Jedeme na Intercontinental Rally 2015
Asi každý z nás zná záběry z vrtulníku kdy pouštní planinou uhání ve stupačkách jezdce na čtyřkolce. Každý z nás by si to chtěl zažít na vlastní kůži, ale málo kdo má tu možnost a hlavně odvahu. A to oprávněně. 14 etap na pět a půl tisíce kilometrů (83% off-road), z toho více než polovinu tvoří měřené rychlostní zkoušky.
Trať z části kopíruje původní africkou Rally
Dakar:
Trasa vedoucí ze Španělska přes Mauretánii a Maroko do Senegalu není procházkou v růžové zahradě. 14 etap na pět a půl tisíce kilometrů, z toho více než polovinu tvoří měřené rychlostní zkoušky. Na startu stojí posádky Aut, motorek i čtyřkolek. Každá z kategorií jede jinou stopu, jinou trasu, ale cíl mají stejný.
Zakřičíme Dakar?!
Etapy jsou čím dál delší, do etap se nastupuje v časných ranních hodinách, cesty jsou čím dál obtížnější, nastupuje únava jezdce, ale také únava materiálu a tak bychom tu mohli Intercontinental Rally představovat dále a dále. Pravdou je, že se jedná o opravdu náročnou Rally, kterou ještě nedojela ani jedna jediná čtyřkolka. Nepletu vás, Dakar žádná čtyřkolka ještě nespatřila, ovšem že co se Intercontinental Rallye týče.
Češi v obsazení:
IR 2015 obsadí posádky z nejrůznějších koutů světa: Polska, Německa, Španělska, Anglie, Dánska, Portugalska, Slovenska, Rakouska, ale hlavně jezdci z ČR. Kromě kategorií Aut, SidexSide, Motorek budou ČR barvy v zastoupení i v kategorii ATV/Quad, a to pro letošní ročník ve velmi hojném počtu.
- Motorky: Vype Racing Asistence Černý, Dufíno Jan Dufek, Alimaxracing Aleš Černý, XXX LC Lukáš Černý…
- Auta: Vype Racing Team Pavel Pek, Frontline H Jan Kužel, KB Systém Offroad Team 1. Janč Bowler, Speed Company Karel Mařík….
- SidexSide: Vype Racing Team Dušan Randýsek, Vype Racing Team Pavel Vyoral
- Quad: Vype Racing Team Ollie Roučková, Vype Racing Asistence Petr Písek, Wings Team Erik Lesák, Wings Team Asistence Jan Dušek…
Opravdu jedu?
V podstatě mi snad ani nedoteklo, že za pár dní už budu stát na startu IR 2015. Pod svá křídla si mně vzal Vype racing team, který nabídl kompletní záštitu v podobě Asistenční balíček, a když už jsme byli u Asistence, padlo slovo o tom, že si mně rovnou upíší do týmu. Což pro mě osobně byla pumelenice, přece jen dostat nabídku jezdit ve stejném týmu s tak zvučnými jezdeckými jmény neobdržíte každý den
- ( Josef Macháček, Dušan Randýsek, Pavel Vyoral, Ludvík Pek, Lubomír Vojkůvka, Antonín a Filip Koutecký).
Sice kluky potkávám na závodech Offroad Maratonů, ale tam na ně člověk kouká s takovým tím dětským obdivem a přiznejte si, kdo z vás by přišel k Macháčkovi nebo k Randýskovi a začal by s ním klábosit jako by nic? A najednou sedím u jednoho stolu s mými vysněnými jezdci a řešíme tu co všechno je potřeba k absolvování IR 2015. Ještě než se pustíme do mapování příprav, a rozebírání jednotlivých etap, připojím pár bodů, které se týkají přímo IR 2015. Také připojím pár postřehů od Beby, který Rally absolvoval před dvěma lety a podělil se s námi o zážitky prostřednictvím www.motorkari.cz.
Žádnej roadbook:
Navigace je tak trochu jiná, na Irku se naviguje podle GPS, jsou povoleny jakékoli tištěné i GPS mapy. Zásadní je projet všechny CP, není nutné projet všechny waypointy, ty slouží jen k orientaci a správnému nasměrování jezdců.
Limity:
Rychlost je jedním z limitů, kterým pořadatelé hrozí. Už v předešlých ročnících se jezdci potýkali s touto problematikou. Dodržování rychlostních limitů je nutné dodržovat zejména ve vesnicích a i na volných silnicích. Pořadatelé nelení a sem tam číhají s radarem.
Přihlášky na asistenci do Dakaru vrcholí:
Za současné ceny budou moci odjet pouze ti, kteří rally asistenci objednají a zaplatí do čtvrtku 6. listopadu 2014. Všichni závodníci, kteří chtějí využít servisní zázemí na Intercontinental Rally do Dakaru, si tedy musí pospíšit.
Přihlášení probíhá prostřednictvím tohoto formuláře. V něm jsou uvedeny i cenové podmínky. Pro další podrobnosti a informace můžete také zavolat na 739 200 052.