Český supersport Innotech Mysterro, který existuje v jediném exempláři, je na prodej
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2016/06/dsc_0677.jpg)
Přáli byste si, aby Česko mělo svůj supersport? V 90. letech k tomu nebylo daleko. V roce 1992 byl totiž zahájen vývoj českého supersportu Innotech Mysterro pro arabskou a americkou klientelu. Na vývoji pracoval Zdeňek Mrkvica ze společnosti Innotech International a designér Václav Král a jeho syn Jiří. Výsledkem je velmi nevšední supersport bez střechy a bez bočních oken.
V sobotu 3. června 1995 byl Innotech Mysterro představen na autosalonu v Brně. Představený prototyp měl též i velmi netradiční barvu. A to i v interiéru. V plánu bylo postavit 25 exemplářů a jeden měl být k mání za 150 tisíc dolarů. O pohon českého supersportu se měl starat buď 5,7litrový osmiválec General Motors, který měl pod kapotou ukazovaný prototyp, či 7,7litrový osmiválec. Objednat si mělo být možné i 9,6litrový vidlicový dvanáctiválec americké firmy Falconer, který měl mít výkon až 1 000 koní.
Nic takového se ovšem nestalo, jelikož na výrobu 25 kusů nikdy nedošlo a to kvůli finančním problémům. Existuje tak jediný růžový prototyp s 300koňovým 5,7litrovým osmiválcem od GM. S tímto motorem umí Mysterro zrychlit na stovku za 5 vteřin a rozjet se dokáže až na 300 km/hod. Prototyp měl zůstat ve vlastnictví společnosti Innotech, která ho před časem opět zprovoznila a v roce 2015 ho ukázala na Rally Show v Hradci Králové.
A nyní může být jedinečný český supersport váš, jelikož pražský prodejce Ferrari a Maserati, společnost Scuderia Praha, nabízí Mysterro ke koupi. Cenu na svých webových stránkách bohužel neuvádí. Kolik kilometrů má jediný existující prototyp najeto není zcela jasné. V inzerátu je napsáno 100 km, budíky ukazují 0 kilometrů. Na internetu však lze dohledat, že někteří novináři se měli v roce 2015 možnost s Mysterro svést, což by pak neodpovídalo nájezdu 100 kilometrů a už vůbec ne 0 km.
Zdroj: scuderiapraha.cz