Koenigsegg Regera: Výkon 1 808 koní a žádná převodovka!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2015/03/841251679164067290.jpg)
Malosériový švédský výrobce Koenigsegg přivezl na ženevský autosalon opravdovou bombu! Nový model Regera je mix luxusního GT a supersportu a jedná se o velmi revoluční auto. I přes velmi složitý hybridní pohon je Regera poměrně lehké auto a má aktivní aerodynamiku. Například elektronicky ovládané zadní křídlo může generovat přítlak až 450 kg v rychlosti 250 km/h.
Nízké hmotnosti bylo dosaženo zajímavým způsobem. Supersport sice má pětilitrový osmiválec, ale nemá žádnou konvenční převodovku. O přenos síly se místo převodovky stará systém Koenigsegg Direct Drive, který se skládá ze tří elektromotorů a jednoho stálého převodu. Tento systém vlastní konstrukce je schopen generovat maximální točivý moment 2 100 Nm. Švédové tvrdí, že jejich systém snižuje ztráty v pohonném mechanismu až o 50 %. Unikátní systém je také o dost lehčí – važí pouze 88 kg a díky tomu má Regera hmotnost pouze 1 420 kg.
Každé zadní kolo má svůj elektromotor a třetí elektromotor je umístěn na klikové hřídeli motoru. Auto umí také sbírát zbytkovou nebo rekuperovanou energii a ukládá ji do 9,27 kWh akumulátorů, které jinak lze nabíjet také ze zásuvky. Koenigsegg umí jet jen na baterky rychlostí do 30 km/h. Pětilitrový osmiválec má výkon 1 102 koní, elektromotory pak přidávají dalších 706 koní. Celkový výkon je tak šílených 1 808 koní.
Zrychlení z nuly na sto umí Regera za 2,8 vteřiny, což je ještě docela „normální“ hodnota. Další hodnoty jsou již šílené – pružné zrychlení ze 150 na 250 km/hod za 3,2 vteřiny, zrychlení z klidu na 400 km/hod za pouhých 20 vteřin. Maximálku automobilka zatím nesdělila, ale jasné, že bude hodně přes 400 km/hod. Vyrobeno bude v následujících pěti letech pouze 80 exemplářů a jeden bude stát 45 milionů korun.