Test Audi TT Roadster 2.0 TFSI (2008): Překvapivě zábavný kabriolet
Audi TT druhé generace se vyrábělo od roku 2007 do roku 2014. Kromě dvoumístného kupé se vyráběla také otevřená varianta Roadster, kterou jsme měli možnost otestovat díky Auto ESA. Audi TT to má poměrně složité, každý ho vidí jako auto pro teplého kadeřníka či slečinku, ale ve skutečnosti je to docela příjemné auto, jak jsme během testování zjistili. A musí se uznat, že na to, že auto bylo představeno téměř před 10 lety, tak i předfaceliftový exemplář, který jsme testovali i my, stále vypadá perfektně a aktuálně.
Pod kapotou námi testovaného auta se nachází dvoulitrový čtyřválec TFSI o výkonu 147 kW a točivém momentu 280 Nm. Tento agregát můžete znát například ze staršího Golfu GTI či Octavie RS. Motor má dostatek síly a i na dvojku není problém rozblikat stabilizaci, kterou lze mimochodem vypnout. Zrychlení z nuly na sto je tak otázkou pouhých 6,7 vteřin a maximální rychlost je 237 km/hod. Po nastartování má motor nijaký zvuk, pod plynem ovšem výfuk dělá příjemný chrapot. Nevýhodou koncernového dvoulitru je vyšší spotřeba, která je navíc umocněna faktem, že v ideálním případě byste měli tankovat Natural 98. Výkon směřuje na přední kola skrze šestistupňový manuál, jehož rychlosti jsou poskládány dost u sebe, takže občas úplně nevíte, co tam máte za rychlost.
V zatáčkách sedí TT Roadster skvěle a kroutit s ním okresky je nečekaná zábava. A jízda, ve městě též není horor, jelikož podvozek není příliš tuhý. Řízení je přesné, i když bez větší zpětné vazby. Pořádná zábava nastává ovšem až když stáhnete plátěnou střechu, kterou lze stahovat i za jízdy (do 50 km/hod). Pak totiž pod plynem teprve uslyšíte pořádně chrapot výfuku, který je vysoce návykový. Jestliže je TT se střechou nahoře taková lépe jezdící Octavie RS, tak po sundání střechy se z nudného němce, který vše dělá dobře, ale není s ním příliš sranda, stane zábavný společník. Opravdu, v momentě, kdy sundáte střechu, tak TT začnete milovat. Jen je třeba si zvyknout na to, že stále poutá poměrně pozornost, což není pro každého. Pozornost ještě můžete zvýšit vytažením spoileru, který se sám zvedne ve vyšších rychlostech, ale tlačítkem to lze udělat kdykoliv.
Nevěřil jsem, že si TT Roadster oblíbím, ale pokud jsem jel se střechou dole, tak tomu tak bylo. Navíc sedíte v dobře zpracovaném interiéru, který je ergonomicky dokonalý (snad až na kovovou řadící páku, která se na slunci umí pěkně rozpálit), a vypadá navíc dobře. Sedačky jsou pohodlné a vaše tělo dobře podrží v zatáčkách. Jen displej prozrazuje stáří auta a středový panel je příliš široký, takže řidič má pro pravou nohu méně místa. A pokud jedete v noci, tak se můžete těšit ze skvěle svítících natáčecích xenonů. Nezbývá snad než dodat, že TT Roadster z Auto ESA mě velmi mile překvapilo.
Slovo odborníka (Patrik Spurný, Auto ESA)
Druhá generace Audi TT patří všeobecně k oblíbeným a cenově poměrně dostupným vozům kategorie kompaktních coupé, které se v autobazarech ve většině případů dlouho ,,neohřejí. “ Pokud se navíc jedná o velmi atraktivní cabrio, kterých není na trhu tolik jako klasických coupé, dá se říci, že patří mezi nejprodávanější vozy ve své kategorii. Poměrně oblíbený a výkonný benzínový agregát 2,0 TFSi pohání vůz silou 147 kW, což je dostatečný výkon pro velmi dynamickou a sportovní jízdu, zvláště pokud přihlédneme k nízké hmotnosti tohoto automobilu. K přednostem vozu lze přičíst nejen perfektní dílenské zpracování a přehledný interiér, ale především skvělé jízdní vlastnosti. Velmi oceňovaná je příkladná tuhost karoserie, které bylo dosaženo přidáním příčné výztuhy a také trubky z vysoko pevnostní oceli do rámu předního okna. Druhá generace Audi TT je velmi zdařilý vůz, který v mnohém předčí očekávání řidiče, který si vybírá kompaktní sportovní automobil.
Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto ESA. Vozy Audi, které má Auto ESA v nabídce, naleznete zde.
Technické údaje | |
Motor | |
Zdvihový objem | 1 984 ccm |
Max. výkon | 147 kW |
Max. točivý moment | 280 Nm |
Spotřeba (l na 100 km) | |
Město | 10.7 |
Mimo město | 6.2 |
Kombinace | 7.8 |
Výkony | |
Max. rychlost | 237 km/hod |
Zrychlení z 0 na 100 km/hod | 6.7 s |
Převodovka | |
šestistupňová manuální | |
Rozměry a objemy | |
Délka | 4 178 mm |
Šířka | 1 842 mm |
Výška | 1 358 mm |
Rozvor | 2 468 mm |
Objem zavazadelníku | 250 l |
Provozní hmotnost | 1 295 kg |