlo před vámi. Opel se ovšem rozhodl, že start ještě o kousek posune a motor v Insignii naskočí až po puštění brzdy, což je nepříjemné. A to zejména v kopci, kdy vám auto chtě nechtě podjede.
Toto je ale jediná výtka, která nás k vnitřku Insignie napadá. Kromě již zmíněného máte k dispozici i perfektně fungující bohatou výbavu. Zmiňme třeba skvělé LED světlomety, asistenta na telefonu nebo dobře naladěný adaptivní tempomat. Zajímavého detailu si pak můžete všimnout v noci. Insignia disponuje bezdotykovým otevíráním kufru, stačí tedy kopnout pod nárazník a zavazadlový prostor se sám otevře. To dnes umí každé druhé auto. Tím nevšedním detailem je světlo, které svítí na zem do místa, kde je třeba kopnout pod nárazník, aby se zavazadlovový prostor otevřel. Naprostá maličkost, ale opravdu potěší.
Často se nám stává, že u testovaných aut přemýšlíme nad tím, proč bychom si je měli koupit. U Opelu Insignia ovšem přemýšlíme, proč si ho nekoupit. Je to krásné kombi zaměřené na řidiče, které má podle nás jedinou chybu. A to jak funguje systém start/stop. Od auta by nás neodradila ani cena. Námi testovaný motor stojí v nevyšší výbavě 849 900 Kč (provedení liftback, za kombi se připlácí 25 000 Kč). To ale není konečná cena. I nejvyšší výbava má řadu příplatků, které mohou cenu poměrně výrazně ještě zvednout. Ale Insignia za to stojí.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 956 ccm |
Max. výkon | 125 kW |
Max. točivý moment | 400 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 7.3 – 7.0 |
Mimo město | 4.7 |
Kombinace | 5.6 – 5.5 |
Výkony | |
Max. rychlost | 223 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 8.9 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 986 mm |
Šířka | 1 863 mm |
Výška | 1 500 mm |
Rozvor | 2 829 mm |
Objem nádrže | 62 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 558 kg |