Škoda Kodiaq pro záchranáře nabízí řadu vychytávek. Třeba i vždy ohřátý olej

Škoda by ráda rozšířila své nové SUV Kodiaq mezi záchranáře. A tak nyní přichází s vozem, který demonstruje, co by Kodiaq mohl záchranářům nabídnout. Pod kapotou ukázkového vozu se nachází dvoulitrový diesel 2.0 TDI, který má 140 KW. Agregát spolupracuje s převodovkou DSG a pohonem všech kol. Technika je tedy sériová.
Záchranářský Kodiaq má však řadu vychytávek, které normální exemplář nemá. Škodovka je například vybavena druhým elektrickým okruhem, jehož základem je 70Ah akumulátor, který je uložen v kufru. Tato baterie napájí všechna dodatečná zařízení.
Akumulátor se nabíjí před výjezdem na záchranářské stanici a případně alternátorem. Zajímavostí je, že v momentě, kdy Kodiaq na základně nastartuje, se napájecí kabel sám odpojí. Elektrická energie se také využívá k tomu, aby Kodiaq měl vždy ohřátý olej na 60 °C a díky tomu se po nastarování nemusí čekat na jeho zahřátí.
Kromě diodové rampy Whelen Legacy má Kodiaq modré diody i v masce chladiče, v předních blatnících a v pátých dveřích. Nechybí ani žlutá fólie na karoserii a řada reflexních prvků. Kodiaq je vybaven také sirénou o výkonu 100 W, vysílačkou, svítilnou a modulem Carmo Sortimo, který nabízí defibrilátor a další lékařské vybavení. Celá tato záchranářská úprava vyjde na zhruba půl milionu korun.
Škoda Kodiaq by u zdravotnické záchranné služby sloužila v rámci takzvaného setkávacího systému rychlé lékařské pomoci. Ten funguje tak, že k pacientovi dorazí nejdřív lékař v osobním autě, ošetří ho a následně ho sanitka odveze do nemocnice. Tento systém zaručuje rychlejší pomoc a úsporu personálu. Jeden lékař v osobním autě totiž spolupracuje s více sanitkami a stíhá tedy více případů, jelikož se obvykle nevrací do nemocnice.