Martin Hudec ,,Ypres mi moc nevyšel“
První etapa startovala v pondělí odpoledne a čítala 105 kilometrů, které pořadatelé rozdělili do sedmi zkoušek. V první zkoušce zajela třebíčsko-sokolovská posádka čtvrtý čas a slibně pokračovala i na druhé, kde ale kousek před cílem vyrobila chybičku a minula odbočení. Následným couváním a otáčením Hudec s Pickou ztratili minutu a propadli se na sedmou pozici. Pěkným třetím časem na 3. RZ se však vrátili do hry a pomalu začali přeskakovat soupeře před sebou, před šestého Vermeerena se dostali na rozdíl 1,5 s. a po páté vložce se posunuli už na páté místo před rivala Pushkara. ,,První sekce nám vůbec nevyšla, máme velké problémy s interkomem a navíc jsme byli venku. Vůbec jsem si nemyslel, že to muže být až tak náročná soutěž. Chybí nám v rozpisu poznámky a tak je velmi těžké trefovat odbočení navíc, když Petra neslyším.“ komentoval úvodní část Ypres Rally Martin Hudec. Večerní sekce obsahovala druhé průjezdy zkouškami Dikkebus, Wijtschate a Mesen, přičemž v prvních dvou patřil Hudcovi shodně pátý čas. Až na sedmikilometrové zkoušce Mesen zajel třetí čas a první etapu zakončil na pátém místě v Production Cupu s dvanáctisekundovou ztrátou na čtvrtého Erdiho. V absolutním pořadí mu patřila 19. příčka. ,,S dnešním dnem nejsem moc spokojený, rozhodily mě problémy s interkomem, které se nám nepodařily opravit ani večer, i když mechoši dělali vše, co bylo v jejich silách. Nemohl jsem se dostat do tempa, tlačil jsem, ale nešlo to a z toho pak vznikaly chyby. Na druhou stranu auto funguje perfektně. Krásně zatáčí a moc příjemně se řídí. Stále mam ale pocit jisté rezervy a to především na brzdách.“ shrnul své pocity po první etapě nejrychlejší Čechoslovák na Ypres Rally 2014.
Téměř 200 soutěžních kilometrů čekalo na posádky v druhé etapě. Ta byla rozdělena do 13 rychlostních testů a do prvního z nich vyrazil Hudec s Pickou krátce po jedenácté hodině ranní. Svůj účet si otevřeli pátým časem, na kterém získali dvě vteřinky na Picka, který byl aktuálně před nimi. Velkou ránu do zad dostali na 8. RZ neboť vyrazili na trať jako první auto po restartu zkoušky kvůli havárii Lappiho. Hudec dojel do cíle v čase 8:07,2, ale ostatní posádky dostaly náhradní čas 7:43,4, po kterém rázem vzniklo manko přes dvacet sekund. To se odrazilo i na absolutní klasifikaci. Hudec sice zůstal pátý, ale ztráta narostla už na 35 vteřin. Třetím a čtvrtým časem si v posledních dvou zkouškách dopolední sekce zlepšil náladu a do servisní zóny v historickém městě Ieper přijížděl jako pátý v PD s 28 vteřinovou ztrátou na domácího Picka. ,,Dneska už to bylo mnohem lepší, konečně se mi podařilo najít správný rytmus a dostat se do tempa. Interkom nám stále blbne, ale máme s Péťou nacvičené signály, takže když potřebuju číst rychleji, točím mu prstem před nosem.“ Směje se Hudec a pokračuje ,,Škoda té zrušené vložky, měli jsme dobré tempo a přišli jsme o úplně všechen čas, co jsme dneska dokázali najet.“
Druhá sobotní sekce čítala 3 vložky a 54 kilometrů. V prvních dvou si pilot Mitsubishi připsal pátý čas a po nejdelším testu závodu, 27 kilometrovém úseku se propadl za Pushkara na šestou příčku. V 15 RZ čtvrtým časem kontroloval svou pozici a přiblížil se ukrajinskému borci na tři sekundy. Ty ovšem ztratil na 17. RZ a po 18 zkouškách byl šestý se ztrátou šesti vteřin. Vidina boje na ostří meče v posledních dvou rychlostních zkouškách se stávala skutečností. Hudec je závodník tělem i duší a na poslední sekci vyrazil na měkčích gumách s jasným cíle, porazit Pushkara a odvést si domů body za páté místo. Třetím časem v 19 RZ Kemmelberg se ukrajinskému rivalovi přiblížil na 0,7 desetin sekundy. Vyvrcholení souboje a celé soutěže mělo přijít na královském dvaceti sedmi kilometrovém testu Hollebeke. Zde Třebíčský závodník zajel opět třetí čas a v cíli se mohl radovat, neboť Pushkara postihly problémy s brzdami. Hudec s Pickou se dokázali v posledních dvou ,,erzetách“ zlepšit o půl minuty, což hlásí určitý příslib do budoucnosti. ,,Ypres byl velmi náročnou soutěží, když jsem doma studoval onboardy a připravoval se na závody vůbec sem netušil že to bude až tak těžké. Zaplatili jsme nováčkovou daň, je to velmi specifická soutěž a nikde jinde se nekatuje v takové rychlosti jako tady. Neměli jsme úplně tak podrobný rozpis, jaký by to asi chtělo, velmi těžké bylo hledat orientační brzdné body, z čehož vyplynuly i netrefené odbočení a časové ztráty. Moc jsme si ale užívali zatáčky na vytočenou pětku, kdy nám ručička tachometru ukazovala přes 200 km/h, což jen tak nezažijete. Z R4 jsme nadšený, auto funguje perfektně a moc se těším na další svezení. Na časech z poslední rundy jde vidět, že je ještě kde se zlepšovat a já věřím, že příště to bude mnohem lepší. S výsledkem spokojený rozhodně nejsem, jeli jsme zde pro pódium, ale udělal jsem tolik chyb, kdy jsem musel couvat, že to nejde ani spočítat. Chtěl bych moc poděkovat Jarkovi Orsákovi a celému jeho týmu za odvedenou práci a cenné rady.“ uzavřel Hudec, který po Ypres Rally drží stále druhou příčku v hodnocení ERC Production Cupu.
Dalším závodem dvojce Martin Hudec – Petr Picka bude srpnová Barum Czech Rally. Srdečně Vás zveme do našeho servisního zázemí ve dnech 29. – 31. srpna. Sledujte také facebookový profil Martin Hudec, kde najdete nejaktuálnější info.