Nová Škoda Superb! Víme o ní všechno!
![](https://www.griptv.cz/wp-content/uploads/2015/02/timthumb.php-2.jpeg)
Škoda dnes představuje svojí novou vlajkovou loď – třetí generaci Superbu. Prvních dvou generací se dohromady prodalo více než 700 000 kusů. Nová Škoda Superb přichází s novým designem, který má inspiraci u konceptu VisionC. Rozvor oproti minulé generaci narostl o 80 mm. Současně se zkrátil přední převis o 61 mm. Superb bude jezdit na zcela nově vyvinutém podvozku s přední nápravou typu MacPherson a víceprvkovou zadní nápravou. Vpředu nalezneme výraznou masku chladiče a ostře řezané světlomety. Níže protažená architektura přídě opticky přidává vozu na šířce. Kapotu charakterizují výrazné prolisy. Na zádi jsou dvoudílná široká světla s technologii LED a samozřejmě typický ostrý prolis na pátých dvěřích.
Nový je také interiér vozu, který má být výborně zpracovaný z kvalitního materiálu. Oproti minulé generace se zlepšil i prostor pro posádku. Řidič a spolujezdec si budou užívat o 39 mm větší šířku ve výšce loktů a více místa nad hlavou. Samozřejmostí je pak obrovský prostor na zadních sedačkách, který je pro Superb již tradicí a i tentokrát je největší ve své třídě. O 30 litrů se také zvětšil zavazadlový prostor, který nyní má 625 litrů.
Superb je první model značky, jenž má v nabídce adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control včetně volby jízdního režimu Driving Mode Select. Nová limuzína od Škody bude nabízet třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, panoramatickou střechu, vyhřívané přední sklo, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, nezávislé topení, hlídání mrtvých úhlů a spoustu dalšího. Bude mít také bezdotykové otevírání kufru a nezapomnělo se ani na slavný deštník. V nové generaci pro jistotu Škoda dodává rovnou dva. Do každých předních dveří jeden. V základu budou přední světla halogenová. Za příplatek lze mít bi-xenonové světla s LED pro denní svícení. Na výběr budou čtyři infotainment systémy. Nejdražší verze bude umět i mobilní připojení skrze LTE.
Zákazníci budou mít na výběr z pěti benzinových motorů TSI a ze třech naftových motorů se vstřikováním common-rail. Benzinové motory pokrývají výkonové spektrum od 92 kW (125 k) do 206 kW (280 k). Spektrum naftových agregátů sahá od 88 kW (120 k) do 140 kW (190 k). S výjimkou základní benzinové motorizace lze všechny agregáty spojit také s automatickou převodovkou DSG. Čtveřici motorů bude možné mít i s pohonem všech kol na bázi spojky Haldex 5. generace.