Nové BMW řady 5 představeno, verze M550i má osmiválec a 462 koní
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2016/10/bm55222_57ff3b9655a7d.jpg)
Mnichovská automobilka dnes představila novou generaci řady 5. Vzhledově vychází nová pětka z dříve představené sedmičky. Vzhledová revoluce se tedy opravdu nekoná. I technicky pětka v řadě věcí vychází z většího modelu. Nové BMW 5 je též postaveno na platformě CLAR, která přináší především snížení hmotnosti až o 100 kg. Oproti odcházející generaci F10 je nová G30 o 36 mm delší (4 935 mm), o 66 mm širší (1 868 mm), o 2 mm vyšší (1 466 mm) a rozvor kol se zvětšil o 7 mm (2 975 mm).
I interiér vychází z řady 7, v pětce by však podle BMW měla být středová konzole více natočena k řidiči. Nejvíce pozornosti se samozřejmě upírá na možnosti autonomního řízení. Nová generace je vybavena systémy Active Lane Keeping Assistant a Traffic Jam Assistant, díky kterým umí vůz řidit samostatně až do rychlosti 210 km/hod. Na dálnici pak BMW zvládne i úplné zastavení a rozjetí, což příjde vhod v kolonách. Nový je také sytém iDrive, který umožňuje například ovládání gesty. Nechybí ani dálkové parkování známé z řady 7.
Prodej bude zahájen v únoru 2017 a na začátku půjde objednat sedan ve čtyřech verzích. Základní benzínovým motorem při startu prodeje bude 530i, což už není třílitrový atmosférický šestiválec, ale dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec nabízející 252 koní a 350 Nm. Druhou benzínovou verzí v úvodu bude model 540i. Pod tímto označení se skrývá přeplňovaný šestiválec o objemu 3 litry. Ten bude nabízet 340 koní a 450 Nm. Vybrat si bude možné také ze dvou naftových motorů – 520d a 530d. První uvedený má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec nabízející 190 koní a 400 Nm. Druhá zmíněná verze má pod kapotou třílitrový šestiválec o výkonu 265 koní a točivém momentu 620 Nm. Všechny uvedené verze bude možné objednat i s pohonem všech kol xDrive. Kromě 520d mají všechny jednotky již v základu 8stupňový automat. Pouze nejslabší diesel je ve standardu s šestistupňovým manuálem.
O měsíc později se do nabídky zařadí také BMW 530e iPerformance – zážehový čtyřválec kombinovaný s elektromotorem. Tato verze bude disponovat 252 koňmi a 420 Nm. Dojezd čistě na elektřinu bude pouze 45 kilometrů. Společně s hybridem se do nabídky přidá i 520d EfficientDynamics Edition, která by měla mít o něco nižší spotřebu než klasická 520d.
To nejzajímavější jsme si však nechali na konec. Jak již tušíte z nadpisu, oznámen je už nyní i jeden benzínový osmiválec. Ten bude možné objednat od března. Jedná se o verzi M550i xDrive, což bude jakýsi nový mezistupeň mezi normálním modelem a M5. Tento model se bude spoléhat na 4,4litrový přeplňovaný osmiválec, který má 462 koní a 650 Nm. Tento výkon bude přenášen na všechny čtyři kola skrze 8stupňový automat. Zrychlení z nuly na sto je otázkou rovných 4 vteřin, což znamená jediné – tato verze je rychlejší než dosluhující M5 F10.
Zvřejněny jsou již i německé ceny. Nejlevnější je 520d, za kterou dáte minimálně 1 221 000 Kč. Silnější naftový šestiválec 530d stojí v základu 1 466 000 Kč. Benzínový dvoulitr 530i vás výjde nejméně 1 345 000 Kč. Benzínový šestiválec 540i si BMW cenní nejméně na 1 558 000 Kč. Čtyřkolka xDrive je za příplatek zhruba 70 tisíc korun. Cenu hybridní verze 530e iPerformance zatím neznáme, ale úspornější 520d začíná na 1 289 000 Kč. Nejvýkonnější M550i startuje na 2 233 000 Kč.