Test Nissan Pathfinder 2.5 dCi (2007): Nejdrsnější SUV

Hledáte-li nejdrsnější SUV, tak dost možná přemýšlíte nad Nissanem Pathfinder, který se vyráběl mezi léty 2005 a 2012. Jedná se o poslední generaci, kterou u nás Nissan prodával. Jaké je to auto? To jsme se rozhodli vyzkoušet. V Auto ESA jsme si proto zapůjčili exemplář z roku 2007, který má najeto necelých 200 tisíc kilometrů. Autobazar za něj požaduje 190 tisíc korun.
Vzhled exteriéru je jedna z nejsilnějších stránek zkoušeného Nissanu. I když byl Pathfinder uveden na trh před 13 lety, tak stále nedělá ostudu a vypadá velmi důstojně. Má totiž velmi nadčasové tvary a působí majestátně – je to fakt velké auto. Na délku má 4 740 mm, na šířku 1 850 mm a na výšku 1 783 mm.
O pohon námi testovaného vozu se stará 2,5litrový naftový čtyřválec, který má výkon 128 kW a točivý moment 403 Nm. Tento výkon zaručuje, že i přes hmotnost 2 160 kilogramů má auto solidní dynamiku. Zrychlení z 0 na 100 km/h je otázkou 11,7 vteřin a maximální rychlost je 175 km/h.
Dobové testy označují motor za kultivovaný, dnešním pohledem to tak úplně není. Ale že by to zase byla úplná katastrofa se říct nedá. Motor spolupracuje s manuální převodovkou, na kterou si je potřeba trochu zvyknout. Je totiž dost nepřesná. Podvozek je trochu tvrdší, ale na to, co vše dokáže Pathfinder mimo vozovku jezdí po silnici ještě velmi dobře. Nissan má radši klidnější jízdu, rychlé průjezdy zatáčkou příliš nemusí.
Jak už jsme naznačili, v terénu patří tento Nissan mezi nejlepší v kategorii. To ostatně dokazuje přední, respektive zadní nájezdový úhel 25 a 33°, stejně jako světlá výška 238 mm. Volba pohonu probíha skrze otočný ovldač, takže řidič má vše pod kontrolou. Zapomenout nesmíme zmínit ani spotřebu. Po silnici budete jezdit zhruba za 11 litrů na 100 kilometrů. Pokud vyrazíte do terénu, tak půjde spotřeba rychle nahoru.
Interiér nabízí slušnou prostornost, pohodlné sedačky, zavazadlový prostor o objemu 515 litrů a bohatou výbavu. Ta nás opravdu překvapila. V Nissanu z tohoto roku bychom opravdu nečekali bezklíčkové startování, zadní parkovací kameru a nebo navigaci. Multimediální systém s navigací je samozřejmě už zastaralý, ale třeba bezklíčkové startování funguje bezchybně. Horší je to se vzhledem a zpracováním interiéru. Vnitřek Pathfinderu je plastový a mizerně postavený. Naopak ale třeba odhlučnění je velmi dobré.
Nissan Pathfinder na první pohled dobře maskuje svůj věk. Když k němu přicházíte, tak byste si rozhodně netipli, že byl uveden na trh již v roce 2005. Věk naopak hodně poznáte uvnitř vozu, kde za tento nedostatek ale dostanete bohatou výbavu. Jizdní vlastnosti budou vyhovovat zejména těm, kteří skutečně potřebují jezdit v terénu. Pokud tedy hledáte takové auto, tak vám můžeme Pathfinder doporučit. Jestliže ale budete jezdit zejména po silnici a jde vám především o robustní vzhled, tak existují lepší volby. Třeba Mercedes-Benz ML.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy značky Nissan, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 2 488 ccm |
Max. výkon | 128 kW |
Max. točivý moment | 403 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 11.5 |
Mimo město | 7.6 |
Kombinace | 9.0 |
Výkony | |
Max. rychlost | 175 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 11.7 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 740 mm |
Šířka | 1 850 mm |
Výška | 1 783 mm |
Rozvor | 2 850 mm |
Objem nádrže | 80 l |
Pohotovostní hmotnost | 2 160 kg |