1 400koňové Porsche 911 Turbo od 9ff!
![](https://griptv.cz/wp-content/uploads/2015/03/9ff_F97_a-max_4-wd_03_800_600.jpg)
O uprávci 9ff, který se se specializuje na vozy značky Porsche, nebylo dlouho slyšet. Nyní ovšem přišel s velkou bombou – s 1 400koňovým Porsche 911 Turbo, které bylo upraveno na zakázku pro francouzského zákazníka. Ultimátní supersport nese krkolomné jméno F97 A-Max 4-WD a základem pro něj se stalo Porsche 911 Turbo generace 997, jehož 3,8litrový plochý šestiválcový boxer má standardně 480 koní.
Tuner motoru přidal 0,4 litru na objemu a nainstaloval nové písty, ojnice, klikovou hřídel i vložky válců. A samozřejmě nová větší turbodmychadla, která mají tlak 2,2 baru. Výsledek úprav je neskutečný. Výkon se posunul na již zmíněných 1 400 koní a 1 250 Nm! Točivý moment musel být dokonce elektronicky omezen. Obrovský výkon, který je hnán na všechny čtyři kola, má za následek i neskutečné zrychlení na stovku, které je otázkou pouhých 2,4 vteřin. Pružné zrychlení ze stovky na dvěstě pak trvá pouze 2,63 vteřiny a maximální rychlost je 403 km/hod.
Vylepšení se dočkal také manuální šestikvalt, který dostal novou čtyřlamelovou spojku a kompletně nová ozubená kola pro přenos síly. Jiný je finální převod a všechny hnací hřídele jsou zesílené. Vzadu nalezneme samosvor vyrobený tunerem 9ff. Porsche dále dostalo nové tlumiče značky Bilstein, silnější zavěšení a nastavitelné stabilizátory náprav.
Techniky bylo změněno dost, naopak vnějšek se moc úprav nedočkal. Na voze nalezneme pouze mírně upravenou aerodynamiku, lízátko pod předním nárazníkem, nástavce prahů, pozměněné víko motorového prostoru a černá kola od společnosti OZ. Jedná se tak o dokonalý „sleeper car“. Zajímavostí jsou dvě nová tlačítka na volantu, o kterých neni známo k čemu jsou. Spekuluje se, že jsou k regulaci výkonu.