Test Škoda Superb SportLine 2.0 TSI: Náhrada za neexistující RS?

Aktuální generace nejluxusnější škodovky byla představena před 3 lety na autosalonu v Ženevě. Zanedlouho bude tedy čas na modernizaci třetí generace Superbu. My se dnes však podíváme ještě na současné provedení. Pokud chcete ten nejsportovnější Superb, Škoda vám nenabídne model RS, ale pouze verzi SportLine. Právě tento model prošel naším testem.
Model SportLine můžete mít v obou karosářských variantách. Pod kapotu si můžete vybrat jeden z následujících motorů. Pokud chcete motor spalující benzín, tak máte na výběr z 1.8 TSI (132 kW), 2.0 TSI (162 kW) a 2.0 TSI (206 kW). Příznivci naftových motorů můžou vybírat mezi 2.0 TDI (110 kW) a 2.0 TDI (140 kW). V nabídce je i pohon všech kol a automatická převodovka.
My jsme na test dostali liftback s motorem 2.0 TSI, který je naladěn na 162 kW a 360 Nm. Výkon míří na přední kola skrze 6stupňové DSG. Z 0 na 100 km/h umí tento Superb zrychlit za 7 vteřin a maximální rychlost je 245 km/hod. Na špatnou dynamiku si tedy rozhodně nelze stěžovat. I když vrcholná 280koňová verze jede ještě lépe. Superb jezdí lehce a samozřejmě. Překvapí vás, jak moc je stabilní v zatáčkách, jak moc přesné řízení má a jak moc je to příjemný společník.
Největší škodovka je opravdu dotažené auto, ale nesmíte se na verzi SportLine dívat jako na ostrý model. Superb totiž jezdí skvěle, ale bavit vás v tom pravém slova smyslu ve stylu sportovních aut nebude. Tomu odpovídá i naladění dvoulitrového čtyřválce, který je bez výraznějšího zvuku. Vytýkat mu to ale příliš nelze. Je to stejné jako byste chtěli od naftového Mercedesu třídy E s AMG paketem, aby jezdil stejně jako verze s osmiválcem. Superb SportLine sice má trochu přepracovaný podvozek, ale to opravdu nestačí.
Jestliže po stránce jizdních vlastností je to běžný Superb, vzhledově se vydařeně odlišuje. Všimněte si černých detailů, spoileru na pátých dveří a nebo plaketky SporLine na obou předních blatnících. V nabídce je také překrásná svítivá barva Dragon skin, námi testované auto má však výrazně nudnější šedou Steel.
Uvnitř pak nalezneme dekor v barvě karbonu, kryty pedálů z ušlechtilé oceli, sportovní sedadla či sportovní volant. Zůstalo samozřejmě skvělé zpracování, prostornost a bohatá výbava. Škodovka se o Superb v rámci modelové péče stará, takže i v něm můžete mít nejnovější verzi multimediálního systému či digitální přístrojový štít. LED světlometů se ovšem dočkáme nejpíše až s faceliftem. Prozatím si musí Superb vystačit s bi-xenonama, které přece jen svítí o něco hůře.
Digitální přístrojový štít námi testovaný vůz neměl, naopak nový multimediální systém ano. Je identický s tím, který nalezneme třeba v novém Karoqu nebo v modernizované Octavii. Obejít se tedy musíte bez otočeného ovladače na hlasitost a zvyknout si musíte též na umatlávající se obrazovku, naopak dostanete skvělý systém s online službami, které jsme podrobně rozebrali v testu Kodiaqu.
Jestliže nebudete pohlížet na Superb SportLine jako na sportovní model, ale jako na Superb, který hezky jezdí a vypadá sportovně, tak budete spokojeni. Dvoulitrové TSI má hodně sil, ale také průměrnou spotřebu okolo 10 l na 100 km. Interiér je skvěle zpracovaný, bohatě vybavený, opravdu prostorný a dobře postavený. Jen si tak trochu myslíme, že když už chcete vybavenější Superb, je lepší šáhnout po verzi L&K, která vypadá luxusněji, jede stejně a nehraje si na sportovnost.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 984 ccm |
Výkon | 162 kW |
Točivý moment | 350 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 8.0 |
Mimo město | 5.5 |
Kombinace |
6.4 |
Výkony | |
Max. rychlost | 245 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 7.0 s |
Převodovka | |
automatická šestistupňová | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 861 mm |
Šířka | 2 031 mm |
Výška | 1 468 mm |
Rozvor | 2 870 mm |
Objem nádrže | 66 l |
Pohotovostní hmotnost | 1 550 kg |