Dámský test Nissan Qashqai 1.6 DIG-T: Pohodlné SUV za skvělou cenu!
Po dlouhé době jsem na testování dostala opravdu ženské auto – Nissan Qashqai. Minulá generace tohoto japonského SUV byla nesmírně oblíbená a i dnes vypadá dobře. Automobilka však již vyrábí novou generaci, kterou jsem vyzkoušela v benzínové verzi 1.6 DIG-T s výkonem 120 kW a 240 Nm. Konečně žádný diesel, ale benzín s klidným a tichým chodem. Jedná se o nejsilnější agregát, který můžete mít pod kapotou tohoto Nissanu. Z nuly na sto umí zrychlit za 9,1 vteřin a maximální rychlost je rovných 200 km/hod. Trochu nečekaně může být motor spojen pouze s šestistupňovým manuálem a též jen s pohonem předních kol.
K převodovce a k řazení patří moje první výtka. Spojka jde totiž poměrně ztuha a převodovka nepatří mezi nejpřesnější. Překvapivé je i to, že samotná řadící páka se při jízde podivně hýbe. Možná se ovšem jedná o chybu pouze testovaného kusu, který již od novinářů dostal pořádnou čočku. Pohon pouze předních kol sice naštve, ale zase se nejedná o takový problém. Stačí se totiž racionálně zamyslet a zjistíte, že vlastně pohon všech kol zas tak moc nepotřebujete. Motor netrhá rychlostní rekordy, ale nabízí slušnou dynamiku a jet s ním po dálnici 160 km/hod není vůbec problém. Očekávejte však, že motor si při vyšších rychlostech či ostřejším tempu vezme poměrně dost benzínu. Pokud pojedete v klidu, tak vás motor naopak překvapí nízkou spotřebou.
Právě poklidná jízda je s Nissanem nejlepší. Auto je totiž úchvatně komfortní. Vlastně až tak moc, že jsem s ním jezdila strašně ráda. A nikoliv z důvodu, že je zábava ho řídit, ale kvůli té pohodě. Řízení je též velmi pohodové a skvěle se hodí k naladění podvozku. Chtěla bych říct, že podvozek je sice pohodlný, ale auto se nehoupe a v zatáčkách je jisté. Důvodem skvělých jizdních vlastností je nezávislé víceprvkové zavěšení zadní nápravy, které slabší motorizace nemají. Qashqai je bohužel také vybaven systémem start-stop, který vypne motor, když stojíte například na světlech. Zdá se to jako skvělý nápad, ale ve skutečnosti to tak úplně není. A u Nissanu to platí dvojnásobně. Několikrát během týdenního testování se mi totiž stalo, že auto nechtělo při opětovném rozjíždění zpět naskočit, což je na křižovatce velmi nepříjemná situace.
Z japonského interiéru jsem byla nejdříve trochu zmatená, ale po chvíli se mi začal velmi líbit. Stačilo se trochu rozkoukat a ovládání jsem bez většího vysvětlování pochopila. Nic nebylo složité, každý čudlík a knoflík se dal pochopit. Výbava Nissanu byla naprosto dostatečná. Chyběly mi pouze xenonové či LED světlomety. Velmi se mi líbila 360stupňová kamera, která dokonale především ženám pomůže při parkování. Auto mělo i mnoho další výbavy. Zmínit bych chtěla systém na rozpoznávání značek, bezklíčkové odemykání a startování či asistent rozjezdu do kopce, který se bohužel pustil až v opravdu velkém kopci. Multimediální systém už není nejspíše nejnovější, ale je dostatečně svižný. Ovládá se dotykem a tlačítky kolem displeje, což se může zdát zmatečné, ale ve skutečnosti je to intuitivní. Překvapí pouze fakt, že velká obrazovka uprostřed je v češtině a displej mezi budíky před řidičem je v angličtině.
Celkově interiér vypadá velmi dobře. Až na pár tlačítek vlevo pod volantem, které naštěstí nejsou moc vidět. Interiér skvěle prosvěcuje panoramatická střecha. Přední sedačky jsou jeden z důvodů, proč z auta nebudete chtít vystoupit. I zadní sedačky však nejsou špatné a nabízí dostatek prostoru. Kufr by mohl být větší, nabízí 401 litrů. Pokud sklopíte zadní sedačky, tak se situace o dost zlepší. Sama jsem v autě odvezla 160 kg masa ze zabíjačky.
Zapomněla jsem zcela na vzhled, což je chyba. Qashqai jsem měla zapůjčený v bíle barvě, kterých nejsem velká přiznivkyně. Přijde mi, že v poslední době se jich na silnici vyrojilo nějak hodně. Ale k tomuhle autu se bílá hodí. Vypadalo na jednu stranu dost žensky, ale na stranu druhou, by se ho nemusel stydět řídit ani chlap. Celkově auto ničím neurazí a vypadá dobře.
Na závěr bych chtěla říct, že Qashqai se mi velmi líbil a klidně bych si ho koupila. Je to naprosto univerzální auto, které je pro každou ženskou jek dělané. A dostalo mne pohodlím. Těch pár chybiček mu osobně ráda odpustím, jelikož tohle SUV lze pořídit za vážně dobré peníze a je kvalitně udělané. Aktuálně je dokonce v akci. Nejlevnější varianta tedy stojí pouze 384 900 Kč. Testovaná motorizace pak začíná na 459 900 Kč. Kompletní ceník naleznete zde.
Za fotky děkujeme Tomas Devera Photo!
Nissan Qashqai 1.6 DIG-T | |
Typ motoru: | Přeplňovaný zážehový |
Objem motoru (ccm): | 1618 |
Válce: | 4 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 120 / 5600 |
Nejvyšší toč. Moment (Nm / ot/min): | 240 / 2000-4000 |
Maximální rychlost (km/h): | 200 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 9,1 |
Spotřeba – město/mimo město/ kombinace: | 7,4 / 4,8 / 5,8 |
Velikost zav. prostoru (l): | 401 |
Objem nádrže (l): | 65 |
Pohotovostní hmotnost: (kg): | 1483 |
Nosnost (kg): | 520 |
Základní cena (kč): | 384 900 (DIG-T 115, Visia, akční cena) |
Cena s testovaným motorem (kč): | 459 900 (DIG-T 160, Visia, akční cena) |
Autor testu: Michaela