Dámský test Citroën C4 Exclusive 1.6 e-HDI: Příjemné překvapení
Citroën C4 je auto, které umí zaujmout. A nejen zástupce něžnějšího pohlaví, které na tomto voze ocení hlavně design. Měla jsem možnost s tímto automobilem týden jezdit. Vyzkoušela jsem ho jak ve městě, tak na dálnici a silnicích nižších tříd.
O designu jsem se v úvodu již zmiňovala. Citroën je auto, které dozajista okouzlí většinu ženské populace. Je to auto, které vypadá harmonicky, jak z venku, tak uvnitř.
Interiér automobilu působí velmi promyšleně, hezky a luxusně. Důležité je, že když do francouzského hatchbacku usednete, tak ihned víte, co kde je. Vše je tam, kde očekáváte. Pohodlný je sedmipalcový dotykový displej navigačního a informačního systému, který by mohl být jen o trošku rychlejší a lépe přeložený do našeho jazyka. Za zmínku určitě stojí příplatkové komfortní sedačky s masážními funkcemi. Pokud jsem se zmiňovala o příplatkových masážních sedačkách, pak bych se zcela jistě měla zmínit o příplatkové panoramatické střeše. Ta z C4 udělá ještě o kus lepší auto než už je. Co se týče prostoru, jak na předních, tak na zadních sedačkách, je dostačující. A víc než nabízí od auta této třídy nemůžeme očekávat. Překvapivě prostorný je i zavazadlový prostor, který má objem 408 litrů.
A jak C4 jezdí? Musím říct, že mě velmi mile překvapila. Upřímně řečeno o Citroënu jsem si nikdy nemyslela nic špatného, ale žádná velká očekávání, bych do něj nevkládala. O to bylo milejší zjištění, že jede velmi dobře. Choval se skvěle při popojíždění Prahou i na dálnici či okreskách. Do 150 kilometrů v hodině je auto také velmi svižné a to díky 120koňovému motoru. Hatchback se chová velmi jistě a naladění podvozku je velmi prezicní a pohodlné. Naprosto dokonalá věc pro ty, co mají potíže s rozjížděním do kopce, je asistent rozjedu ve svahu.
Má Citrëon nějaké chybky? Jediné, co stojí za zmínku je nepředvídatelné spínání parkovacího asistenta. Několikrát se stalo, že když jsem jej potřebovala, tak si dával ještě chvíli na čas. Někomu může také vadit volant, který je dole zploštělý. Jinak se mi s Citroënem jezdilo vážně dobře. Neskutečně mne překvapil. Částečně to bylo určitě tím, že testované vozidlo bylo v dobré výbavě, konkrétní verze Exclusive se u nás dokonce neprodává. Jízdu mi kromě asistentu rozjezdu zjednodušovaly automatické stěrače, automatická světla, bezklíčové odemykání a zamykání nebo tempomat. Po nahlédnutí do tabulky níže také zjistíte, že cena testovaného vozidla není nejnižší, pokud byste však netrvali na tak velkorysé výbavě, tak se dá Citroën C4 pořídit i za zajímavé peníze.
Specifikace testovaného vozu
Standardní výbava
ESP+ASR + ABS+EBD+EBA
Automatická dvou zónová klimatizace s funkcí REST, Klimatizovaná přihrádka spolujezdce
Programovatelný tempomat + omezovač rychlosti
Elektricky ovládaná okna předních a zadních dveří
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče, Výškově a podélně nastavitelný volant
Automatické stěrače s dešťovým senzorem
Pomoc při rzjezdu ve svahu (Hill Start Assist), Zadní parkovací asistent, Přední parkovací asistent
Bluetooth (hands free, ovládání na volantu, integrovaný mikrofon)
Odkládací zásuvka pod sedadlem spolujezdce a řidiče
CITROËN Connect Box (mikrofon, reproduktor, karta SIM)
Elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka s integrovanými LED diodami bočního osvětlení
…….….……..…………………………………………………….………………………….
ZÁKLADNÍ CENA VOZU 505 900 Kč s DPH
…….….……..…………………………………………………….………………………….
Barvy
Barva karoserie: Červená Babylone 19 200 Kč s DPH
Čalounění: látka „Noir“ 0 Kč s DPH
Příplatková výbava
Navigační systém v dotykovém displeji 7″ (satelitní nvigační systém GPS, barvevný display 7″ skartograficým zobrazením, integrovaná mapa Evropy, funkce Jukebox) 18 900 Kč s DPH
Hliíkové disky kol 17′ 8 200 Kč s DPH
Pevné střešní okno s elektricky ovládanou protisluneční roletou 17 900 Kč s DPH
…….….……..…………………………………………………….………………………….
CENA TESTOVANÉHO VOZU 570 100 Kč s DPH
Autor článku: Michaela