Příští rok na Dakar, ale zatím o IR 2015
Přinášíme vám kromě rozhovorů s Vype Racing teamem také fotografie z finálních příprav, a z tréninků těsně před samotným odjezdem na Intercontinental Rally 2015. Vype Racing Team bude bojovat ve všech kategoriích – Motocykl, Auta, SidexSide a Quad.
Vype Racing Team:
- Dušan Randýsk: Rallycat.com“Dušan začíná být jako meta k dosažení na blížící se Intercontinental Rally ve třídě buggy, kde po loňském ročníku oprávněně drží prvenství. Letos mu bude konkurovat známý rival z OffROAD Maratonů Rosťa Pilný a matador Pepa Macháček.“
- Ludvík Pek: také drží zlato ve své kategorii z minulého ročníku a i letos pojede v kategorii Aut.
- Ollie Roučková: jao nováček nemám žádné Rally ocenění, na tuto Raly jsme postavili Yamahu Raptora 700.
- Vype Racing Team vyrazil do světa s Asistančním balíčkem, ten si vzali kluci Lukáš Černý a Petr Písek.
Rozhovory:
-
Rozhovor s Dušanem Randýskem:
Jak prožíváš mezi tím vším frmolem Dakar, jsi ve spojení s ČR jezdci?
No jasně, že jsem ve spojení. Hlavně s Davidem Pabiškou, Ivan Jakešem, no a nesmím opomenout Davida Kolomého a Mirka Zapletala, který jede Afrika Race. Jsem ve spojeni s italskými mechaniky od firmy Extremeplus, který na Dakaru obsluhuje Polarisy a vedou třídu T3 light, to je pro Arctic Cat v Cross Country největší konnkurence a doufám, že se s nim utkáme na Dakaru 16.
Co ty a Dakar, nekoketuješ s ním pro rok 2016?
Jednoznačně. Na Irku hodlám vyhrát a při té příležitosti, budeme testovat velká kola (která jsou na Dakaru alfou a omegou). Na jubilejním Irku pojedu vůbec poprvé velká třicítková kola ITP – 30x10x14.
A jak finišujete s Buggy, budou změny oproti loňsku?
Děláme zásadní technické změny, tak aby celek vydržel na větších kolech, a aby měl jezdec pohodlnější posed. Pracuje se i s dizajnem, tak aby se Buggy víc líbila partnerům.
Na Rallycat stránkách jsem četla, že jsi meta k dosažení na blížící se Intercontinental Rally ve třídě buggy, kde po loňském ročníku oprávněně drží prvenství. Letos mu bude konkurovat známý rival z OffROAD Maratonů Rosťa Pilný a matador Pepa Macháček. Nahání ti to hrůzu nebo je to ta zprávní výzva?
Naopak, těším se na konkurenci! Bude to nádherný boj, je to taky hlavne specificka navigační soutěž
Před odjezdem proběhne ještě nějaké testování, nebo tě uvidíme až ve Španělsku?
Příští týden už se jde jezdit. Buggy bude mít namotáno hodně hodin na to aby byla v kondici a dovezla nás pro vítězství.
-
Rozhovor Lukáš Černý:
Jak bys zhodnotil minulý ročník IRC, vím, že si tam měl velké nepříjemnosti po pádu, jak to všechno dopadlo?
Minulí ročník jsem sledoval pouze na internetu, startoval jsem na IR13 a tam jsem zaplatil nováčkovskou daň z neznalosti terénu a mojí „horké“ hlavy. Ukázková zlomenina LP1( bederní kosti) v polovině 2 etapy, strašidelná bolest a následující 4 etapy pouze ve stupačkách. Pak se to srovnalo a 7 etapa se povedla, absolutní vítězství a konec v 9 mauritánské etapě, došel benzín a odstupuji z první pozice v etapě. Takže takhle „hezky“ jsem tam jezdil. Snad jsem se poučil, zklidnil a uvidíme jak letos na IR15.
Lukáši o tobě je známo, že se na Rally vždy připravuješ minimálně půl roku dopředu, je tomu tak i nyní?
Kvalitní fyzická příprava je na tento typ Rally velmi důležitá. Kolo a plavání v létě a podzim spinning, stepr, plavání a posilovna. Příprava na IR15 probíhá podle představ a jsem spokojen. 10 denní prosincové testování techniky i fyzičky v Ksar Ghilane bylo úspešné. Myslím si, že jsem připraven na start IR15.
Jaké máš ambice v letošním ročníku?
Ambice? Hlavně dojet do Lac Rose zdravej. A bude přát štěstí, bude i bedna, to by bylo fajn.
Minulý rok si nejel za podpory asistenčního vozu, proč si změnil názor a proč sis vybral právě Vype racing asistenci?
Po rozpačité sestavě v minulém teamu, zkouším něco jiného, funguje to i na Dakaru tak to bude dobrý i na IR15. Já, motorka, dvě bedny a Vype.