Kopecký ovládl Bohemku a obhájil mistrovský titul

Uplynulý víkend patřil rachotu motorů v centru Mladé Boleslavi a blízkém okolí. Už před začátkem závodu bylo jasné, že pokud tovární posádka Škody Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem v závodu zvítězí, obhájí mistrovský titul. Není třeba zdůrazňovat, že tomu opravdu nebylo jinak. Kopecký ovládl kromě třech měřených testů všechny a dojel si bezpečně pro vítězství.
Tým Škoda Motorsport nasadil do závodu hned tři posádky, vedle Kopeckého to byli norové Ole Christian Veiby – Stig Rune Skjaermoen a také finská posádka Juuso Nordgren – Tapio Suominen. Tito mladíci měli za úkol převážně získávat zkušenosti na zpevněném povrchu. Po odstoupení v Hustopečích a odstranění potíží s motorem u své Fiesty R5 se vrátila i posádka EuroOil Invelt Teamu Václav Pech – Petr Uhel, kteří chtěli co nejvíce znepříjemnit Kopeckému cestu za vítězstvím a obhajobou titulu.
První etapa čítala devět rychlostních zkoušek o celkovém počtu 78 ostrých kilometrů. První z erzet, která byla oproti loňským rokům mírně pozměměná, se jela v centru Mladé Boleslavi. Tuto vložku ovládl Kopecký a dal tím jasně najevo, že titul si chce zajistit již na této domácí soutěži. Další zkoušky byly více či méně stejné oproti předešlým ročníkům, pouze jedna byla zcela nová, a to erzeta Ještěd. Po několika letech se do harmonogramu vrátil sosnovský okruh, z něhož jste měli možnost shlédnout přímý přenos. Dva průjezdy na tomto okruhu uzavíraly první etapu. Na čele pořadí usínal Jan Kopecký s náskokem téměř 20 vteřin na druhého Vaška Pecha. Největší souboj probíhal o poslední pozici na stupních vítězů, do níž se zapojily tři posádky – Jan Česný s Petrem Černohorským (Ford Fiesta R5), Vojta Štajf s Marcelou Ehlovou (Škod Fabia R5) a Filip Mareš s Janem Hlouškem (Škoda Fabia R5). Nejlepší z nich na konci první etapy byl právě Jan Černý.
Druhá etapa obsahovala tři rychlostní zkoušky – Lobeč, Cetná a Staroměstská. Každá z těchto tratí se rovněž jela dvěma průjezdy. Na úvodu druhé etapy byl nejrychlejší Kopecký, který v druhé etapě ovlávl celkem čtyři erzety. První průjezd Staroměstskou erzetou byl zrušen z důvodu vyteklého oleje na trati, druhá sekce již obsahovala všechny průjezdy. Kromě závěrečné erzety opanoval i v druhé sekci všechny průjezdy Kopecký a dojel si pro vítězství v soutěži a zároveň i pro obhajobu mistrovského titulu. Druhé místo obsadil Václav Pech se ztrátou 37,6 na vítěznou posádku. Největší souboj pokračoval o třetí příčku v celkovém pořadí. Kromě již výše zmíněných se do souboje přidal ještě norský jezdec Ole Christian Veiby, který v druhé etapě zrychlil a poslední erzetu dokonce vyhrál. I díky tomuto dílčímu vítězství a rovněž díky technickým problémům Jana Černého se právě norský mladík dokázal dostat v samotném závěru na konečnou třetí příčku. Černý nakonec dokončil soutěž na šesté pozici.
Mezi dvoukolkami ovlávl celkové hodnocení rakouský jezdec s českou licencí Julian Wagner s vozem Peugeot 208 R2. Druhou příčku obsadil Jan Talaš se stejným vozem a na bronzové pozici skončil Wagnerův bratr Simon, taktéž s vozem Peugeot.
Celkové výsledky 45. Rally Bohemia tedy vypadaly takto:
1. Jan Kopecký – Pavel Dresler (Škod Fabia R5) 1:28:12,3
2. Václav Pech – Petr Uhel (Ford Fiesta R5) +37,6
3. Ole Christian Veiby – Stig Rune Skjaermoen (Škoda Fabia R5) +1:18,3
4. Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová (Škoda Fabia R5) +1:26,2
5. Filip Mareš – Jan Hloušek (Škoda Fabia R5) +1:26,3
6. Jan Černý – Petr Černohorský (Ford Fiesta R5) +1:36,7
7. Roman Odložilík – Martin Tureček (Ford Fiesta R5) +2:11,8
8. Juuso Nordgren – Tapio Suominen (Škoda Fabia R5) +2:23,1
Štěpán Vojtěch – Michal Ernst (Škoda Fabia R5) +2:23,1
10. Jaroslaw Szeja – Marcin Szeja (Ford Fiesta R5) +2:56,5
Na všechny posádky velkého mistráku nyní čeká téměř dvouměsíční pauza, dalším podnikem je totiž slavná Barumka na konci srpna.