Mercedes třídy S prošel modernizací. Nejrychlejší verze umí stovku za 3,5 s

Německá automobilka Mercedes přivezla na autosalon do Šanghaje modernizovanou třídu S. Vzhled se sice změnil jen decentně – máme tu například nová přední a zadní světla a v interiéru lépe vypadající dva displeje a nebo nový volant. Velké změny se ovšem odehrály pod kapotou.
Pod kapotou nejluxusnějšího modelu německé automobilky se nově nachází naftový řadový šestiválec, který můžete mít ve dvou verzích. Slabší model 350 d disponuje 286 koňmi a 600 Nm a silnější 400 d nabídne 340 koní a 700 Nm. Konečně tak Mercedes nabízí výkonnější dieselový motor.
Nový je i benzínový motor, kterým je čtyřlitrový osmiválec. Ten může mít buď 469 koní a 700 Nm ve verzi S 560 4Matic. A nebo 612 koní a 900 Nm ve verzi S 63 4Matic+, která tedy s modernizací přišla o 5,5litrový osmiválec. V nabídce zůstává i dvanáctiválcové provedení S 65, které je ovšem ve zrychlení z nuly na sto pomalejší než osmiválec. Ten totiž umí stovku za 3,5 vteřiny a dvanáctiválec potřebuje 4,2 vteřiny.
Vylepšení se dočkala i elektronika. Chytřejší je tak nyní kamerový a radarový systém, který navíc při jízdě využívá data z navigačního systému. Pokud tedy pojedete podle navigace, tak nová třída S vám nebude pomáhat pouze řídit, ale také vhodně upravovat rychlost podle zatáček nebo při dojíždění do křižovatky. Adaptivní tempomat se pak umí sám opět rozjet, jestliže se vozidlo rozjede do třiceti vteřin od zastavení. A odpružení Magic Body Control nově zvládne skenovat silnici až do rychlosti 180 km/hod.